Zal ik me lijstje ook maar ff opnoemen dan Bang voor spinnen,slangen,vogels dat gefladder iel... Onweer daar in tegen vind ik heel gaaf als kinds afgaan al.. Alleen heb hier 2 woefjes die daar wat minder blij mee zijn.
de meeste insecten vind ik eng, op vlinders en liefheersbeestjes na, en ben geen huisspinnen vriend, zolang ze op het plafon blijven zitten vind ik het niet erg maar ze moeten niet te dichtbij komen haha heb vaak genoeg mee gemaakt dat er een spin over me heen loopt, brr paar weken terug nog, bah! >.< Het rare is dat ik vogelspinnen niet eng vind, me moeder heeft die gehad haha
Zo'n beetje alles met minder dan twee of meer dan vier poten. En binnenshuis ben ik bang in het donker *schaam*
Ik ben niet dol op insecten, maar waar ik echt een fobie voor heb zijn deze engerds (komodo-varanen). Ik moet letterlijk bijna kotsen als ik er een plaatje van zie, en ik krijg de rillingen over mijn hele lijf. Volgens mij ben ik in mijn vorige leven opgegeten door zo'n beest of zo Deze beschrijving ook...brrr: De Komodovaraan is het grootste reptiel ter wereld. Ze zijn opvallend snel; rennend halen ze 18 kilometer per uur. Met hun sterke klauwen kunnen ze daarnaast goed klimmen, graven en zwemmen. Bijzonder is verder dat ze in tijd van voedselschaarste hun eigen jongen opeten. Verder is het een alleseter. Met twee sterke wapens. Om levende dieren te vangen hoeft hij zijn prooi slechts kort te bijten. Zijn gif doet de rest, de prooi sterft in korte tijd daarna. Waarna hij het bijna dode dier (of het karkas) alleen maar hoeft te ruiken. Daarvoor beschikt het dier over een zeer gevoelige gevorkte tong en het orgaan van Jacobson, dat ook veel slangen hebben. Ze kunnen rottend vlees op meer dan een kilometer afstand ruiken.
Mmm dat varaane beest zou ik ook niet in mijn tuin willen hebben nee getver! Gelukkig hebben wie die hier niet in Nederland. In dat opzicht wonen we hier wel fijn en spinnetje (hoe eng ook) is hier gewoon een spin en hoef je niet bang te wezen als deze je bijt je het loodje legt zoals als bij die black widdow dingen in Australie. Of een schorpioen in je schoen aantreffen op de vroege morgen
-Onweer--> echt als de doods (topic had ik dus geopend) -Insecten oa Spinnen --> Echt alles wat kriebelt zelfs mieren ril ik al van, maar ergste vind ik nog die grote huisspinnen. Oh en libelles krijg ik helemaal de rillingen van en vlucht dan ook echt naar binnen. -brand --> Dat is echt mijn grootste angst en dan vooral brand in huis. Heb zelfs 6 rookmelders in huis want sinds dat ik kinderen heb is dat me grootste angst/nachtmerrie -Bij andere in de auto zitten --> Nadat ik 1x bij iemand in de auto ben gestapt en zijn auto met ong +- 100 km tegen een boom parkeerde stap ik bij niemand anders meer in de auto. Heb het 1x gedaan nog nooit zoveel gezweten en angst gehad. -Losvliegende vogels in huis --> Die las ik in het andere topic en kwam me gelijk weer naar boven dat ik 1x bij iemand binnen was end at beest zo rakelings langs me hoogf vloog en ik stokstijf op de bank zat. Een verschrikking en is dus de 1ste en laatste keer dat ik bij iemand binnen stap met dus een losvliegende vogel in huis -Donker --> En dan vooral het alleen over straat lopen. Alleen in huis in het donker vind ik eigenlijk al niks. Maar over straat als het donker is dan zie je mij dus gewoon rennen Daarom komt het niet vaak voor dat ik alleen loop. En zelfs niet alleen lopen vind ik niks, dan kijk ik nog veel achterom enz
Ooh, bij een van mijn vriendinnen in de auto zitten.. Die bumperkleeft er op los en merkt dat zelf totaal niet.. Heb er al een paar keer wat van gezegd, maar volgens mij ziet ze geen diepte of zo..
