Huisdieren en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door naat, 14 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naat

    naat Lid

    14 feb 2006
    11
    0
    0
    Misschien is dit onderwerp al geweest hoor maar wie weet of je huisdier instinctief kan weten of je zwanger bent. Ik heb zelf een boerboel (hond) van anderhalf en ik heb het idee dat hij wat beschermender is dan anders. Hij is al wel van het type hond wat erg waaks is maar als ik bijvoorbeeld buiten loop met m houdt hij me meer in de gaten dan anders. Kan dat????
     
  2. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Nou, ik zal je eens wat zeggen!

    Wij hebben een labrador en die is echt zo aanhankelijk nu! Dat kunnen ze echt wel voelen hoor! Hij gaat eigenlijk nooit echt op je liggen en nu gaat hij de hele tijd met zijn kop op mijn buik liggen! Toeval? Dat denk ik niet...

    Echt zo lief!

    Groetjes,

    Moontje
     
  3. naat

    naat Lid

    14 feb 2006
    11
    0
    0
    zouden ze het ruiken ofzo???
     
  4. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ik heb echt geen idee, maar ze merken het in ieder geval wel. ze voelen vast iets. Als ik verdrietig ben, komt ie ook heel snel naar me toe en stopt zijn neus tegen mijn gezicht en likt m'n tranen weg. Zo lief.....
     
  5. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Ik had het ook met 1 van m'n katten. Toen ik zelf niet eens wist dat ik zwanger was, lag ie ineens elke dag bij me op schoot (normaal was dat 1x in de week ongeveer ;))

    En gister lag dezelfde kat bij me, half op m'n buik en toen voelde ik het kindje ook schoppen.. Of het was toeval ;)
     
  6. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Eén van onze katten moest nooit wat van me hebben. Sinds ik zwanger ben ligt ze elke avond bij me :) Misschien toeval, misschien ook niet.
     
  7. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Onze oudste kat (11 jaar) had het volgens mij meteen in de gaten, gelijk aldoor bij mijn schoot liggen met haar kopje tegen mijn buik. Mijn vriend zegt dat ze ws de hartslag hoort en dat ze dat dus echt wel door heeft, onze jongste kat (2 jaar) is een erg onstuimig beest en heeft helemaal niets in de gaten volgens mij! Dus het is wel per dier verschillend!

    Liefs Carry
     
  8. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hi,

    ja honden en katten schijnen het heel erg door te hebben!
    mijn jack russel daar en tegen absoluut niet en gaat ook gewoon op m buik staan als t m uitkomt! ha ha maar de labrador van m schoonzus merkt het wel.
    honden schijnen zelfs epileptische aanvallen van mensen te voelen aankomen, heb ik laatst een hele rapportage over gezien.
    slim he die beesten!
     
  9. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    haha wat geinig!!
    onze hond is ook erg beschermend naar mij toe.
    als mn vriend met me stoeit dat komt ze gelijk op hem af haha!
    ze komt ook erg vaak bij me liggen als ik even tv kijk,of op de bank lig.
    denk wel dat dieren het kunnen merken!
     
  10. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    ja denk zeker dat ze iets voelen.
    Een van onze staffs is ook veel feller naar andere honden als ik met d'r loop ( ze houd zowiezo al niet veel van andere honden ) en ligt veel op mijn buik met d'r kop.
     
  11. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja bijzonder he allemaal.
    Onze hond is niet meer bij me weg te slaan.
    Gaat zelfs mee als ik naar de wc ga haha..
    Als ikop de bank zit komt hij met zijn kop op mn buik liggen en als die kleine dan beweegt kan hij me zo vertederd aankijken ... Heerlijk.
     
  12. Niet meer actief

    Het klopt volgens mij wel allemaal. Ik heb het ook al van verschillende mensen gehoord.

    Wij hebben zelf ook een hond en ik moet zeggen die ligt altijd bij mij op de bank en doet bij mij ook heel voorzichtig. Staat nooit met zijn poten op mijn buik en kijkt echt uit. Terwijl hij bij mijn vriend wel heel wild is.
    Ik vind het wel leuk om te horen dat er meer vrouwen dit hebben. :eek:
     
  13. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik weet van familie van ons dat als je als vreemde voor het gezin daar komt zij precies aan hun hond kunnen merken dat je zwanger bent.
    Daar gaan we op het moment dus ook niet op bezoek. ;)
    Maar onze eigen hond, ik weet niet als die iets in de gate heeft, de hond is een meisje en heeft nogal de voorkeur voor het mannelijk geslacht (ik ook :) ).
     
