Hoi, ik ben een 18 jarig meisje en ben nu al 2,5 week overtijd. Ik ben altjid heel regelmatig onesteld geweest toen ik de pil slikte. Nu ben ik vorige maand gestopt omdat het me erge hoofdpijn bezorgde en toen adcht ik, ik neem ff een paar maanden pauze. Ik heb wel een paar keer seks gehad maar dit was vooral in de laatste en 1e week. Want in de 2e week ben je tog het vruchtbaarste? Maar wat ik raar vind is dat ik niet ongesteld word. Ik heb al 2 testen gedaan die allebei negatief waren. de eerste was de dag voor mijn NOD. de 2e heb ik aan het einde van de week dat ik ongesteld moest worden gedaan, dus nu zo'n 1,5 week geleden. Ik heb soms wel een rare buikpijn in mijn onderbuik, geen ongesteld buikpijn maar ook niet echt de buikpijn van buikgriep, heel apart. Ik heb gister en vandaag mijn temperatuur gemeten smorgens vroeg voordat ik opstond en die waren 37,8 & 37,2 Ik snap er niks meer van. Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is? Alvast bedankt!
Misschien ontpillen? Dan kan je ongi best nog even uitblijven (bij mij 66 dagen). En anders over een week nog eens testen. En een tip: als je niet zwanger wilt worden, gebruik een condoom. Altijd! Dus ook in je 1e of laatste week!
Ik denk dat je moet "ontpillen": je lichaam moet er nog aan wennen dat je de pil niet meer slikt. Ik was vroeger net als jij heel regelmatig, altijd 28 dagen, maar ben nu een paar maanden gestopt en het lijkt nergens meer op; zit nu op dag 35 zelfs Testen nog negatief tot nu toe. Dus toch even geduld en anders over een paar dagen nog een testje doen zou ik zeggen. Succes!
Hey,.. Ook ik ben gestopt met de pil, (2e ronde nu) en mijn ongi kwam ook later dan normaal! Me cyclus is nu 33 dagen..maar wie weet wat hij deze maand doet? En als je niet zwanger wilt worden...doe het safe! Groetjes...
Als het al anderhalve week geleden is dat jij voor het laatst getest hebt zou ik dat zeker, vooral met jou klachten, nog een keer doen! Wie weet was je eisprong een week later en ben je nu toch zwanger. Als de test negatief is kun je ook even langs de huisarts voor een kuurtje primolut, dat is om je ongi op te wekken. Enneh... ga er nooit vanuit dat je in een bepaalde week niet vruchtbaar bent.. Het is een hele onbetrouwbare manier van anticonceptie. Ik zou zeker op zoek gaan naar een bepaalde manier van anticonceptie die wel bij je past, anders is de kans reëel aanwezig dat je vroeg of laat ongewenst zwanger wordt.
Hangt er geloof ik van af hoe je temperatuur de rest van de maand was. Je kan over 2 keer tempen echt niets zeggen. Succes met ontpillen, want dat is het volgens mij echt wel.
@ laney: zoals mijn voorgangster al zei: het hangt van de temperatuur van de rest van de maand af. Ook je basistemperatuur is belangrijk. Sommige mensen hebben van zichzelf bijvoorbeeld een temperatuur van 37,2 graden, anderen een temperatuur van 36,5 graden. Pas als je een hele cyclus temperatuurt, kun je zeggen of je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad, danwel een hoge temperatuur. Ik hoop voor je dat het in jouw geval geen ontpillen betreft! En dat je snel duidelijkheid hebt. Overigens, het ontpillen duurde bij mij maar liefst 126 dagen.....
Ik ben 5 weken overtijd geweest (na t stoppen met de pil)..na 5 weken testte ik eindelijk positief! Terwijl de huisarts er 100% zeker van was dat ik niet zwanger was omdat de eerdere testen negatief waren..helaas is deze zwangerschap geeindigd in een miskraam..maar t kan dus wel dat je zwanger bent..en inderdaad: als je niet zwanger wilt worden gebruik dan een condoom of een ander voorbehoedsmiddel..
Breek me de bek niet open over ontpillen Ben officieel al 159 dagen niet ongi geweest En voor mijn pil was ik ook regelmatig.. Helaas! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt
Als je de pil slikt, ben je bijna altijd regelmatig ongesteld, omdat je dan geen eisprong hebt. De pil regelt dan je menstruatie. Mogelijk ben je nu aan het ontpillen als je testen negatief zijn. Maar je kunt ook zwanger zijn. Misschien moet je toch nog een keer een test doen? Wel een tipje van mij: ga er niet vanuit dat je maar een bepaalde week vruchtbaar bent! (en doe het altijd veilig als je niet zwanger wilt worden) Want zo werkt het lijf nu eenmaal niet. En bij twijvel: ga gewoon even langs de huisarts. Over je temp: wat is je normale temp? Je kunt pas weten of je zwanger bent met tempen, als je weet hoe hoog het voor en na je eisprong is. Die van mij is voor de eisprong 36.6 en erna 37.1 (over het algemeen) succes!