Ja hoor, de eerste/tweede kerstdag oorlog

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier is hij weer van start...

Bij vriend kan iedereen eerste kerstdag bij de familie S. en de tweede kerstdag gaan ze naar schoonfamilie. Moeder van vriend maakt 6- gangendiner en we zullen (als wij + Sem meegaan) met 11 personen zijn.

Bij mijn familie willen ze chinees bestellen en thuis een dobbelspel spelen (zoals elk jaar). Mijn moeder+stiefvader kunnen beide dagen, oudste broer+vriendin kunnen beide dagen, alleen tweelingbroer kan alleen eerste kerstdag. Als wij + Sem erbij zijn zullen we met zijn 9 personen zijn. Mijn zus woog in Turkije en is er niet bij.

Nu dus het dilemma, waar gaan we eerste kerstdag heen.
    Helaas wonen de families 2 uur reizen bij elkaar vandaan (wij hebben geen auto). Even een brunch bij de een en diner bij de ander gaat dus niet.

Daarbij komt ook dat ik tweede kerstdag moet werken tot 17.30, mijn ouders wonen 10 minuten bij mijn werk vandaan, vriend zijn ouders doen we 2 uur over en zouden we op zijn vroegst dus 19.30 kunnen zijn.

Nu zegt mijn moeder dus dat we naar hen moeten komen omdat we vorig jaar bij vriend waren. Maaaarrr, vorig jaar ging mijn moeder samen met mijn stiefvader een week weg omdat ze geen zin had in de feestdagen (heel vaag) dus was de keuze snel gemaakt. Bovendien was Sem toen nog niet geboren en allebei de families willen Sem er graag bij hebben.

En nu zitten we dus met een dilemma. Gaan we eerste kerstdag bij mijn moeder afhaalchinees eten en een dobbelspel spelen en tweede kerstdag thuis zitten. Of gaan we eerste kerstdag bij mijn vriend zijn ouders dineren en tweede kerstdag bij mijn moeder (maar zonder mijn broers) langs.

Moeilijk moeilijk. Eigenlijk heb ik er al geen zin meer i, we gaan hoe dan ook mensen teleur stellen. Hebben al voorgesteld bij ons te doen, maar met 2 grote families werkt dat nog steeds niet. Staan nu zelfs op het punt dat ik alleen naar mijn ouders ga eerste kerstdag en vriend met zoontje naar zijn ouders (waar hij dan blijft slapen) en ik 2e kerstdag werken en erna met zijn 3en thuis. Niet wat ik als eerste kerst met zijn 3-en voor ogen had :(

2. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Er is toch ook nog een kerstavond? Is dat voor 1 van de families geen optie?

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

natuurlijk gaan jullie je niet splitsen.

Eerste kerstdag naar de verste omdat je dan vrij ben, 2 e kerstdag naar degene dichtbij hoef je ook niet te koken. Klaar..
    Degene die ergens niet zijn zie je een andere dag wel denk.. het lijkt me neit dat je ze verder nooit ziet.

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Heel herkenbaar!!! Elk jaar hetzelfde gezeur hier... Dit jaar heerlijk een weekend centerparcs geboekt met kerst, zodat we eindelijk eens alleen met het gezin zijn!

5. Chaos

Chaos Actief lid

5 apr 2014
    269
    0
    0
    Tjha, al die kerstdrama's die ik altijd hoor...Ik zou er ook weinig zin in hebben als het zo zou moeten!

Ik zou zeggen eerste kerstdag naar je schoonouders en tweede kerstdag naar je moeder+stiefvader, of hun bij jullie uitnodigen.

Waarom? omdat ik echt geen zin zou hebben om na mijn werk nog twee uur in de auto te moeten zitten om vervolgens dan nog een hele avond ergens door te moeten brengen.

