Twee keer een borstverkleinende operatie gehad uiteindelijk van 70G naar 70D. Ik zit nu na mijn zwangerschap op 70E. 1 week totale rust en daarna nog 5 weken niet zwaar tillen. Ik heb niet heel veel pijn gehad, wel drains bij tweede keer maar ook niet veel last.
Ook hier bvk gehad van 80 e/f naar 80c. Sinsdien geen rug/nekklachten meer en veel fijner leven. Littekens nauwelijks meer te zien. Ik kAn weer veel meer ondernemen dan voorheen heerlijk. Poets en dweil bv weer zelf wat voorheen tot twee dagen pijn in nek en schouders leidde. Kindjes waren hier twee en drieenhalf toen ik geopereerd werd. Eerste twee/ drie weken voorzichtig met tillen etc daarna geen lastmeergehad.
Ik heb een borstverkleining gehad en er mega veel spijt van helaas! Als ik toenertijd 10 kilo was afgevallen was het namelijk niet nodig geweest. Ik had een flinke D cup. Ze hebben helemaal niet veel hoeven te opereren,ik heb namelijk geen "ankers" (littekens) omdat ze niet onder mijn borst hoefden te snijden. Maar voor iedereen die een stabiel gewicht heeft is het aan te raden. Zeker als je echt cup F hebt.
dat is dus de reden dat ze eerst willen dat je op goed normaal gewicht zit want als je daarna gaat afvallen hou je niks meer over
Roozjuh,yup. Ik heb nu C en ben er mega blij mee hoor maar dan had ik liever eerst 10 kilo afgevallen maar ik had nooit gedacht dat dat zou gebeuren. De artsen en verzekering hadden me niet door moeten sturen. Nu ben ik zelf natuurlijk verantwoordelijk maar ik was 22 en bezig met een verlaten pubertijd
wel raar dat ze je er niet op wijzen dat zoiets kan gebeuren. hier was de vraag 'wil je nog afvallen in de toekomst' ja dus dat moest ik eerst doen en kreeg een streef gewicht mee. boven dat gewicht zou hij me niet opereren. maar niet wetend dat het met mijn rug zo bergafwaards zou gaan en ik niet mág sporten. ja dan vliegen de kilo's er alleen maar aan ipv af
Ik heb 4 jaar een borstverkleining gehad. Van cup F naar kleine D ben er heel blij mee! Littekens zie je inmiddels weinig nog van. Als je er echt last van hebt zou ik het je zeker aanrader het te doen. Het enige nadeel wat ik ervan heb is dat ik hoogstwaarschijnlijk geen borstvoeding kan geven
Zijn je tepels doorgesneden dan? (dus melkklieren enzo) Bij mij werd verteld dat ze tegenwoordig bij jonge mensen zó opereren dat borstvoeding geen probleem moet zijn omdat ze de tepel er niet helemaal afhalen. Ik heb een jaar kunnen voeden (heel blij om )
er was te weinig weggehaald aan de zijkant en toen belandde ik in 70F. dit was al aangegeven voor de operatie dat dit kon gebeuren omdat ze niet helemaal tot onder mijn oksel een snee hebben gemaakt. Nu zie je ook geen littekens als ik bikinitop aan heb. Ik had ook volle ronde borsten en vooral wat gewicht aan zijkant.
Ik heb ook een borstverkleining gehad, toen ik 19 was. Ben nu 36. Ook op medische gronden heb ik hem gehad. Had cup 75G, en ben teruggebracht naar een mooie 75C. Vergeet het nooit meer, ben toen in juli/augustus ergens op consult geweest, en toen zeiden ze dat er een wachtlijst van 1,5 jaar was. Nou ja oke. Prima. Alleen in Februari ging de telefoon. Ik zat ook te wachten op de toelating naar een vervolgstudie, of zoiets, en ik dacht dus dat die belde, want ik ben geopereerd in Zwolle, en ik wilde ook in Zwolle gaan studeren. Dus ik dacht dat ze van die studie belde. Toen bleek het dus te gaan om de operatie, na 6 maanden al, stond ik perplex, en heb de telefoon aan mijn moeder gegeven want ik hoorde niks meer. De operatie is me toen best meegevallen. Weinig napijn gehad, ja direct na de operatie, ik weet nog namelijk dat aan mij gevraagd werd of ik pijn had, en of ik daar wat voor wilde. Toen ik ja had geknikt, weet ik nog dat ik in mijn been werd geprikt. Achteraf bleek ik een klein shotje morfine gehad te hebben. Ik moest me toen 6 weken rustig houden, dus niet zwaar tillen enzo. Daarna mocht ik gewoon weer alles doen. Ben er nog altijd erg blij mee. En de littekens zijn haast niet te zien. Mijn man heeft ze in elk geval nooit kunnen vinden. Maar die weet ook niet precies waar ze zitten, en ik wel. Er is bij mij toen ruim 2 kilo weggehaald.
Het schijnt inderdaad zo te zijn dat ze tegenwoordig (vrij recent) een nieuwe operatie uitvoeren voor de mogelijkheid tot borstvoeding. En dat afvallen dat klopt wel. Al zit er een groot verschil tussen weefselborsten en vetborsten.
Dat weet ik niet zeker meer, ik was 16 toen. Het enige wat ik weet is dat hij zei dat het 50% om 50% was. Ik denk dat ik binnenkort anders even moet bellen om het na te vragen, zodat ik het zeker weet. Of zou dat na zo'n lange tijd niet meer kunnen?
Het ligt niet alleen aan je tepels maar ook aan de hoeveelheid klieren die ze weggehaald hebben. Het kan wezen dat je melk gaat produceren maar niet genoeg en zou je moeten bijvoeden. Ik wilde het risico niet lopen dat mijn dochtertjete weinig binnen zou krijgen en heb gekozen voor flesvoeding. Uiteindelijk had ik wel melkproductie want na een paar dagen gingen mijn borsten lekken. Heb je weer gevoel in je tepels?
Ja hoor, zou gewoon bellen. Mijn chirurg wist het na 5 jaar nog te vertellen. Bij mij kwam het wat lastiger op gang, waarschijnlijk door littekenweefsel. Heb dus veel gekolfd, neusspray gebruikt (hoofdpijn! dus weer gestopt), en vanaf 3,5 maand gaan combineren met kv omdat ik niet genoeg gekolfd kreeg. Maar daarna ging het super. Tot zelfs op het eind 150 ml per keer kolven! En uiteraard ook gewoon live gevoed.
Ja mijn tepels zijn weer net zo gevoelig als voor de operatie. Heb alleen bij het litteken de rechte lijn onder mn tepel geen gevoel zeg maar, de rest wel gewoon. Er is volgensmij in totaal iets meer dan een kilo weggehaald bij mij
Ja ga gewoon bellen dan inderdaad. Hoop natuurlijk dat ik wel gewoon borstvoeding kan geven, dat lijkt mij het mooiste wat er is er is mij toentertijd verteld dat als je voor je 18e geholpen word dat je dan een grotere kans heb dat je op latere leeftijd gewoon borstvoeding kan geven.. Het blijft sowieso afwachten natuurlijk
Dan is je tepel niet los gesneden van je borsten, maar hou rekening dat misschien niet volledig kan voeden ivm met misschien te veel verwijderde melkklieren.