Ik ben ook niet zo van de -tje er achter. Maar je kan de kleine meid natuurlijk wel zo 'noemen' zonder dat het de 'officiele' naam is. Ik vind Noor trouwens leuker dan Floor (vriendin van me heet Floor en moet het in het engels altijd uitleggen... komt van Florence etc...)
Zeker floor! Zelf laten wij de 'tje weg. Kan ze zelf besluiten of die erachter mag. Moeten we wel eerst een meid krijgen haha
Ik vind Noor heel leuk. Wij zouden onze dochter zo genoemd hebben als niet 2 kennissen van ons hun dochter zo al hadden genoemd. Ik zou wel het -tje eraf halen. Dat kan je er altijd zelf aan vast plakken. Ik heet Maartje en ookal ben ik best tevreden met die naam had ik het ook wel handig gevonden als er bij mijn naam de -tje vanaf had gekunt. Vooral ook omdat ik 1.92 lang ben.
Hier in de buurt woot een man genaamd Floor. Ik vind Noor een iets leukere naam maar eigenlijk zijn beide niet mijn smaak.
Wij zitten in dezelfde lijn van namen! Allemaal leuke namen. Ik heb voor Nine (niene) gekozen omdat de rest ook erg populair in mijn omgeving is. Nora stond ook op onze lijst en Floor kwam ook al voor, net als Fleur. Ik vind -tje namen ook niet leuk voor 'grote' mensen... Ik vind (in mijn zelfde lijn...) ook leuk; Lina, Nenna, Lena...
Ik vind Noor leuker dan Floor. De eerste jaren kun je ze dan Noortje (of Floortje) noemen, en daarna de niet-verkleinde naam.
Ja, gevoelsmatig vind ik dat ook. Floortje kan niet meer zo goed als je 20 bent. Noortje evt. nog wel.
N.oortje ..... Mijn meisje heet zo Ik heb zelf ook een beetje getwijfeld over -tje, maar tog voor Noortje gekozen en nog steeds heel blij mee en heb ook leuke reacties gekregen!!
Mijn nichtje heet Noor. Vind ik een erg leuke naam en idd.in het begin wordt het soms wel Noortje, maar dat is wat je zelf wil...Mijn broer en zijn vriendin zeggen zelf bewust Noor, zodat anderen dat ook doen
Ik zou ook gaan voor Noor of Floor en zelf wel de verkleinvorm gebruiken.. Een vriendin heet ook Noortje, haar noemen we Noor of Norah..
ik zou voor Fleur gaan en als je perce -tje er achter wil zal ik voor Daantje gaan, vind ik persoonlijk leuker als je wat ouder ben ipv noortje of floortje.
Mijn dochter heet floor. Dus ik zouz eggen die.....haha. Ik vond Noor ook erg leuk, maar mijn man niet. Vandaar dus Floor. Zelf zeggen wij wel eens de -tje er achter, maar officieel is het floor.
Wij hebben ook een -tje dochter Maar nu ze wat groter word laten we de verkleining er ook zelf al vaak af maar we vinden het origineler dus de keus laten we haar zelf maar in officieel is een een -tje Liefs en succes
Veel reacties...veel meningen. Thanks! Zelf neig ik meer naar Noortje. Mijn man naar Floortje. Als ik Floortje 'de zangeres' op tv zie...vind ik haar naam niet storend. Ondanks het feit dat ze volwassen is. Misschien gewoon gewenning? Toch zit ik ook een beetje met het 'buitenland dilemma'. Maar als ik denk aan een 80 jarige vrouw lijkt Noortje weer beter te passen. Ik zou er geen moeite mee hebben als Noortje uiteindelijk Noor wordt... Tja...lastig, lastig.