Mieren in de huiskamer, door slechte ervaring (duizenden uitvliegende mieren in de keuken) in ons vorige huis, ben ik al helemaal panisch als ik al zwarte korrels op devloer zie liggen. (zonder bril op lijken veel dingen op de grond op een mier. Gek genoeg lopen nu ook een of twee mieren in de gang maar dat doet me niks
Er zijn verschillende dingen waar ik niet van houd, zoals clowns en steltlopers. Maar waar ik echt heel erg bang voor ben zijn spinnen. Niet van die hele kleintjes, dat kan ik nog wel aan, maar die grote huisspinnen, die onder je meubels vandaan komen rennen. Dáár ben ik dus echt HEEL erg bang voor. Ik moet bekennen dat het steeds extremere vormen aan begint te nemen. Elk jaar lijkt mijn angst heftiger te worden. Ik ben inmiddels zover dat ik kotsmisselijk word als ik zo'n engerd zie en als ie ervan door gaat voordat ik 'm dood kan slaan (met een schoen van mijn man ) dan wil ik het liefst weg uit huis, maar ja, dat kan natuurlijk niet zomaar met 2 kleine kinderen, dus dan zit ik de hele dag op het puntje van de bank met mijn voeten van de vloer. En het liefste laat ik de kinderen ook niet op de vloer spelen. Dat laatst gaat natuurlijk niet, maar ik ben dan echt zo bang dat die spin te voorschijn komt. Als ik dan vervolgens naar bed ga, controleer ik eerst onder de dekens of er daar niet ook per ongeluk 1 zit en mijn schoenen worden 's ochtends ook allemaal uitgeschud om zeker te weten dat er geen spin in zit. Eigenlijk zou ik er iets aan moeten doen, want de kans dat ik mijn angst overbreng op de kinderen is aanwezig natuurlijk. Maar ik durf niet, ik heb wel eens gelezen hoe dat gaat, van die spinnenangst-therapie en van het idee alleen al moet ik zowat al aan het zuurstof, dus ik stel het nog maar even uit .
Vuurwerk. Mensen met maskers op. Alle vliegende en kruipende beestjes inclu mieren, lieveheersbeestjes etc. Enge films. En ik ben heel bang om in het water te vallen, vanaf een boot, vanaf de kant, maar vooral met de auto... Ik kan goed zwemmen etc, maar het idee alleen al kan ik om huilen... Wil ook ooit zo'n training gaan doen!
Ik ben bang om te schrikken en dus bang voor onweer en enge films en spookhuizen. Ik vind dat zo'n eng rotgevoel, zo'n zakker in je maag, dat je het daarna zo warm krijgt... Als het onweert doe ik m'n vingers in m'n oren en als een film eng wordt doe ik m'n ogen erbij dicht en ga ik aan vakanties of koekjes bakken denken. Spinnen ook. Probeer nu vanwege dochter rustig te reageren, maar toen er van de week zo'n vieze dikke zwarte joekel op de trap zat, stond ik er alsnog bij te stuiteren. Gillen deed ik ook, maar dan zonder geluid... ik boek vooruitgang En langpootmuggen, dat begon ook steeds ergere vormen aan te nemen. Zo erg dat ik op een verjaardag eens panisch buiten heb staan janken. Deze zomer zal ik het gevecht weer aan moeten...
Ooh jaa vogels in huis vreselijk! Mn kat heeft er vanmorgen nog 1 opgegeten die te dichtbij kwam Ik zag schorpioen staan en moest gelijk denken aan verhaal van vriendin, die ging met haar vriend naar india, hij zo stoer op olifant zitten, met apen spelen, tijgers aaien etc etc, zitten ze 's avonds buiten op een bankje en loopt een schorpioen op de grond voorbij, hij sprong gillend op het bankje! Hihihihi Die mensen daar hebben hem echt uitstaan lachen
Ik ben bang dat er brand uitbreekt en ik niet al mijn kinderen (en de katten) op tijd in veiligheid kan brengen en ik ben bang voor inbrekers als ik alleen met de kinderen thuis ben.
Vooral om te stikken, ik denk iets teveel ervaringen met stikken. Ik ben allergisch voor garnalen, (eerder ook ei) en dan zwelde mijn keel op. Dus ben ik bang voor bijna al het eten wat ik niet dagelijks eet. En ik heb een keer een steekinsect in mijn mond gehad, die heeft me gestoken, weer met spoed een spuit om niet compleet te stikken. En ik heb een verkeerde reactie op primperian gehad, waardoor ik spastisch werd, mijn kaken en tong gingen alle kanten uit, en mijn nek en hals spande helemaal.. En nogal veel voorkomend spinnen en wij hebben een oud huis, dus er komen nog weleens wat GROTE spinnen voorbij Onweer natuurlijk ook wel, maar dat lijkt me ook wel goed, het is natuurlijk ook niet verstandig om op een open vlakte te lopen, dus je instinct geeft aan dat je wilt schuilen. En vast nog wel meer.. Kan er zo niet opkomen.. Gr. Carlien
Ik ben doodsbang van overleden mensen..brrr. Daar kan ik maaaaanden last van hebben. Ook ben ik bang van de putjes in een zwembad en als ik iets in de zee aan mijn voeten voel, Whaaaaaaaaaaaaah, bang!! Ik heb trouwens een hele mooie spinnenvanger met een lange stok eraan, zodat ik gemakkelijk iedere spin voortaan zelf durf te vangen.