Snotoogje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jep, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jep

Jep Niet meer actief

Hallo dames,

Heeft iemand misschien wat tips wat je kunt doen tegen een snotoogje? Mijn zoontje heeft er sinds gistermiddag last van. Vanochtend zat een oogje helemaal dicht geplakt. Echt zielig. Heb het oogje met wat water en een watje schoon gemaakt.

Tips zijn welkom!

2. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Schoon maken met gekookt water en een watje. Wel eerst even af laten koelen natuurlijk.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg het in de kraamweek en ik moest toen met gekookt en daarna afgekoeld water en een steriel gaasje 2 à 3x p/d zijn oogjes schoonmaken. Na ca. 2 weken was het toen helemaal over.

4. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Dat bedoelde ik ook een gaasje ipv een watje want dat kan er aan gaan plakken

5. lolaatje1

lolaatje1 Actief lid

5 jun 2011
    145
    1
    18
    Mijn dochter heeft hier vanaf de geboorte totdat ze ongeveer 6 weken was mee rondgelopen. Elke keer het oogje schoonmaken met gekookt water en een steriel gaasje, maar helaas elke keer van korte duur.

Mijn buurvrouw had een tip om een theezakje op het oogje te doen. Eerst had ik zoiets van nee joh, bah.
    Maar toch maar geprobeerd. Kopje thee gemaakt en het theezakje in een leeg kopje en af laten koelen. Zodra het theezakje nog een beetje lauw was voorzichtig over haar oogje gedept.

Dit heb ik 2x gedaan en mijn dochter heeft nooit meer last gehad van een vies oogje!

Ik heb het met een gewoon theezakje gedaan, maar kamillethee schijnt ook goed te zijn.

6. Dragonfly85

22 mrt 2012
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Water koken, zakje kamillethee erin, af laten koelen en met een watje het oog schoonmaken. Dit werkte hier heel goed! Met gewoon gekookt water veranderde er niks.

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Geef je bv? Dan kan een beetje moedermelk namelijk ook heel goed helpen.

8. Jep

Jep Niet meer actief

Dankjewel voor de tips. Kamillethee klinkt inderdaad vreemd, maar als het werkt ga ik het zeker uitproberen.

9. Jep

Jep Niet meer actief

Helaas niet meer. Heb ook niets meer in de vriezer.

10. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid heeft hier een paar weken terug last van gehad. Beide oogjes zaten helemaal dicht met die plakkerige troep! Ze was erg verkouden en had (door het wrijven aan haar neus met haar handjes) daardoor ook ontstoken oogjes. Na een week haar oogjes te hebben schoongemaakt met een watje en afgekoeld gekookt water (voor ieder oog een ander watje gebruiken!) nog geen verschil. Toen maar naar de huisarts en die schreef een zalfje voor. Tja, dat was geen doen met zo'n kleintje en dus daarna een receptje gekregen voor oogdruppels. Dit ging beter en na een dag of 2 was ze er vanaf!

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hier precies hetzelfde....dat zalfje 1 cm in ieder oog....uhmmmm dat werkt echt niet....druppel 1 druppel per oog ging prima :)

12. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hahaha! De arts zei al "Veel succes!" dus hij snapte ook wel dat het erg lastig ging worden. Maar echt hoor, onderooglid naar beneden trekken, dan 1 cm zalf erin doen en het puntje van de tube mag het ooglid niet raken! Hoe dan?! Druppels waren ook geen succes, maar ging wel een stuk beter dan de zalf! :D

Deel Deze Pagina