Dag dames, Ik ben nieuw op het forum dus weet nog niet zo goed hoe alles werkt. Ik ken niemand in mijn directe omgeving met kinderen en dit is mijn eerste kindje. Wist ff niet waar ik terecht moest met mij onzekerheden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen of advies geven. Avery is nu 3 weken oud, is 3200 gr en drinkt 7 x 100 cc Nutrilon standaard 1. Afgelopen week even naar het CB geweest en ze hebben verteld dat dit veel te veel is en hij het beste 6 x 100 cc kan drinken of naar Nutrilon Forte kan overstappen. Eerst geprobeerd om 6 x 100 cc aan te bieden. Was geen succes, omdat hij overdag hongerig was en veel huilde, maar wel 5 uurtjes doorsliep. Dan ga ik er 's nachts liever een x extra uit dan dat hij overdag overstuur is van de honger. Ondertussen overgestapt naar Nutrilon Forte, maar hij blijft die 7 x 100 cc drinken. Zou ik meer aanbieden dan zou hij ook meer drinken. Heb ook al geprobeerd vaker kleine flesjes aan te bieden, maar dat hielp ook niet. Ik wil hem niet overvoeden, maar een honger huiltje herken ik nu ondertussen wel. Hij is met zijn 7 flesjes heel tevreden, huilt weinig en slaapt in de nacht 4 uurtjes. Ik voed op verzoek. Volgens de verpleegster van het CB geef ik hem toch echt teveel en moet ik hem 1 fles minder geven. M'n kindje honger laten lijden is voor mij gewoon geen optie. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit "probleem" opgelost? Alvast bedankt!
Goedenavond Jaime, Dank voor je vraag op het forum. Vanwege wetgevings- en bedrijfsrichtlijnen beantwoorden wij hier geen vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven. Groetjes, Paulien - Nutricia voor jou