Mijn dochtertje wil vaak niet groot genoeg aanhappen, ik ben 2x bij een lk geweest maar thuis lukt het dan toch niet zo goed als bij haar. Dochter klakt ook tijdens het drinken om mijn heftige tsr wat te 'dempen'. Ik heb een kloofje, niet echt pijnlijk maar het wil niet dichtgaan door het af en toe verkeerd aanhappen en klakken. Zou dit altijd zo blijven of vanzelf beter worden? Ik vind het best pittig zo..
Misschien de lk een keer bij jou thuis laten komen zodat je een goede manier kan vinden om thuis te voeden. Ze kan dan meekijken naar een goede houding. Is er naar het tongriempje gekeken?
Ik had ook een heftige tsr, mijn dochter kon het amper bijhouden. Je kunt met de hand een klein beetje wegkolven, zodat de ergste druk eraf is. Als ze groter worden, dan gaat het vanzelf beter.
Het heeft vaak niet de voorkeur van iedereen, maar ook mijn mannetje had in het begin heel erg moeite met aanhappen. Ik heb grote borsten met vlakke tepels en het lukte gewoon echt niet en had daardoor ook gelijk kloven te pakken. Mij is toen geadviseerd een tepelhoedje te gebruiken en dat ging stukken beter! Ook van de heftige tsr had hij toen wat minder last! Uiteindelijk na een paar maanden waren mn tepels soepel genoeg en zijn mondje groot genoeg om zonder hoedje te drinken. Ik denk dat als ik t tepelhoedje niet had gebruikt, dat ik nu al lang geen bv had gegeven! Wellicht is dit dus iets om te proberen? Laat je er wel even goed over adviseren, want ze zijn er in meerdere soorten en maten. Ik had ze van medela volgens mij.
Heb je geen spruw? Klakken en niet genezende kloof... Lijkt mij de kans groot. Jongste kon ook niet groot happen. In combi met mijn tepels/borsten lukte het zonder tepelhoedje niet. Na een paar weken ging het veel beter en kon ze ook zonder hoedje drinken. Heb m er alleen in gehouden ivm steeds terugkerende spruw bij mij.
De lk is dinsdag geweest en vond echt niets dat op spruw zou kunnen wijzen... Ze kan wel goed en groot aanhappen, maar dat lukt echt maar 1 op de 10x. Zij wordt gefrustreerd, ik word gefrustreerd en ik vind er momenteel echt niks aan. Ik zit de hele dag te denken hoeveel relaxter het zou zijn om de fles te geven. Maar dan voel ik me zo schuldig..
Hier ook met tepelhoedjes gevoed. Zonder lukte het niet. Aanhappen ging ook maar 1 van de 10 x goed en dit leverde bij de baby heel veel frustratie op. Heb je deze optie al met de LK besproken?
Nee nog niet, omdat ze ook heel mooi kan aanhappen. Ik sta echt op het punt te stoppen, ben er zo klaar mee. De hele dag draait om voeden, heb er nog 2 rondlopen die er duidelijk onder lijden. Bah... had het allemaal leuker en makkelijker verwacht.
Ik zou (als laatste optie wellicht?) het toch nog een keer bespreken. het zou kunnen dat met een tepelhoedje voeden toch meer rust brengt in de voedingen. Wat ik al eerder zei, het aanhappen ging hier zoveel beter met tepelhoedje. Ik weet nog zo goed hoe opgelucht ik was toen het opeens zoveel beter ging! Ik heb daarna ook nooit meer problemen gehad...Het lag ook niet zozeer aan zoon want die dronk opzich verder prima.. Als het aanhappen dan echt goed gaat kan je altijd nog afbouwen..ze zijn gewoon in de gezondheidswinkel te verkrijgen wat een vervelende situatie!
Jullie allebei gefrustreerd...dat is niet de bedoeling! Misschien helpt het als je wat eerder begint met aanleggen, voordat ze honger heeft?
Ik ga het overleggen met mijn lk Zoe. Misschien dat ik het met haar begeleiding aandurf, je hoort er zoveel slechte verhalen over... Ik leg haar bij de eerste hongersignalen aan Dirksmama. De frustratie komt als ik haar losmaak als ze verkeerd heeft aangehapt (wat ik me goed voor kan stellen). Als ze wel in een keer goed (genoeg) aanhapt is er niks aan de hand, maar dat gebeurd helaas niet vaak. En als de melk minder hard stroomt zakt ze van mijn tepel af waardoor ik wéér opnieuw moet aanleggen. Dat zoiets natuurlijks zo lastig kan zijn he...
Ik heb 5 weken ivm vlakke tepel (en grote borst idd) met een tepelhoedje gevoed. Na 5 weken pakte ze zonder. Maar soms gebruik ik hem nog als ze weigert. Hier is ook de lk geweest. Volgens haar loopt je voeding niet terug met de dunne hoedjes van tegenwoordig. Ik had een m van medela. Hier is de hap ook zuinig trouwens. Maar zonder problemen...
Ik heb nooit zonder tepelhoedjes kunnen voeden. Geen problemen gehad qua productie of groei van de kindjes
Je hebt er verder niets aan maar ik heb ook bij nr 1 en.2 enorme opstartproblemen gehad..het lijkt idd zo eenvoudig maar dat is het soms niet.
Hier ook geen problemen gehad. Beide keren probleemloos lang gevoed en een prima productie. Jongste dronk gelijk al snel en groeide de eerste weken 600 gram per week. Ik ken in mijn omgeving alleen positieve verhalen met tepelhoedje. Diegenen hebben m niet afgebouwd. Belangrijk is dat je productie goed op gang is als je start met een tepelhoedje. Hier ook Medela. Oudste gevoed met Avent maar die zou ik je niet aanraden.
Ik zou hetecht gewoon proberen hoor! Mijn lk zei ook dat het helemaal geen kwaad kon en het gaf me zoveel rust! Quinten kon ook 1 van de 10 x wel goed aanhappen en daardoor bleef ik het maar proberen in het begin. Mijn lk zei toen zelf ook van doe het maar met het tepelhoedje, want het moet wel leuk blijven voor jullie allebei. Ik heb me er toen aan overgegeven en op het extra geknoei af en toe na ging het zo ontzettend goed! Voordat je dus echt gaat stoppen zou ik het gewoon een kans geven en lukt het dan alsnog niet, dan kun je er altijd nog mee stoppen....
Ik ga niet zomaar stoppen hoor! Het rare is dat het verder best goed gaat ook al ligt ze vaak niet goed aan. Ik heb wel een kloof maar niet echt pijn, dochter groeit netjes (nu 500 gram boven geb gewicht). Ik ben alleen bang dat het op langere termijn wel pijn gaat doen en het problemen gaat opleveren dat ze mijn borst misschien niet helemaal goed kan legen?!
Ze kan met een hoedje beter happen in jouw geval. En leegt hem net zo als zonder. Anders pas je borstcompressie toe! Doe ik altijd op het eind!
Ze wil geen tepelhoedje, gaat kokhalzen. Probeerde net te kolven, zette hem per ongeluk iets te hard, auw.... Het aanhappen wordt steeds lastiger en frustrerender, geen idee hoe we uit dit cirkeltje komen. Ze hapt nu helemaal niet meer aan als ik haar een paar keer heb los gemaakt.