En dat is niet positief Nu me dochter bijna 1,5 is weeg ik weer bijna, op 1 kilo na, weer net zo veel als toen ik 9 maanden zwanger was. Na mijn bevalling ben ik snel weer op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap gekomen maar de afgelopen maanden is het er allemaal weer bij gekomen. Hoezo? Nou waarschijnlijk omdat ik sinds half augustus werkloos ben en dus de hele dag door kan eten en snacken. Niet dat ik hele dagen thuis zit hoor. Maar ben wel mindere actief dan toen ik werkte. Gelukkig begin in half december weer met een nieuwe baan en ben van plan in januari te beginnen met sporten. Klinkt misschien heel treurig maar kan wel huilen als ik mezelf nu in de spiegel zie en ben ook al een paar maanden niet op de foto geweest. Ik ben nooit een slanke den geweest maar dit is wel mijn zwaarst ooit. En ook al hoef ik van vriendlief er niks aan te doen wil ik dat zelf wel heel graag. Sorry moest het ff van me af schrijven....
Allereerst moet je het altijd voor jezelf doen anders gaat het sowieso niet lukken. Uitstellen helpt vaak ook niet. Je bent het gewicht na je zwangerschap ook kwijtgeraakt dus het gaat je nu ook vast lukken. Succes meid!
Wat vervelend! Misschien is het raar, maar als je hier je foto neerzet ( zonder hoofd) kunnen mensen eens oordelen of het echt zo erg is. . Misschien zit het erg in je hoofd? En als anderen zeggen dat je gelijk hebt en iets te zwaar bent, is dat misschien motivatie om juist nú af te gaan vallen! Wat is je lengte en gewicht nu dan?
Zodra je de drang voelt te eten, neem een glas water en ga lekker wandelen. Niet wachten tot januari maar meteen mee beginnen. Van uitstel komt afstel.
Hoi, Ik kan me voorstellen dat je je er rot over voelt. Gewoon vandaag beginnen, lekker gezond eten en proberen de rommel buitenhuis te laten. Iedere dag lekker sporten (weet niet hoe zwaar je bent, maar anders gewoon een rondje wandelen) Je hoeft niet alles radicaal te veranderen. Maar probeer bijvoorbeeld 1 bord avondeten te nemen in plaats van 2. Of eet na het avondeten niet weer. Neem wat vaker fruit ipv koek. Drink geen calorieen meer, maar alleen water /thee en een keer een light frisdrankje. Probeer wat liever voor jezelf te zijn! Je bent zoals je bent, en helaas hebben sommigen van ons nou eenmaal aanleg. Ik ken genoeg mensen die veel troep naar binnen werken en die zijn allemaal slank. Ik leef gezond, maar ben toch 5 kilo te zwaar. Tja.. onthoud dat het er op deze wereld niet om draait hoe je eruit ziet, al laat iedereen je dat geloven. Wat er van binnen met je gebeurd is veel belangrijker! Succes
Wat vervelend dat je je zo voelt. Tijd om er wat aan te gaan doen dan, zodat je over een tijdje weer lekker in je vel zit Zelf vind ik de app myfitnesspal echt een aanrader, dan weet je precies wat (hoeveel) je kunt eten. Ik gebruik 'm al een tijdje en vind het echt ideaal.
Ik zou op voedingscentrum.nl een eetdagboek bij houden. En dan echt iedere hap bij houden! Dat werkte bij mij heel goed, ik ben 17 kg afgevallen in een jaar tijd en weeg nu alweer 2 jaar 56 kg. Soms liet ik dingen staan omdat ik geen zin had om mn pc op te starten en die koek weer in te vullen. Ik had soms de verpakking al in mn handen en dacht dan pfff al dat gedoe voor een koek! Haha Succes!
Ja dat heb ik ook lang gehad... Dat heeft ook heel veel met hormonen te maken. Ik ben in 7 jaar van 58 naar 63,5 kilo gegaan ( tussendoor 2 keer zwanger en zwaarder geweest) Maar nu de jongste 4 is geworden is er ineens een omslag geweest. Ik had weer energie en mijn hormonen zijn waarschijnlijk iets veranderd ( omdat ze me minder nodig hebben?) Ik ben gaan sporten en minder gaan eten ( wel gezond) en ik ben nu na 6 maanden 56 kilo. Dat is lichter dan toen ik begon aan kinderen. januari beginnen is een goed streven. Maar geef jezelf wel de tijd om rustig af te vallen. Niet crashen maar gezond rustig afvallen.
Ik ben 1.76m en weeg 93 kilo. Woog altijd rond de 80 kilo dus was altijd al beetje te zwaar maar was niet te zien. Mensen geloven ook nooit hoe zwaar ik ben omdat ik er gewoon lang en groot uitzie. Ik ben inderdaad toch nu al begonnen met het niet snoepen en water drinken. Koffie zonder suiker zelfs gedronken vanmorgen hahahahahha. Ben nu ook opzoek naar een sportschool waar ik me fijn bij voel en waar ik kan boksen of kickboksen. Fitness is namelijk niks voor mij.
Bah, ik snap heel goed dat je baalt! Ik kom juist niet van mijn zwangerschapskilos af en mijd de spiegel ook het liefst. Ik zit nu nog thuis met verlof, maar ik ben juist bang voor wanneer ik weer ga werken. Thuis kan ik veel makkelijker wat minder snoepen dan op werk, waar we tig eette tjes in de buurt hebben en altijd wel een collega die iets gebakken heeft of pizza's bestelt. Tot overmaat van ramp hebben we nu ook een starbucks om de hoek, waar iedereen elke koffiepauze naartoe trekt. Daarom wil ik er echt zoveel mogelijk af hebben voor ik weer aan de slag ga, alleen lukt het dus voor geen meter .