Hoe afbouwen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door cupcakes, 10 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hallo,

Mijn zoontje is bijna 5 maanden en ik wil over een poosje gaan afbouwen.

Hij krijgt nu de voedingen als volgt (tijden niet exact natuurlijk)

7.00 uur BV
    9.00 uur fruit
    11.00 uur BV
    15.00 uur BV
    19.00 uur BV
    03.00 uur BV

Welke volgorde zou het handigst zijn om te stoppen?
    Vooral vanwege die nachtvoeding vind ik het lastig. Want stel dat ik die van 19.00 uur zou afbouwen en hij slaapt dan ineens door, dan is het wel een hele lange ruk tot de volgende ochtend.

En hoeveel flesvoeding zou ik dan moeten geven in een fles? Hij weegt nu ong. 9 kilo.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou in jouw situatie starten met de voeding van 15 uur te vervangen. Dan na een dag of 5-7 (of wanneer je wilt) de voeding van midden op de ochtend (11 uur) Dan houd je s' ochtends, 's avonds en 's nachts over. Op dat punt kun je kijken wat je wilt en ook wat er al gebeurt: wil je ochtend en avond overhouden? Vind je het prima wanneer je kindje ook in de nacht nog drinkt? Wil je alleen avond/nacht overhouden, of enkel ochtend? Vanaf hier zijn er veel mogelijkheden!

Vraag op het consultatiebureau hoeveel je kindje per voeding kan drinken.

Succes!

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Dankjewel voor je reactie!

Ik ben nu inderdaad afgelopen vrijdag begonnen met die van 15.00 uur te laten vervallen. Stuwing was de eerste 2 dagen een beetje, maar wel goed te doen.

Ik heb alleen nu het idee dat de voeding helemaal terugloopt. Vanochtend moest ik wisselvoeden voordat hij tevreden was. En vannacht kwam hij om 1.00 uur en 4.00 uur.

Zou het dan handig zijn om niet te wisselvoeden maar 1x beide kanten te laten drinken en dan een flesje erachteraan? Want door wisselvoeding stimuleer je toch juist de productie?

Volgens zijn gewicht en aantal voedingen had ik uit kunnen vinden dat hij 180+6 mag, en dit drinkt hij ook helemaal op.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Het kan zijn dat je productie zich even moet 'settelen' en je een paar dagen op de andere momenten inderdaad bij moet regelen. Je regelt door wissel voeden dat je op dát moment meer vraagt.
    Beide opties zijn prima. Even afwachten wat je kindje gaat doen ook, of het overdag laat vallen en 's nachts inhaalt (wat op zich geen probleem hoeft te zijn, tenzij het voor jou een probleem is!)

Succes!

Deel Deze Pagina