Voor het eerst jaloerse gevoelens over zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blosjes, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Ik ben er totaal niet trots op, maar voelde gisteren een enorme steek van jaloezie toen vrienden de komst van een tweede kindje aankondigden. Wat een rotgevoel is dat, kon wel janken! We waren tegelijkertijd zwanger van onze eerste, misschien dat dat het zo moeilijk maakt.

Inmiddels zitten wij in de 16e ronde voor ons tweede kindje. Bij de eerste zijn we 30 rondes bezig geweest (met een miskraam en bbz tussendoor). Ik word er gewoon verdrietig van, omdat ik niet weet of het ons nog een keer gegund is (logisch dat weet niemand).

Zo, nu de klaagmodus weer uit. Bedankt voor het aanhoren ;)

Volgende ronde gaan we er gewoon weer voor.

2. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoi meid,
    Dat doet echt zeer hé, zeker als je een miskraam hebt gehad.
    Sterkte en hou de moed erin, wie weet hoe snel komt jou dag!!!!!!

3. sterre21

sterre21 Actief lid

21 apr 2011
    291
    145
    43
    Ik snap je helemaal.. het voelt elke keer als een stomp in je maag hè als je het van anderen hoort.. Ondanks dat je het ze waarschijnlijk heel erg gunt gun je het jezelf ook ! En dat is zwaar.. maar je moet maar zo denken.. zodra het julie wel lukt is het deste bijzonderder !!

4. Roseline

Roseline Niet meer actief

#4 Roseline, 24 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 apr 2017
    Ik snap het wel. Ik las van de week op de facebook ook een vermelding van een zwangerschap en ik had gewoon moeite met feliciteren en liken (ik heb uiteindelijk na een uur gewoon gedaan:p), maar ik denk dat het een logisch gevoel is. Ik gun het de ander net zo graag als mezelf, maar ik vind gewoon dat het een keertje mijn/onze beurt is (en dat terwijl we momenteel niet eens kunnen proberen) en ik vind het lastig om te lezen. Net of de hele wereld 'zomaar' zwanger word behalve wij en natuurlijk weet ik dat dat niet zo is, maar zo voelt het soms. Ik denk niets om je voor te schamen hoor. Ik hoop dat het snel raak is voor jullie, want jullie moeten ook al lang wachten zeg... pfff! Dan mag je gewoon een dipje hebben hoor.

5. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Herkenbaar hoor, ik heb er ook moeite mee en ervaar ook echt jaloerse gevoelens. Vooral bij stellen waar het heel soepel verloopt. Dan denk ik wel eens van ja hallo nu is het mijn beurt.. maarja, dus niet. Wij gaan nu ronde 15 in voor een 2e kindje. Sterkte en stop je gevoelens niet weg, het is hartstikke logisch!

6. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!

Aan de handtekeningen te zien hebben jullie ook allemaal een aardige weg bewandeld of nog te bewandelen.
    Zwanger worden is écht een wonder.

Ik wens jullie ook allemaal heel veel sterkte en succes voor de toekomst. Hopelijk komen we elkaar snel tegen in een topic over zwanger zijn!

Vanavond met vriend besproken dat we nu toch de stap naar de fertiliteitspoli zetten. De afspraak was al eerder gemaakt, maar we wilden het toch nog even zelf proberen. Ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen.

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    heel herkenbaar, ik voel me al jaloers als ik een vrouw op straat zie lopen met een dikke buik
    vorige week heeft mn zus medegedeeld zwanger te zijn van nummer 2, door een gescheurd condoom.. Nu nog heb ik het daar heel moeilijk mee door onze situatie

8. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik snap het ook hoor! Ik ben ook jaloers op vrouwen die zwanger zijn. En wij zijn nog geeneens bezig met proberen

9. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.048
    113
    Vrouw
    Ik snap het ook. Zwanger worden is hier het probleem niet... maar dan.. (2 miskramen en een dochter met een hartafwijking wat de zwangerschap heel spannend maakte). En ik kan zó jaloers zijn op een goede echo, terwijl ik dat mensen echt wel gun. Maar mezelf ook..

Dikke knuffel voor jou. Hopelijk kondigd nummer 2 zich snel aan!

10. Logan

Logan Niet meer actief

Hartstikke normaal hoor :). Je wil zó graag. Heeft niks te maken met misgunnen, je gunt het jezelf gewoon net wat meer.
    Hopelijk heb je dan ook snel geluk!

11. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Fijn dat ik zoveel lieve reacties krijg en dat het herkenbaar is. Het gaat inderdaad niet om het misgunnen, maar het zelf ook heel graag willen!

@Robijn89 Ik hoop dat jullie snel een goede zwangerschap hebben, met een mooie echo! Knuffel ook voor jou.

12. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Precies dit! :)

13. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Denk dat het voor iedereen wel herkenbaar is. Het doet gewoon zeer als het allemaal niet vanzelf gaat en dat heeft niks te maken met het een ander misgunnen.

Ik hoop dat het jullie snel gegund is en je dan alsnog lekker samen kunt zwangeren met je vriendin.

14. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Wat naar die gevoelens meid! En als ik dan jou/jullie onderschriften zie. Echt heftig zeg.

Ik ben ook regelmatig 'jaloers' op zwangere vrouwen en dat terwijl ik daar eigenlijk niet eens aanleiding toe heb. En ook daar voel ik me dus stom over. Maar het is meer het gevoel dat ik voel tijdens het zwanger zijn. Ik voel me dan gewoon zo onwijs sterk en zelfverzekerd en zodra de kleine eruit is, verdwijnt ook dat gevoel weer. Ik vind dit soms ook moeilijk om te zeggen, omdat je dan vreemde blikken krijg.

Ik hoop dat je de kracht en rust vindt om hier mee om te gaan en dat je snel zwanger mag worden. Dit geldt voor jullie allemaal.

15. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Lief LVtje en Marievs! Dank jullie wel voor de lieve woorden.

Deel Deze Pagina