Lekker wokrecept

Discussie in 'De lounge' gestart door VMiss, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal
    Kent er iemand een lekker wokrecept met vlees en groentjes?
    Ken hier niet veel van dus graag wat uitleg ;)

2. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    niemand???

3. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    biefstukblokjes of reepjes Heel even bakken in de wok. Dan haal ik ze eruit zodat ze nog een beetje rood zijn van binnen.
    Groente (wij doen altijd kastanje champignon peultjes broccoli en rode ui) in de pan en dan een paar minuten op hoog vuur wokken. Ik kook altijd wel even de broccoli en de peultjes voor. Dan doe ik de biefstukblokjes en de saus in de wok en daarbij de noodles
    noodles (koken volgens de verpakking)
    met als saus Teriyaki honing.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.817
    113
    Kipfilet in stukjes marineren in satémarinademix van conimex (mix moet je aanlengen met een beetje olie en water). Deze wokken.
    Wokgroentepakket erbij doen en even mee wokken.
    In een aparte pan rijst koken met een bouillonblokje erbij.
    Serveren met kroepoek en satesaus.

Stukjes witvis wokken. Wokgroentepakket na een paar minuten mee wokken. Garnaaltjes erbij en kort mee wokken.
    Dan zoet-zure saus (kant en klaar bijv. van albert heijn eigen merk) erbij doen.
    Ondertussen ook woknoodles van conimex in kokend water koken. Is al na een paar minuten klaar.
    Dit samen serveren.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.817
    113
    Als je wokgroentes in een zak koopt kan je hier ook wat gaatjes inprikken en dan 4 minuten op 800 watt in de magnetron stomen.
    Dan zijn ze al gaar als ze in de wok gaan. Scheelt tijd.

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Noedels koken volgens gebruiksaanwijzing. Ui pellen en snipperen. Paprika's schoonmaken en in blokjes snijden. Ananasstukjes laten uitlekken en halveren. Visfilet in reepjes snijden. In wok olie verhitten. Vis ca. 4 minuten voorzichtig bakken, uit wok scheppen en warmhouden. Ui en paprika in achtergebleven olie al omscheppend ca. 5 minuten bakken. Ananas laatste minuut meebakken. Vis en woksaus en ca. 2 minuten meewarmen, voorzichtig omscheppen. Noedels serveren met tilapiawokschotel.

Benodigdheden:
    1 zak woknoedels
    1 rode ui
    1 zak paprika’s (rood/ geel en groen)
    1 blikje ananasstukjes
    2 grote tilapiafilets
    3 eetlepels zonnenbloemolie
    175 ml. woksaus sweet & sour

7. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    RECEPT 1:

Kipfilet in blokjes kruiden met kerrie, knoflook en italiaanse kruiden in een schaal met wat zonnebloemolie/olijfolie
    Even laten staan 5 minuten, kan het er goed in trekken.

Daarna in de wokpan bakken tot het gaar is en dan uit de pan scheppen in een schaaltje of bakje en dat afdekken met aluminium folie.

In dezelfde pan bakje champignons in schijfjes 300 gram prei en 5 a 6 roma tomaten in blokjes opbakken. Zodra de prei geslonken is gooi je er 300 gram spinazie bij. In gedeeltes anders past het niet. De spinazie moet slinken en beetgaar zijn. Daarna gooi je de kip er weer bij en verwarm je nog even mee. EET SMAKELIJK.

RECEPT 2:

Kipfilet in blokjes kruiden net als bovenstaande recept. Dit in de wokpan bakken en zodra de kip gaar is doe je er 1 ui bij in kleine stukjes. Daarna voeg je 500 gram prei toe en 1 of 2 rode paprika's. Lekker roerbakken en smullen maar

RECEPT 3:

Broccoli even voorkoken, ondertussen gekruid gehakt (of zelf kruiden of uit de winkel) in de wokpan rulbakken met 2 of 3 teentjes knoflook en een uitje in kleine stukjes. Daarna 1 of 2 rode paprika's er door en als de broccoli voorgekookt is gooi je die er bij en verwarm je nog even mee tot het beetgaar is. JAMMIE!

Je kunt naar keuze bij de recepten aardappelen of rijst ofzo toevoegen, maar wij eten het meestal zo zonder aardappelen o.i.d.

RECEPT 4:

Simpelste ooit. gekruide krieltjes in de wokpan met naar keuze gekruide kipfiletlokjes of gekruid gehakt en dan een zakje italiaans wokgroenten er bij. (je kunt ook zelf groentes uitkiezen en snijden natuurlijk) Dit maak ik vaak als ik niet veel tijd heb om te koken.

Succes

8. VMiss

VMiss Bekend lid

24 nov 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt meiden!!! ga er zeker enkele uitproberen :)

9. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Super makkelijk, lekker en snel:
    Kipfilet in blokjes snijden en kruiden met kipkruiden. Goed heet gaar bakken in de wok. Ondertussen eiermie koken.
    Als de kip gaar is chinese of thaise roerbakgroentes erbij en eventjes meebakken. 50 ml water en een half groentebouillonblokje erbij doen. Als de mie gaar is kan die ook in de wok en dan alles nog eventjes aanbakken en door elkaar husselen (let op dat het bouillonblokje goed oplost ;)).
    Ik serveer het meestal met een gebakken eitje, maggi (gaat bij mij bijna overal overheen) en seroendeng of gebakken uitjes.

Deel Deze Pagina