  14. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb 2 Jack Russells, moeder en dochter.
    De moeder wist al dat ik zwanger was voor ik het wist.
    Ze plaste namelijk op 1 dag 3 keer in huis en 1 keer op mij :( .
    Dat heeft ze nog nooit gedaan sinds ze zindelijk is.
    Toen dacht ik dat ik misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn en dat was ook, alleen wist ik het via een test 3 dagen later.
    De rest van de zwangerschap hebben ze allebei heel veel tegen mij aan gelegen met ook hun kopjes op mijn buik.
    Toen ik hoogzwanger was begon de jongste heel krampachtig laag over de grond te kruipen alsof ze heel veel pijn had.
    Ze bibberde ook erg veel, soms ging ze heel stram op de grond liggen.
    En ineens was het dan weer over.
    Ik denk dat ze toen heeft aangevoeld dat het niet lang meer ging duren voor ik ging bevallen.
    Toen ik bevallen was was het bij haar ook over.
    Mocht ik weer zwanger raken, let ik eerst goed op het gedrag van mijn hondjes.
    Misschien heb ik dan geen zwangerschapstest meer nodig :) !
     
  15. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb een hond en 2 katten. Van mijn hond Friese Stabij, heb ik echt geen idee of ze het door heeft. Ze is zich niet anders gaan gedragen heb ik het ideee. En een van mijn katten weet het wel. Ik heb een zwarte poes ;) en een maine coon kater. En die laatste weet het echt. Hij is heel beschermend, altijd al wel maar nu helemaal. En loopt me overal achter na. Hij wil ook de hele tijd bij me zitten, wat ie anders nooit zo heeft. Hij houd me altijd wel in de gaten en zo maar nu is het veel meer ;)
     
  16. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Misschien dat het nog komt, maar de kat negeert me compleet behalve als ie eten moet ;)
    En onze labrador is nog net zo wild, bijterig en onvoorzichtig....maargoed het is een pup van 11 weken, dus ik had niet anders verwacht ;)
     
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Onze Jack russel sprong in het begin bij mij op schoot en begon heerlijk even in mijn buik te graven :rolleyes: , achteraf was dat ongeveer op het moment dat het hartje hoogstwaarschijnlijk is beginnen te kloppen.

    Zodra ik laag bij de grond ben, moest laats liggen om iets onder de kast uit te krijgen gaat hij meteen richting buik en probeert er overheen te gaan liggen.

    De laatste 2 weken heb ik echter rust, de hond ( 9 jaar) is geveld door een zware longontsteking en geeft de voorkeur aan zijn mand. Je snapt natuurlijk wel dat hij schromelijk verwend wordt. Elke morgen en avond een stuk worst (met tablet), geen brokjes maar kuipjes zacht voor omdat zijn keel pijn doet van al het hoesten en twee bezorgte baasjes.

    Groetjes
     
  18. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wj hebben ook een labrador, maar ik heb niet het idee dat hij het doorheeft...Hij richt zich niet specifiek oop mijn buik ofzo. En tja, er wat over zeggen wordt voor hem ook moeilijk natuurlijk, haha :)
     
  19. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    AAAAAAAAAAAAAA, zo lief. Wij hebben ook een labrador en die is ook zo zorgzaam. Dat klopt ja.
     
  20. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    haha, dat herken ik helemaal, onze kat komt 's ochtend om eten vragen, hij blijft keurig naast het bed maar zij vindt het blijkbaar nodig om iedere keer op mijn buik te springen, volle blaas dus een gevoelig buik en dan een kat die op je staat te dansen :oops:
    maar hoe zit het met paarden? Mijn paard ging altijd met haar hoofd over mijn buik, soort schuren om haar kwijlbek af te vegen na het rijden, maar nu doet ze dat nog maar heel voorzichtig, kan me niet voorstellen dat ze het nu al weet maar vond het wel grappig!
     

Deel Deze Pagina