7 miljoen zaadjes, behoefte aan positieve verhalen!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babsies, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    zoals de titel zegt, maakt mijn vriend maar 7 mljn zaadjes/ml. Hij heeft zaadbalkanker gehad en daarom nu dus nog maar 1 bal. Verder geen chemo gehad oid. De beweeglijkheid enzo zijn wel goed, het gaat puur om het aantal. Ik ben echt bang dat het bij ons heel lang gaat duren of misschien helemaal niet lukt.. iemand iets soortgelijks meegemaakt en hoe is het gelopen met zwanger worden?
    Groetjes Babs

2. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Blijkbaar is dit weinig? Ik zit nog niet zover in MMM dat we dit onderzoek al gehad hebben, sorry dus als het dom overkomt. Klinkt toch als een heel leger dat bij je binnenkomt. Succes met proberen! En benen omhoog om de boel zo lang mogelijk in de buurt van je baarmoeder te houden?

3. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt Betties,
    wij zitten nog niet in de MMM hoor, maar vanwege zijn ziekte hebben ze dit onderzocht, vandaar dat we het weten. Normaal gesproken maakt de man 20 mljn/ml aan.
    Na deze uitslag ga ik dus twijfelen of we niet al vervroegd de MMM in kunnen, bijv na een half jaar.. Ik heb het gevraagd aan de uroloog en die zegt dat ze ons toch wel een jaar laten proberen, maar met zo weinig zaadjes vind ik dat lang. Twijfel of we niet eerder naar de HA zullen gaan..

4. Hellow86

Hellow86 Actief lid

25 feb 2011
    161
    0
    0
    Flevoland
    ow wat vervelend van je vriend!! ik zou gewoon een afspraak maken bij de huisarts... daar gewoon je zorgen uitspreken en misschien kan je wel eerder het traject in...

succes...

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Tot 1 miljoen zaadjes kun je nog IUI doen, als je daaronder komt ga je over op IVF/ICSI...
    Er zijn op dit forum meer dan genoeg meiden die met deze aantallen zwanger zijn geworden :)

Mijn man zelf heeft verschillende uitslagen gehad...
    5 miljoen
    0 zaadjes
    9 miljoen
    66 miljoen
    1 miljoen
    1 miljoen
    300.000 zaadjes

Bij ons hebben ze het in het ziekenhuis zeker nog niet op gegeven, met deze aantallen kun je namelijk met hulp wel degelijk zwanger worden.

Suc6 meis, hopelijk laat een wondertje niet al te lang meer op zich wachten!

6. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tnx meiden,
    vanavond even met vriend overleggen dan maak ik morgen afspraak met de HA, kan ik idd mijn zorgen bespreken en horen wanneer ze ons door willen/kunnen verwijzen naar de gyn.

Tnx Flippo, dat is ook zo. En het kan ook per keer verschillen hoeveel zaadjes er zijn. In het begin heeft de uroloog gezegd dat de productie na een half jaar weer normaal zou zijn. We zijn nu 8 mnd verder en nog niet halverwege de normale productie. Hij zei vandeweek dat hij nog dacht dat het er wel wat meer zouden worden dus laten we het hopen.....
    En dankjewel, ik hoop ook echt dat jullie wondertje snel komt! Want dat wordt zo zachtjes aan ook wel eens tijd! :)

7. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    #7 Danitcha, 11 aug 2011
    Laatst bewerkt: 11 aug 2011
    Hier hetzelfde aantal. Vriendlief heet er 7.5 miljoen per ml. We hebben het een jaartje geprobeerd en stappen nu ook de mmm in.
    Ben dus ook wel benieuwd naar succesverhalen van mensen die met een lagere concentratie via de natuurlijke weg zwanger zijn geworden!

8. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    7 miljoen... dat is misschien niet veel..
    wij hebben vorige week donderdag laten testen en vrijdag kregen we de uitslag 1,2 miljoen waarvan 44% actief.
    Nu over 2 weken weer inleveren om te kijken wat de uitslag dan is.
    Gaan jullie ook opnieuw zwemmers inleveren?

9. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Danitcha: jeetje jullie zijn ook alweer even bezig.. succes met de eerste stappen MMM en hoop dat er snel een kindje mag komen!

@Sterre: das idd niet veel.. hoe staan jullie tegenover die 1,2? En zitten jullie in de mmm of (nog) niet?
    Ik weet niet of wij opnieuw zaad in moeten leveren, eerst maar even praten met de HA.

10. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Ik zelf heb er geen ervaring mee maar een vriendin van mij wel....
    Doordat ze een erg onregelmatige cyclus had liep ze al snel in het ziekenhuis... vriend werd getest en bleek minder dan 1 miljoen zwemmers te hebben en ook nog eens traag...
    Ze kondern kiezen of 3 maanden wachten tot nieuwe productie of verder MMM in... hebben voor eerste gekozen.
    In afwachting van de drie maanden ineens in de 10e cyclus spontaan raak.
    Nu hebben ze een pracht van een zoon!

11. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    babsies: mijn vriend is heel lang gesteriliseerd geweest. Dus vorig jaar laten herstellen. Dus ik was allang blij dat er uberhaupt wel zaadje zijn.
    Ik weet alleen dat er 44% actief is, ik was aan de telefoon helemaal hyper dus heb niet eens gevraagd hoe actief ze waren.. (is het raar om nog een keer naar de huisarts te bellen?)

We zitten niet in de MMM. We gaan eerst nog een keer een potje inleveren. Mn vriend wil geen MMM. Dus ik hoop zo dat ik spontaan zwanger raak!

hmmm vreemd dat ik lees dat er mensen pas na 3 maanden opnieuw een potje in konden leveren en wij dit al naar 14 dagen mogen doen!

12. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt Lilypower, dat geeft de burger moed :)

@Sterre: daarom vroeg ik ook hoe het zat ;) Haha leuk dat je zo enthousiast was en fijn idd dat er wel productie is en dat jullie een kans hebben op een spontane zwangerschap! Ik zou gewoon nog een keer bellen hoor, ik wilde na die 'uitslag-afspraak' ook meer weten en heb dat deze laatste afspraak allemaal gevraagd.. helemaal niet raar dus ;)
    Ja nou op verzoek van mijn vriend heeft de uroloog het getest. Met de uitslag deed de uro niet zoveel, hij zei dus dat we het waarschijnlijk gewoon een jaar moeten proberen omdat er wel zaadproductie is die van goede kwaliteit is.... maarja, het zijn er zo weinig dat ik me af vraag of we wel een jaar aan moeten klooien zegmaar.

13. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Het schijnt zo te zijn dat na drie maanden de "oude" zaadjes geheel ververst zijn.... daarom spreken ze over drie maanden

14. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    lilipower: bedankt voot de info! Ik dacht dat een man elke 48 uur ofzo nieuwe zaadjes maakt! dat is wat anders dan 3 maanden,hahaha!

babsies: ik denk dat ik de ha morgen maar ga bellen..
    uitslag afspraak? zijn jullie naar de ha geweest? wij hebben dat telefonisch gedaan...
    Zit je nu in je 5e ronde? (als ik naar je banner kijk)..
    Wat vind je vriend ervan, wil hij gelijk door in de MMM? Dan kan je het altijd vragen aan de ha lijkt me! Maar over het algemeen moet je een jaar bezig zijn voordat ze je helpen.

15. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    2Lilipower: Heerlijk dat soort verhalen!

2Babsies: Bij ons zijn er alleen geen snelle zwemmers, maar wel 52% langzame. Maar goed, actief is actief en de langzame komen er hopelijk ook wel. Ze lieten ons iig wel een jaar "aanklooien".

2Sterre: Je kan best later nog eens bellen voor meer info, heb ik ook gedaan. Of je vraagt een uitdraai op. Ik denk wel dat wij een tweede potje moeten inleveren, maar wanneer weet ik nog niet.

16. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    @Danitcha: hoe gaat het nu verder bij jullie: heb je alweer een afspraak met de ha?

Wat ontzettend spannend allemaal.

17. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    2Sterre: Mijn vriend had zo'n onbetrouwbare thuiszaadtest gedaan, die negatief was en daarom mocht hij een zaadtest. Volgens de dokter kunnen we wel zwanger worden met deze concentratie, alleen duurt het wat langer, dus wellicht geldt dat ook voor jullie???
    Na 10 maanden vroegen we om een verwijsbrief, niet gekregen, met 12 maanden wel gehad. Nu hebben we 20 september de 1e afspraak bij de gyn. Wat die gaat doen, geen idee! Volgens de dokter is IUI een optie. Het liefst wil ik via de natuurlijke weg zwanger worden, maar ondertussen kunnen we wel wat hulp gebruiken! Dus ik ben blij dat we die krijgen. En ondertussen blijven we zelf natuurlijk heel erg ons best doen :D. Ik blijf erbij dat er uiteindelijk maar 1 zaadje nodig is!

18. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    @danitcha: dat zei de huisarts ook tegen ons, je hebt er maar 1 nodig!
    Ik had hier al eens een poll geopend over die zelfthuis testen waarop ik ook alleen maar reacties kreeg dat ze niet betrouwbaar zijn.
    20 september naar de gyn.. spannend.. wat is dat wachten frustrerend he!? hopelijk is het niet nodig en ben je van te voren al zwanger, dat is het mooiste natuurijk.
    Maar ach, de hulp die er geboden wordt is er niet voor niks, als je daar wel mee zwanger wordt is het ook fantastisch toch?

19. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    vriendin van mij na 12 maanden met 10 miljoen. Wel met 12mnd heel goed timen...

20. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Mijn schoonzus en zwager waren al twee jaar bezig met zwanger worden toen ze na onderzoek kregen te horen dat zijn zaadkwaliteit echt miniem was. Het was nog maar de vraag of via de medische mallemolen een zwangerschap tot stand gebracht kon worden. Blijkbaar heeft toch één zaadje de eindstreep weten te halen, want zonder medische hulp is ze nu bijna 7 maand zwanger. Echt een wonder en zo zie je maar je hebt er maar ééntje nodig ;).

Deel Deze Pagina