NCOI, NTI, NHA of LOI

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hoi, ik ben jullie al enige tijd aan het lastigvallen met topics over ander werk en een opleiding volgen...:D

Omdat het gewoon erg lastig is om een geschikte opleiding te vinden waarbij we zo min mogelijk risico lopen op financieel gebied, denk ik over een cursus Kinderpsychologie. Dit is een korte opleiding/cursus en kan ik prima naast mijn werk doen. Op die manier kan ik eens rustig bekijken of ik wel zin heb in veel leren en of die richting echt bij me past. En aangezien we 2 kinderen hebben zal de inhoud van de opleiding me ook altijd wat opleveren. Dus ik kan het ook altijd nog als hobby cursus beschouwen.

Maar nu zijn er zoveel aanbieders. Op zich lijkt klassikale les mij heel fijn want dan moet je ook echt, maar NCOI is erg duur.

Heeft iemand toevallig deze cursus gedaan en kan zeggen welke aanbieder het beste is?

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik heb de cursus gedaan. Zonde van je geld. Te oude lesstof, je kunt er helemaal niets mee in een werksituatie en het kost klauwen met geld. Meid, ik heb zo ongeveer al je topics gelezen en advies je dringend om een loopbaantraject in te gaan om te kijken wat je leuk vindt voor nu en in de toekomst en om uit en om uit te zoeken waar je onrust vandaan komt. Succes!

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou dit leek me juist voor nu wel leuk. Bij welke instelling heb jij het gedaan dan?

Ik krijg volgende week te horen hoe alles anders gaat worden op mijn huidige werk en wie weet lijkt dat wel heel leuk.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Via de NTI

5. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    niet doen, je komt met loi of nti echt nauwelijks aan de slag. Bedrijven zitten daar niet op te wachten. Sollicitatiebrief gaat meteen de prullebak in als je van nti, nha, loi komt. Zonde van je geld en tijd.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het was ook meer voor de hobby bedoeld, want dit is natuurlijk geen volledige opleiding.

Maar zou ncoi dan beter zijn? Die is alleen zo F duur.

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik heb hem bij nha gedaan. Was leuk om er over te leren, maar vond het niveau echt heel erg laag.

8. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Ik ben momenteel bezig met een opleiding medisch secretaresse via LOI.
    Mijn vader werkt in verschillende ziekenhuizen en moet ook mensen aannemen en evt. ontslaan. Hij heeft mij geadviseerd om deze opleiding te gaan doen en financiert hem zelfs. Dus je zal vast wel ergens terecht kunnen met een thuisstudie. Zou ook niet weten op welke manier ik anders door moet leren. Heb namelijk geen tijd om naar school te gaan.
    Mij bevalt het tot nu toe heel goed en als je gewoon wil kijken of de richting iets voor je is, is dit een goede mogelijkheid lijkt mij.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ligt er een beetje aan wat je doet denk ik. Ik ga bij de nha de opleiding tot life coach doen en ben al verschillende life coaches tegen gekomen die daar hun opleiding hebben gevolgd en nu een succesvolle praktijk hebben. Maar je moet wel zelf je verdieping zoeken en oefenen in de praktijk.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Bedoel je dat de werkgelegenheid voor medisch secretaresses goed is? Want ik wilde die opleiding vorig jaar doen en heb 3 ziekenhuizen gebeld. Alle drie raadden ze het af omdat er vrijwel geen vacatures in vrijkomen.

11. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb m'n secretaresse diploma via ncoi gehaald, vond het goed te doen! 1 keer in de week 3 uurtjes naar school. En verder werkend leren. Eventueel volgende studie zou ik ook het liefste weer daar volgen.

12. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik doe mijn opleiding doktersassistente via de NHA, incl stage dus je hebt daarna een erkend diploma. Moet zeggen dat die lesstof wel pittig is! Maar ligt net aan de opleiding wat je doet. Wel verouderde lesstof en erg door elkaar...

13. Gazy

Gazy Niet meer actief

Even iets over de andere opleidingen: ik heb 4 opleidingen gevolgd via dagstudies. Sociale dienstverlening, sociaal juridisch dienstverlening, Arbeid en personeel (alle drie mbo) en Pabo (hbo)

Die stof is ook altijd verouderd, Door de interactie die je hebt met de leerkracht kun je daar direct op reageren en hierover in gesprek gaan, meestal heeft een leerkracht het zelf ook wel gezien.
    Maar het is ook erg sterk afhankelijk van de leerkracht. Een dag opleiding is ook echt niet alles!

Omdat mijn cv anders erg uitgebreid word, zet ik er niet op waar ik een diploma gehaald heb..

14. Tese

Tese Niet meer actief

Wil je uiteindelijk een thuistudie doen of een echte opleiding? Ik bedoel als je eruit bent wat je hierna wilt doen? Ik zou avondopleidingen en thuisstudies in ieder geval afraden. Ik ga in september naar het roc een bbl opleiding apothekersassistent doen maar was daarvoor al anderhalf jaar bezig om een geschikte opleiding te vinden. Heb toen geloof ik 30 apotheken aan de telefoon gehad en die vertelden allemaal niemand aan te nemen met eenthuisstudie of avondopleiding. Rede daarvoor was dat als je klaar bent met zo'n opleiding je op het niveau zit van het eerste jaar roc.
    Tuurlijk zijn er uitzonderingen en zullen er bedrijven zijn die je wel aannemen, maar de kans is gewoon heel veel kleiner.

Deel Deze Pagina