Dit is al de zoveelste keer. Vanochtend liep ik met onze Amerikaanse Stafford buiten om hem uit te laten, zag ik in de verte een vrouw mij tegemoet lopen met een kleine kruising. Op het moment dat ze mij zag liep ze snel een stapje harder om vervolgens voor mij uit te komen en zo 50 meter!!!!! om te gaan lopen om mij en onze Stafford te ontlopen. Vervolgens ging zei de stoep weer op waar ik net vandaan kwam. Ik liep nog wel met een kinderwagen De eerste keer gebeurde dit al toen onze hond 12 weken oud was. We hebben ook 1x mee gemaakt dat een man met een Mechelse herder met een boog om mij heen liep, de herder liep op zijn achterpoten omdat de man hem zo kort bij hem hielp. Vervolgens begon die man vanaf een afstandje te schreeuwen dat die honden zo agressief zijn Pardon!!! ik stond gewoon bij de AH te wachten op mijn man, onze hond zat gewoon naast me! Ik vind het zo verschrikkelijk dat sommige mensen dit soort rassen allemaal over 1 kam scheren, als ik met een Maltezer liep was er niks aan de hand. Enigste wat ik dan niet kan later is om er dan even vriendelijk bij te vermelden dat hij inderdaad zijn ontbijt nog niet heeft gehad Kan me er zo kwaad om maken! Hebben alle Amstaff eigenaren hier zoveel last van? Zo agressief ziet hij er toch niet uit?
Owwwww wat een schatje!! Ik zou hem zo (erbij) willen hoor maar snap wel dat mensen die zelf geen hond hebben en dan een hond zien met uiterlijke trekjes van woeste honden dat ze een blokje omlopen. Kan ook heel handig zijn!! Maar vind het echt een prachtbeest! Hoe heet die?
Sommige mensen weten gewoon niet beter en willen - vaak wegens gebrek uit kennis - het zekere voor het onzekere nemen. Ik bedoel; ik weet ook niet uit mijn hoofd welke honden wel/niet agressief te boek staan en om eerlijk te zijn interesseert het mij verder ook niet (en zou ik ook de straat niet oversteken), zolang ze maar niet bijten. En wanneer ik denk dat ze dat EVENTUEEL wel zouden kunnen doen, steek ik over. Logisch toch? Soms is voorkomen beter dan genezen.
Ze zullen er misschien bang voor zijn en angst is vaak nu eenmaal niet reëel. Kun je verder ook weinig aan doen. Je zult in ieder geval geen last hebben van zakkenrollers Zo ben ik bang (jaha echt waar) voor Jack Russels, ben er ooit eens door gebeten. Ik weet ook echt wel dat de meeste hondjes wel lief zullen zijn, maar ja...
Ik heb een cane corso en precies hetzelfde probleem. Aargh kan me daar soms zó kwaad om maken. Een grotere sukkel dan die van ons is er niet...
Eerlijk? Ik ben er ook niet zo weg van . Nu loop ik soms met een boog om andere honden heen omdat mijn hond nog wel eens behoorlijk kan blaffen/uitdagen en ik dat liever vermijt. Maar ik zal niet beweren dat ze vals zijn oid, het ligt meer aan mijn eigen gevoel .
Hihi, levensgevaarlijk met de flappige hangoortjes! Kan me voorstellen dar het vervelend is. Als ik met eigen hond loop en een 'vechter' tegenkom, vraag ik altijd even of die vriendelijk is, maar ga er zeker niet voor omlopen. Ach jij schrikt af en ik krijg iedereen achter me aan: lees lachende blonde labrador die nogsteeds puppyachtig is, ondanks dat ze al vier is. Mensen weten niet beter, jammer voor hun.
Ach, niks van aantrekken van die mensen. Ik heb geen Amstaff maar een Shar-pei en ik kom ook wel eens mensen tegen die angstig snel oversteken, omdraaien of snel een andere straat inlopen. Kan ik echt niet mee zitten.
Deze held op sokjes noemen we Taiko, er woont hier een teckel waarvoor hij met staart tussen de poten voor weg rent, best stoer toch??
Heel herkenbaar, terwijl ik dat met mijn Engelse Bulldog(je) had. Ze was een enorme goedzak, echt een schat. De angst van mensen kan ik soms moeilijk begrijpen. Ze zien door hun angst de lichaamstaal van de hond niet. Deze mensen zien iets, voelen daar iets bij en handelen van daaruit.
