Ik hoop dat jullie wat advies voor mij hebben.. mijn meisje is net 1. Krijgt nog bv. Als het aan haar ligt de hele dag door (kleine beetjes.) Om 23 uur krijgt ze nog een voeding, vervolgens wordt ze vaak om 4 uur weer wakker, soms half 6 pas, maar dan is ze ook echt wakker en wil ze niet meer slapen. sAvonds vroeg gaan slapen kan niet, zodra ze mij boven hoort komen gaat ze huilen, net zo lang tot ze aan de borst hangt. Mijn lichaam smeekt om meer slaap, ik voel me steeds echt ziek van moeheid, maar ik weet niet wanneer ik deze rust moet pakken. Overdag slaapt ze bijna niet, ook super licht, ze wordt van elk zuchtje wakker. Overdag drinkt ze het liefs ook heel vaak, maar dit is nu terug gegaan naar (ongeveer) 8.00 11.30 14.00 en 18.00. ik probeer haar zoveel mogelijk ander drinken (water thee melk) te laten drinken. Een flesje heeft ze altijd geweigerd, een tuit ook, dus ik ben maar gelijk begonnen met een gewone open beker. Dat gaat redelijk, maar dan drinkt ze 3 slokken en meer wil ze niet. Maar mijn limiet is bereikt. Ik kan echt niet meer, ik wil mijn lichaam terug, ik wil er weer meer voor mijn zoontje kunnen zijn. Zijn er meer moeders die ervaring hebben bij het afbouwen vd bv bij een flesweigerende baby en wat was de truc? (SOchtends en savonds wil ik voor nu nog wel voeden hoor, het gaat me in eerste instantie echt om overdag.)
Ik heb geen praktische adviezen, omdat ik overdag niet bewust heb afgebouwd. Dat is eigenlijk vanzelf gegaan. Ik geef nog 3 keer per etmaal. Maar als ik je verhaal zo lees, vraag ik me af of het geen idee is om de nachtvoedingen af te bouwen in plaats van de dagvoedingen. Zou je partner bijvoorbeeld 's-nachts naar je kleintje toe kunnen gaan en haar hier doorheen kunnen helpen?
Je kind heeft je nodig en jij hebt je rust nodig. Heb je al eens geprobeerd die twee te combineren? Gewoon samen om een uur of 20-21 naar bed, en lekker laten clusteren, terwijl jij lekker uitrust? Of als je niet in bed wilt liggen, gewoon samen op de bank parkeren. Is helemaal niet gek als een kind van deze leeftijd pas ergens om een uur of 21 of zo gaat slapen. Later mag ook, die van mij sliepen niet echt voor het 22-23 uur was.
Pittig voor je! Meer rust is je zeker gegund. Hier zelfde gehad. Ik heb het op een gegeven hard gespeeld, eerst 's nachts. Ik was er ook zo klaar mee. Een fles water of niks. Ze bleef dan huilen maar ging dan iedere 5 a 10 minuten naar toe, knuffel of aai, flesje water proberen en weer terug leggen. Hier waren we dan iedere nacht ongeveer 1,5 a 2 uur mee bezig, voordat ze weer verder ging slapen. Pittig, maar ik hield het langertermijnplaatje maar voor me. De borst weigerde ik dan te geven. Dit 8 of 9 nachten vol te hebben gehouden, sliep ze door. Denk gewoon gewenning geworden aan die nachtvoeding. Daarna ging ze ook overdag automatisch meer drinken.