Ideetjes gevraagd voor vertellen zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cornelia77, 3 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cornelia77

cornelia77 Actief lid

30 nov 2008
    138
    0
    0
    Hi,
    Ik wil graag op een "originele" manier vertellen dat mijn ouders en van mijn vriend dus opa en oma worden (en broers -ooms enzo..)

ik wil het ze met de kerst gaan vertellen..als wel met zijn alle lekker aan de eettafel zitten wil ik ze allemaal iets geven..waar dat dus opstaat..

Ik zat zelf aan beetje foute mok te denken, met daarop Oma, Opa enzo..
    Dus dan moeten ze allemaal hun kerstkadootje tegelij openen.. :D

Maar heeft iemand nog ideetjes..en hoe hebben jullie het verteld?

alvast bedankt!

2. MHMW

MHMW Niet meer actief

ik vind de zwangersschapstest als cadeautje geven ook erg leuk
    en als het jullie tweede kindje is, het broertje of zusje een shirtje aandoen met de tekst ik krijg een broertje/zusje
    en anders iets van een shirt of rompertje met opa of oma erop
    er ligt tegenwoordig genoeg in de winkel !
    van harte gefeliciteerd overigs

3. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    een plaatje van een baby op eetpapier drukken en die op een cakeje plakken?

(bij de betere bakker te halen)

babysokjes kado doen of een gek t-shirt aan je man (of hij aan jou) kado doen met daarop ik wordt vader (moeder)

4. Dovaca

Dovaca Lid

10 okt 2008
    86
    0
    0
    hoi hoi,

Wij hebben het dus inderdaad met een koffiemok gedaan. Bij de prenatal kun je mokken kopen met ´voor mijn liefste opa of oma´.
    We hebben onze ouders geinstrueerd het kado tegelijkertijd te openen. Bij hun viel het in ieder geval in goede aarde! :)

alleen jammer dat ze geen oom en tante mokken hebben...

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey Dovaca, die is leukkkkk. van die mok!
    Ik moet het mijn moeder nog vertellen.... Jouw idee is ideaal!
    ;)

6. Niet meer actief

Ik heb bij de eerste een mooie bonbondoos laten vullen met roze en blauw-witte chocoladeflikken.
    Die kado gedaan aan mijn ouders.
    Het duurde bij mijn moeder wel ff voor het kwartje viel... die keek eerst heel verbaasd: "ow... lekker"
    Tot mijn vader zei, zie je dat niet!
    NOu, toen was het hek van de dam en moest iedereen natuurlijk een snoepje uit de doos krijgen!
    Hele leuke reacties op gehad.

Mijn zus had Beertjes met een bel erin, daaraan een kaartje, gefeliciteerd tante .....
    Ook erg leuk om te krijgen!

Veel plezier en natuurlijk gefeliciteerd!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    De moeder wol en breinaalden geven, of als ze die al hebben een boekje met patroontjes voor babytruitjes, of aan de een zo'n boekje en aan de ander de naalden?

Voor de opa's... sja... instructies voor het bouwen van een hobbelpaard of wieg? Zo'n ikea-bouwplattegrondje. Kun je vast ook op internet vinden.

8. Thomie

Thomie Actief lid

2 okt 2008
    297
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Wij zijn van plan om het nog te verzwijgen tot en met nieuwjaar.
    Alhoewel mijn ma zei gisteren dat ze denkt dat ik zwanger ben, (haar vrouwelijke en moederlijke intuitie spreekt)

Mijn broeken beginnen te spannen en mijn truien ook dus daarvan misschien licht vermoeden

Ik heb voor hen een fopspeen gekocht met Oma's schatje en Opa's lieveling en we zullen dit geven als extra kadootje

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    In de herfstvakantie zijn we met mijn familie op vakantie geweest, want mijn moeder werd 50. Ik had een heel mooi gedicht gemaakt. Eerst ging het over gewone dingen (dingen over haar leven) en op het einde werd duidelijk dat ik zwanger was. Mijn moeder las het gedicht voor en mijn vader begreep er niets meer van, want mijn moeder moest keihard huilen toen ze bij het specifieke stukje was. Ze was niet meer te verstaan. Later werd pas voor mijn vader duidelijk wat er aan de hand is. Allebei super blij natuurlijk, maar zo'n mooi verjaardagscadeau krijgt mijn moeder niet snel meer! (Ik zat trouwens zelf net zo hard mee te huilen!)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Whaaah! Hoe reageer je daar dan op?