Tja ik ben eerlijk gezegt ook liever voorzichtig. Ben dan zonder hond, maar als ik een hond tegen kom dan zorg ik toch wel dat ik tissen de hond en mn dochter loop. (en dan niet op een manier dat ze er wat van merkt want het is niet mijn bedoeling om haar bang te maken) Maar je weet immers nooit
Ik liep eens met een sullig uitziende oude 'vriendelijke' hond, maar die werd altijd vals van vreemden. Dan liep er iemand tegemoet, en dan begon hij zomaar een poging te doen om te springen en die persoon te bijten. Niemand verwachtte dat. Etterbak van een hond, maar tegen de mensen in het gezin o zo vriendelijk.
Ook ik loop eromheen. Angst is een slechte raadgever en waarschijnlijk ook de onwetendheid. Ik ben zelf opgegroeid met 2 sullen van honden maar sinds ik mijn dochter heb ben ik toch voorzichtig. Ik moet wel zeggen dat het een prachtige hond is zeg!!! Wauw!!
Maar weet je? ik loop immers met een kinderwagen waar een baby in ligt.. mensen kunnen er toch gewoon vanuit gaan dat ik niet met kinderwagen + levens gevaarlijke hond over straat ga
Gewoon om lachen joh, heb zelf een kruising gehad die eruit zag als een herder/doberman mix. Liep men ook vaak een stukje voor om (handig als je als vrouw alleen 's avonds over straat moest. Of men begon te gillen en tilde den poedel boven het hoofd op bij het aanzien van mijn hond. Het was een supermak beest dat nog voor vreemden de deur open deed en tot twee keer toe door zo'n kut keffer in de billen is gebeten. Maar ja, hij was groot en sterk en dat vind men intimiderend he.
Niet om jou of jouw hond persoonlijk hoor mam1991, maar ik begrijp de 'boogje-om' mensen wel.... Helaas uit eigen ervaring namelijk. Onze hond (een schattige Engelse Cocker Spaniël) is nu al twee keer aangevallen door een Amerikaanse Stafford. De laatste keer hadden wij volgens de dierenarts echt geluk gehad... Pepper was er bijna niet meer geweest. Nu wil ik echt niet alle honden van 1 ras over 1 kam scheren, maar wel mijn irritatie uitspreken over de vele baasjes van Staffords die er geen moment bij nadenken wat voor 'n ras ze in huis halen, totdat er iets vreselijks gebeurt. Pas dan hebben ze ineens spijt van het niet volgen van een fatsoenlijke puppy-cursus of het consequent opvoeden van hun huisdier. Echt van die "Dat doet 'ie anders nóóit types" (die generaliseer ik dan weer wel graag even )
Hier de andere kant ik heb een kleine kruising, die heeft zo'n grote mond dat ik uit voorzorg omdraai of oversteek. Als zo'n hond los loopt en m'n beestje wil grijpen dan heb ik n probleem. Dit is eens gebeurd, en sindsdien vind ik het gewoon eng. (Baasje was nergens te bekennen ook... Was een rottweiler en z'n 'broertje') Als ik alleen loop vind ik het geen probleem, ben knetter gek op honden dus t liefst aai ik hem nog ff. mooi beestje hoor! Edit: dit heeft trouwens niets met ras te maken hoor, dit doe ik bij alles wat groter is dan mijn hondje. (En dit is 75% van alle honden)
wat een mooierd!! Ik snap wel dat sommige met hond even naar overkant lopen. Doen ze ook bij kleine hondjes vaak hoor! zelfs bij onze kruising friese stabij/duitse staande deden ze dat.. nou zeg ik je nog geen 40 cm, zwart wit van de friese stabij maar gladharig, totaal niet eng, maar het gebeurde..dus dat hoeft niet eens perse aan het soort hond te liggen. Ik kijk zelf meestal eerst hoe eigenaar reageert. gewoon lopend en eigenaar reageert totaal niet op tegemoet komende hond, dan ga ik er van uit dat ik door kan lopen. Haalt de eigenaar de hond kort bij , gaat diegen zenuwachtig doen dan loop ik een stukje om. Er is vast een reden dat hij/zij dat doet nl. We hebben een tijdje een am. staf. voor de oppas gehad, man wat een heerlijk beest. alleen grotere pikzwarte honden dan hem daar was hij bang voor. Ooit was hij gegrepen door een grote zwarte en begon dus te blaffen als hij er 1 zag. Tja ik weet dat het angst is en liep dus zelf met hem dan een blokje om, vind het niet nodig de angst aan te wakkeren.