N.a.v topic borstvergroting, wie heeft een borstverkleining laten doen?

Discussion in 'De lounge' started by MamaVanGilani, Jun 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Gelijk heb je! Ik ben benieuwd wat de ha zegt. Ik hou jullie zeker op de hoogte!

2. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Succes!!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hahaha. succes, benieuwd wat ie zegt

rums: ben nu 27. is dus al een flinke tijd geleden. wil wel heel graag die operatie maar wil toch echt wachten tot beide kids niet meer opgetilt moeten worden. dochterlief loopt sinds gister, wel nog lekker wankel. maar het begin is er

4. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Ik heb ook een borstverkleining gehad, 10 jaar geleden (was toen 17)
    Heb 1,5 jaar op wachtlijst gestaan, dus was er vroeg bij :)
    Had cup G. Verkleind naar volle C (ik ben ook groot)
    Totaal 1,5 kilo afgehaald!

Heb alleen wondroos 2x gekregen aan borsten en daarna hoop ellende gehad maar zou het toch zo weer overdoen.
    Door alle gezondheidsproblemen heel erg veel (40 kg) aangekomen en nu zit ik daardoor weer op een mooie (nee hoor, teveel) cup E!
    Hoop dit dus weer kwijt te raken

Ik heb trouwens ruim een jaar borstvoeding gegeven.
    Had alleen wel het idee dat door littekenweefsel het moeizamer op gang kwam.

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Wat een ellende dan! Dit soort dingen schrikken me dan wel weer af. Hoop voor je dat je het weer kwijtraakt.

Snijden in een gezond lichaam...maar goed heb er ook wel de last van ;). Hier hoef ik geen bv meer te geven en ook de meiden zijn groot genoeg om niet meer getild te hoeven worden.

6. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Hoe zit het met littekens? Ziet het er na de verkleining wel mooi uit? Ik heb een G cup en wil graag kleiner. Iedereen denkt dat ik al een verkleining heb gedaan. Had in mijn zwangerschap een k-cup!
    Gelukkig weer teruggegaan naar een G!
    Hoe lang zijn de wachlijsten? Wil het graag doen als de kinderen ouder zijn.

7. rums

rums Niet meer actief

Wachtlijst verschild heel erg per ziekenhuis.
    En bij mij kun je eigenlijk niets meer zien. Ze zijn heel licht geworden.
    Als je een foto wil van het litteken (gekuiste versie) dan wil ik je die wel via een pb sturen.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,933
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn zus heeft het op haar 19e laten doen.
    Zij had cupmaat 70G !!!!
    Kledingmaat 34-36... was niet leuk meer. Ook heel veel rugpijn enzo.

Ze is toen naar een grote C cup gegaan en nu 15 jaar later is het een D cup.

Ik heb cupmaat 80-85E, maar ik heb er geen last van, dus laat het zo ;)

9. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Graag rums!

10. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
    Littekens valt bij mij heel erg mee. Zie het zelf niet eens meer
    Breedste punt is waar de drain heeft gezeten. Maar ach, die kleine driehoek-bikini's wil ik toch niet aan en de rest van bikini's bedekt het wel

11. Child

Child Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,782
    216
    63
  12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    moet eerlijk zeggen dat die littekens mij echt een worst kan wezen. als ik maar van dat gewicht af ben en mn rug en nek normaal gaan doen

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Idd, niet dat het heel lelijk moet zijn, maar ik lig toch niet meer topless en ben ondertussen 18 bij manlief, dus daar schaam ik me niet meer voor

14. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Dat snap ik. Ik wil ook van het gewicht af, en leuke kleren kopen. Maar ik heb ook al twee keer een keizersnede gehad, en vind teveel littekens aan de voorkant niet heel fijn.

15. SuusW

SuusW Actief lid

May 5, 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorig jaar (juli 2012) borstverkleining laten doen. Na 2 kinderen kwam ik uit op cupmaat f. Per zwangerschap een cupmaat erbij, blijkt vaker voor te komen. Bovendien hing de hele boel. Gevolg, veel last van rug/nek en hoofdpijn.
    Uiteindelijk via huisarts bij Bergman kliniek terecht gekomen. Ben er heel tevreden over. Van intake tot operatie en herstel. Kan het echt iedereen aanbevelen. Operatie werd vergoed door zorgverzekering, bijna altijd wel volgens mij hoor. Heb eigenlijk helemaal geen pijn gehad. De drains zijn idd niet zo prettig, maar die gaan er na 1 dag uit. Na 2 weken ben ik weer gaan werken en na 3 weken kon ik weer tillen. Mijn jongste was vorig jaar net 1, maar mijn vriend was thuis + de opa's en oma's hebben bijgesprongen. Heb nu een cup d. Ben er erg blij mee. Wil je meer info, stuur me dan even een berichtje.

16. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik zou ook wel graag willen, begon voor mijn zwangerschap op 75E, nu zijn m'n bh's al erg te klein.
    Wilde het vroegen heeeel graag maar toch nooit van gekomen en nu zou het een verademing zijn voor rug en nek. Uiteraard zit het er voorlopig niet in, maar als de kleine wat groter is (wat klinkt dat gek hihi), dan wil ik er alsnog voor gaan!

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Ik ook 2x ks gehad. Litteken meer of minder boeid me echt niks. Enige die t ziet is mn man en hem boeid t ook niet. 'als jij er baat bij heb moet je t zeker doen' zegt ie.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,188
    35,874
    113
    Ik lees mee, hier een 75ff cup en echt last van mijn rug etc. Als de jongste wat ouder is en geen bv meer krijgt wil ik ook borstverkleining laten doen. Hier 3 keer een ks, maar de littekens maken mij niet uit. Die van de ks zie je haast niet en mijn borsten vind ik nu ook niet mooi.

Zit alleen met de kosten, fbto vergoedt het pas nadat je twee jaar aanvullend verzekerd bent.

19. SuusW

SuusW Actief lid

May 5, 2010
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was vorig jaar bij Interpolis verzekerd, ik was een nieuwe klant voor hen. Was voorheen bij Agis verzekerd. Vraag me zelfs af of het niet gewoon uit de basisverzekering werd vergoed... maar goed, dat heb je natuurlijk zo nagevraagd.
    Ik vond overigens het feit dat ik nog kleine kinderen heb/had geen reden om de borstverkleining niet op dat moment al te doen. Ook met de arts over gehad en zij gaf aan dat het prima kon mits je maar opvang voor de kids hebt voor 2 a 3 weken. Tillen gaat in die weken echt niet.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,188
    35,874
    113
    @suusw: dat ze nog klein zijn vind ik voor mijzelf ook geen reden, maar ik vind het wel heel belangrijk dat hij nog even bv krijgt. Mijn jongste is doorlopend ziek en eet Nog niets anders, dus dat vind ik toch nog belangrijker. Als het daar niet voor was was ik al lang erheen gegaan. Volgend jaar ga ik hier ook rekening mee houden als ik de zorgverzekering ga kiezen.

Share This Page