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb mijn ouders gister een sinterklaasgedicht gegeven die eindigde met de regels dat er nu een nieuw familielid in mijn buik zat. was een groot succes, maar ik zag aan mijn moeder dat ze het al wist toen we binnenkwamen. :)
    was ook zo toen ontmaagd was, toen wilde ik niks zeggen maar zag ze het ook :)

maar een gedicht voor kerst heb je niet veel aan..

wij gaan het mijn schoonouders met kerst vertellen.. ik neem vaak negerzoenen voor mijn schoonmoeder mee omdat ze die lekker vindt. doe ik nu ook, alleen vul ik de doos met chocolaatjes in de vorm van beschuit met muisjes :D

12. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

Wij gaan het vertellen tijdens de kerstdagen, dan zit toch bijna iedereen bij elkaar.
    Ik wil voor de oma's een ehbb pakketje geven. Een eerste hulp bij baby pakketje... daar zit een luier in. Enorm grappig!
    En voor de opa's, vind ik het wat moeilijker. Ik heb een gaaf rompertje gezien met de tekst 'Mijn opa is mijn beste vriend!' Die vind ik perfect voor mijn stiefvader. Maar wat moet ik m'n eigen vader geven dan?!? Whaaaaaaaaa.... :(
    Ga vandaag maar weer eens het internet afstruinen voor leuke ideetjes.

Liefs

13. Debby86

Debby86 Fanatiek lid

14. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    wij hebben onze ouders een speen met opa en oma erop gegeven en een foto lijstje met daarin deze tekst:
    je kan me nog niet horen
    je kan me nog niet zien
    maar als ik ben geboren
    mag ik dan hier in misschien?

en voor mn broertje hadden we een beer gekocht en die een slab omgedaan met daarop de tekst: toevallig is mijn oom de allerliefste

15. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    bij de bakker een taart bestellen een ronde en die dan de helft met roze en andere helft met blauwe muisjes laten versieren en dan na het eten op tafel zetten je kan er ook nog een tekst op laten zetten.

16. Thomie

Thomie Actief lid

2 okt 2008
    297
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik zei dat ze verkeerd was.
    Ze ziet het aan mijn gezicht dat nu en dan wit is en zo en mijn borsten die gegroeid zijn en zo zei ze

Het is niet echt gemakkelijk om het niet te zeggen. 4 weken zal nog lang worden vrees ik

17. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ha ha ha, mijn moeder zag het eigenlijk ook al eerder dan dat we het verteld hebben :D
    Ze keek al zo raar naar me (in week 7) een week later (met mijn verjaardag) hebben we het verteld aan onze ouders, moeder natuurlijk totaal niet verrast maar wel super-blij! :D

Ik zag er witjes uit en mijn gezicht was al wat voller :(

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Wij willen het met de kerst aan de familie vertellen.
    Ik zat te denken om lange vingers te dopen in gesmolten chocolade en daarna door de roze/blauwe/witte muisjes halen :p

19. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Bij de eerste hadden we onze test ingepakt. Was best wel grappig want de testen van tegenwoordig zien er best wel anders uit dan vroeger want mijn moeder dacht het eerste moment van wat moet ik nu met een thermometer :D gelukkig had ze het snel door!
    Bij de tweede hadden we ons zoontje een t-shirt aangedaan, voorkant: Ik ben stoer..., achterkant: Want ik word grote broer !

20. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Wij hebben toen we voor het eerst zwanger waren twee houten treintjes gekocht met daarop de letters B, A, B en Y. Die letters hebben we apart ingepakt en elk familielid er een laten uitpakken. Daarna hebben we ze van de letters samen een woord laten puzzelen.

Was erg leuk. Bij mijn moeder viel het kwartje direct. Mijn schoonmoeder miste de cloe in eerste instantie, ze zei: "Er staat BABY, leuke puzzel hoor. Maar hoezo baby?" *lange stilte* "Oooooooooh bedoel je... ?"

Veel plezier en succes met vertellen!

Groetjes, Wendy

Deel Deze Pagina