ervaringen utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zj84, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Ik ben via de fertiliteitsarts moeten beginnen met utrogestan, nu de 2de maand. Maar ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen hier zijn die hier ervaringen mee hebben.
    Of jullie ook zo'n last krijgen/hebben van jullie borsten en buikpijn. Echt opgezette buik en borsten ruim een cup maat groter :( en dat met een normaal al cup maat F.
    Mijn fertiliteitsarts gaf aan dat wanneer je ze vaginaal gebruikt je eigenlijk geen bijwerkingen hoort te hebben. Moet ze 1x daags 2 inbrengen. Kunnen jullie mij hier misschien meer over zeggen. Dankjewel, want voel me er niet prettig bij.

gr ZJ

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt wel degelijk last van de bijwerkingen hebben als je ze vaginaal inbrengt. Je lichaam krijgt een extra dosis progesteron en reageert daarop. Helaas zijn de bijwerkingen typische zwangerschapskwaaltjes zoals pijnlijke en opgezette borsten, moe zijn, misselijkheid, duizeligheid, het warm/koud hebben. Deze kwaaltjes hoeven dus niet persé op een zwangerschap te duiden.

Ook kan Utrogestan je ongi tegenhouden. Dat je overtijd gaat en pas ongesteld wordt als je met de bolletjes gestopt bent. Een zwangerschapstest moet dan uitsluitsel geven. Het kan er ook doorheen komen, maar net hoe je lichaam erop reageert.

Succes!

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bah meid, irritant dat je ook aan de progesteronbollen moet.

Toen ik het in eigen cyclus gebruikte had ik ook behoorlijk pijnlijke borsten en werden ze ook iets groter. Bij mij was dat laatste niet zo erg omdat ik een kleine C heb en ietsjes meer vind ik alleen maar leuk hihihi!! ;)
    Maar dat het zo gevoelig dan is... Tsja dat is wel minder. Tegen die bijwerkingen kun je weinig doen. Ik moest bij mn IVF 3 keer daags 2 innemen en dan voel ik het ook wel hoor!! (behalve laatst bij een cryo terugplaatsing met progynova - toen voelde ik niets, althans, niet bij mn borsten)

Als je de bollen erg irritant vind zou je ook aan je arts kunnen vragen of je 3 keer na de eisprong een pregnyl-injectie mag zeggen.
    Dat versterkt ook je tweede fase, maar of je daar minder bijwerkingen van zult krijgen...?

Ik voelde me met pregnyl wat blijer dan met progesteron, maar bij beide waren mn borsten gevoelig... je zou het altijd eens kunnen overleggen!!

Succes!!

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook een ' gebruiker' en ik had ook wel degelijk last van bijwerkingen. Die werden echter veel minder na ongeveer 10 dagen gebruik, en dat schijnt vaker voor te komen, maar goed dan mag je ookw eer bjna stoppen ;). Pregnyl had op mij overigens precies hetzelfde effect...

succes ermee!

5. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel voor jullie ervaringen. De fertiliteitsarts had ook al gezegd, bij teveel last van bijwerkingen idd over te stappen op de spuiten. Maar wilde dit eerst proberen. Hoop dat ik er eindelijk resultaat mee zal boeken. Mijn geduld begint nu echt op te raken en emotioneel parten te spelen.
    Nog een paar daagjes dus ben benieuwd.

gr ZJ

6. s1986

s1986 Niet meer actief

Inderdaad hoor je kan er ook vaginaal echt bijwerkingen van hebbben alles wat mogelijk was had ik wel;)

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik gebruik ze ook ook vaginaal en ik ben toch wel behoorlijk misselijk die 15 dagen dat ik ze gebruik, niet fijn.

Daarnaast houden ze bij mij echt mijn ongi tegen. Zonder ben ik meestal 10 of 11 dagen na eisprong ongi en met die bolletjes pas 2 dagen nadat ik met de bolletjes gestopt ben.

Veel succes.
    Nataly

8. Joyce Lynn

29 mrt 2010
    22
    1
    0
    juridisch secretaresse strafrecht
    Helmond
    Ik ben juist deze maand overgestapt naar Utrogestan in plaats van 3 keer een Pregnyl-injectie... Pregnyl bevat enorm veel HCG en daardoor krijg je juist nog meer zwangerschapsymptomen... daarnaast blijft de Pregnyl zeker tot 10 dagen na de laatste injectie in je bloed waardoor je heel lang moet wachten voordat je mag testen... Pregnyl geeft een vals testresultaat.

Flower00 vindt dit leuk.
  9. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    dacht zal toch nog maar even reageren.
    Bleek dat mijn bijwerkingen kwamen van zwanger zijn. Maar dit is dus heel snel misgegaan. Moet zeggen gebruik nu pregnyl, ben wel heel moe en gespannen borsten, maar voel me veel beter.
    Dus wie weet...

Deel Deze Pagina