Ik zou dan op basis daar van de keuze maken, dat je geen zin hebt om uit werk nog twee uur in een auto te moeten zitten. Zo kies je niet voor 1 van de twee maar vanuit praktisch oogpunt. ;)

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    O wat ik ben ik toch blij dat wij geen feestdagen vieren
    Want zo feestelijk zijn niet met al gezeur
    Van familie

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik sluit me bij de rest aan. Je kunt je niet in 2en splitsdn en moet dus kiezen. Ik zou dan eerste kerstdag naar schoonfamilie gaan. En wat iemand anders al opperde...kerstavond? Is dat een optie bij je ouders?

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Dit

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier al afgesproken maar al mot met schoonmoeder dat ik degene was die het initiatief nam om te inventariseren wie welke voorkeur heeft....
    Het is toch zeker 'gewoon bij ons' en als het bij ons is nodigen wij jullie uit... Maar ik heb ook familie en hun ook weer.... Maar het is nu goedgekomen. Volgend jaar zoeken ze het maar uit dan spreken wik zelf af en heeft ze pech als ze dezelfde dag kiest.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou kiezen voor je schoonfamilie

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    27 valt ook nog in het weekend zou ook nog kunnen en dan 1 dag rust ertussen ook niet verkeerd 😉

12. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    wat dacht je van een weekje weg ;) omdat jullie er geen zin in hebben dit jaar :D:D:D

ben blij dat wij geen reet doen sta dan een beetje op knappen vanwege de bevalling die eraan komt ,, mag lekker op de bank harry potter kijken en oliebollen eten hahahaha

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit zou ook voor mij de best werkbare optie zijn in jouw situatie.

Bij ons is het overigens nóg ingewikkelder, omdat mijn man gescheiden is en we dus ook nog rekening houden met zijn ex-vrouw en haar familie. Niet vanwege ons natuurlijk, maar vanwege de kinderen. Die vinden het ook leuk om met hun beider ouders en ook de opa's/oma's én met hun stieffamilies (moeder heeft ook een nieuwe partner) de feestdagen te vieren. En dus is het inderdaad Kerstavond, 1e en 2e Kerstdag zo goed mogelijk verdelen. En kijken hoe de dagen vallen in de weekverdeling die we met de kinderen hebben... Gelukkig is iedereen hier wel begripvol naar elkaar toe en is het fijn als het lukt, maar geen verwijten als het niet lukt.

14. Scandi

Scandi Lid

3 nov 2014
    31
    0
    0
    Hier hebben we het zo opgelost: het ene jaar eerste kerstdag bij schoonfamilie, en kerstavond bij mijn familie, en het andere jaar eerste kerstdag bij mijn familie en dan tweede kerstdag bij schoonfamilie. Dit ligt gewoon vast dus nooit meer gezeur.

15. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Bijna 3 jaar geleden at ik een olliebol, en direct daarna brak mijn vruchtwater :p

Wij vieren kerst altijd thuis.
    wie hierna toekomt mag komen.
    Dat hebben wij vanaf het begin duidelijk gemaakt :)

16. Scandi

Scandi Lid

3 nov 2014
    31
    0
    0
    Oke. Nu heb ik zin in oliebollen :p

17. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Heel herkenbaar , ieder jaar gezeur met kerst en sinterklaas. Dit jaar ook weer. Volgend jaar zijn wij er niet met de kerst.

18. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dan moet je wel met de feestdagen vrij zijn anders wordt dit weer lastig ;)

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.022
    548
    113
    zoiets dus.
    hier gelukkig geen gezeik. schoonfamilie hoeven we ( althans ik) niet naartoe. misschien als man heel heel veel zin heeft dat ie een uurtje aanwipt;) en tweede kerstadg gaan we met mijn ouders uit eten. verder geen verplichtingen hier. eerste kerstdag ga ik lekker sporten haha

lijkt me echt vreselijk als je zulke situaties hebt:(

20. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Dit dus..

Deel Deze Pagina