Ik ook in tergooi blaricum, lieve verpleging en m'n eigen vk. Alle tijd, iedereen mocht binnen wandelen direct na de bevalling.
Ik heb alleen maar goede ervaringen in het ziekenhuis, het MCL. Bij de fertiliteitsafdeling waar ze zo ontzettend lief waren, en waar er echt tijd voor je was. Ik voelde me nooit opgejaagd of een nummer. En ze leefden zo mee. Ik weet nog toen ik ze belde dat ik positief had getest en de assistente helemaal blij werd. Later, tijdens de eerste echo die ik bij de fertiliteitsarts kreeg zag ik in mijn dossier staan Zwanger!!!!!! in hoofdletters met een hele rij uitroeptekens. Een beetje een bevestiging dat ze het ook daadwerkelijk super vonden Zo lief! En ook toen ik de eerste en 2e keer opgenomen werd tijdens mijn zwangerschap. Ik had een hele leuke jonge arts-assistent waar ik me bij op mijn gemak voelde. Hij heeft nog een hele poos de voor en nadelen van inleiden met me besproken om half 12 s'avonds, de dag voor de inleiding. Vond dat echt heel fijn, kon al mijn vragen stellen, daar nam hij de tijd voor, en ik had niet het idee dat dat even snel tussendoor moest. Tijdens de bevalling had ik hem uiteindelijk ook, en nog een gynaecoloog die de vacuum uiteindelijk deed. Ook een hele lieve vrouw. De week na de bevalling ben ik echt ontzettend goed verzorgd door de lieve verpleegsters daar. Ik denk zelfs nu nog soms aan ze terug, weet zelfs alle namen en gezichten nog. Vond het echt bijzonder hoe ze me zonder klagen elke keer als ik naar mijn dochter op de kinderafdeling wilde ze met bed en al heen en weer reden. Zo vaak als ik wilde, en het was niemand te veel. Vond het een hele bijzondere tijd, en dat komt echt ook voor een heel deel door hun, hoe ze me hebben ondersteund en geholpen. Net als de kinderafdeling, waar mijn dochter lag. Ik val in herhaling, maar ook daar superlieve verplegers en verpleegkundigen! O en niet te vergeten de heule lieve kinderarts waar we nu naar toe gaan. Echt zo'n man die je in zijn wangetjes wilt knijpen en cooshiewoosie tegen wilt zeggen. Een lieve teddybeer. Nee niks dan lof over het MCL!
Ik heb alleen maar goede ervaringen in ziekenhuizen tot nu toe. Een paar jaar terug ben ik in het ziekenhuis in Hoofddorp geopereerd... Er werd prima voor me gezorgd... Van opgewarmde sokken tot een nachtbroeder die mij als een 'baby' uit bed hielp voor de wc ( en me nog een vlindertje morfine toegaf ook - mijn held! ). Ook nu tijdens de zwangerschapsbegeleiding in Nieuwegein gaat het eigenlijk allemaal heel fijn. Vooral de informatie-verpleegkundige nemen echt de tijd voor je, leggen je alles uit, nemen je bij het handje... Heerlijk die aandacht als je niet weet waar je aan toe bent. Zo ook vrijdagavond... Ik had al dik 24 uur geen leven gevoeld en belde toch maar voor advies. Ik werd verzocht gelijk langs te komen, werd in een bedje aan de CTG gelegd, kreeg allemaal drankjes en geruststellende woorden van de avondverpleegkundige en arts. Voelde me echt serieus genomen en geruststellend behandeld. Fijn!
Simone heeft 4 weken in Woerden in het Hofpoort gelegen na de geboorte en dat is een superfijne kinderafdeling! De verpleegkundigen gaan allemaal heel leuk met elkaar en met de patienten om en Simone's kinderarts is ook een supertoffe vent! Ik denk nog steeds met plezier aan die tijd terug, ben zelfs nog een paar keer terug geweest om Simone te showen Het was gewoon heel gezellig!