na 1 jaar nog steeds niet zwanger :(

Discussion in 'Zwanger worden' started by dromertje82, Jul 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    2Katek: google is al m'n grootste vriend momenteel ;), maar kan weinig vinden, alleen dat onder de 10 miljoen per ml er sprake is van verminderde vruchtbaarheid. Maar ik wil graag weten hoeveel kans er dan nog is als er al nog kans is.
    Maarre 3 positieve testen? Wat een heerlijk nieuws! Congrats!!! Wat zul je genieten op je roze wolk!

2Nikki: Ja, wat een drama hè om iedere maand weer je duiveltjes te krijgen. Dat is voor mij echt de zwarte dag van de maand. Alle hoop van een hele maand in 1 keer ingestort.
    Nu weet ik niet hoe het is om voor een derde te gaan. Als jij zegt dat de wens net zo groot is als bij de 1e en 2e, geloof ik je meteen. Ik wil ook heel graag een lekker groot gezin, lijkt me heerlijk! Maar als ik er al 2 zou hebben, zou ik er (denk ik) wel meer vrede mee hebben als het niet zou lukken dan al zou ik kinderloos blijven, wat de wens denk ik voor mij voor een 1e toch groter zou maken. Wat is dat dan dat de wens net zo groot maakt? Een wens naar een meisje of de moedergevoelens die ik ken voor een eerste? Begrijp me niet verkeerd hoor, ik lever absoluut geen kritiek, maar probeer het te begrijpen. Ik wens je in ieder geval snel een derde toe! Je hebt al 2maal bewijs dat het mogelijk is.

Ik heb de gyn gebeld voor een afspraak. Hier in het ziekenhuis hebben ze een wachttijd van 3 maanden, dat had ik even niet verwacht na al een jaar wachten. Op advies van het ziekenhuis ben ik andere ziekenhuizen gaan bellen en we kunnen nu bij een ander ziekenhuis terecht op 20 september. Is wel even rijden, maar je moet er wat voor over hebben... dat ziekenhuis staat ook wel een beetje beter aangeschreven dan het ziekenhuis in mijn eigen woonplaats... ik blij!!!

2. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

May 26, 2007
    1,922
    1,906
    113
    @Danitcha....Het zijn gewoon echt de bekende moedergevoelens! Ik wil het gewoon echt weer zooo graag en ik voel gewoon dat ons gezin nog niet compleet is. Natuurlijk is het zo dat mocht het echt niet gaan lukken ik me er makkelijker bij neer zou leggen omdat we al twee kids hebben. Maar als het spontaan niet zou lukken wil ik dus zeker de MMM in, zo groot is de wens dus wel. En ja, een meisje zou erg leuk zijn, maar een jongen zou net zo leuk zijn! Een derde kindje willen om toch nog een kans te maken op een meisje is toch echt geen goede reden voor een zwangerschap! Nee, ik wil dolgraag een derde kindje omdat hij of zij zo ontzettend gewenst is!

En spannend hoor dat de afspraak nu echt staat! Heb er misschien overheen gelezen, maar hebben jullie al onderzoeken gehad? Of word dit jullie eerste stap? Hoe dan ook, ik hoop dat jullie wens voor een kindje snel mag worden vervuld!

3. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    2Nikki: Nou, dan heb ik die duidelijkheid ook weer. Ik vraag het me wel vaker af namelijk, maar durfde het nooit zo goed te vragen, want mensen kunnen het verkeerd opvatten... zo van, je hebt er toch al 2, terwijl ik het niet zo bedoel. Maar die moedergevoelens blijven dus! En ik maar hopen dat die atoombom in me (zo noem ik m'n biologische klok) na de eerste verdwenen zou zijn... nou dan staat me dus nog wat te wachten haha! Ik denk echt dat je dit jaar nog wel zwanger wordt hoor, het lijkt erop dat het bij ieder volgend kindje iets langer bij je duurt.

M'n vriend heeft al een zaadtest gehad. Daar kwam uit dat hij geen snelle zwemmers had (wel 52% langzame) en een concentratie van 7,5 milj per ml. Kan beter ;). Maar hóe slecht het nou echt is en of we ook nog via de natuurlijke weg zwanger kunnen worden, is mij ook nog niet echt duidelijk. Volgens de ha komen we daarmee in aanmerking voor IUI. Maar goed, eerst moet de gyn maar eens kijken of alles bij mij van binnen wel goed zit...

4. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    @Danitscha; :) zit nog niet op een roze wolk, merk dat je, wanneer je zo zwangerraakt via de mmm je wel wat behoudener bent. AS vrijdag is de officiele testdatum, dus ik hoop dat het streepje dan nog donkerder mag zijn. We vinden het enorm spannend (kans dat het misgaat is er natuurlijk altijd). Ik ben benieuwd wanneer we ons Halelujah gevoel gaan hebben.. Ik ben wel enorm blij dat ik na 3 jaar eindelijk eens zwanger ben, lang genoeg gewacht. Neem het er nu ook even van; lekker iedere ochtend een testje en genieten van het tweede streepje wat steeds iets donkerder wordt.

Er staat op internet; voor IVF moeten er minsten 1 miljoen zaadcellen per ml worden gevonden. Daarna wordt het opgewerkt en blijft de helft over. Bij ICSI is het minder dan 1 miljoen zaadcellen per ml. Bij meer dan 1 miljoen kun je kiezen voor IUI.

5. cilliebillie

Jun 14, 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu zo'n 10,5 proberen zwanger te worden. Grr echt niet leuk. Net weer ongesteld geworden. Ik weet in ieder geval wel dat ik zwanger kan worden want ik heb in mei een miskraam gehad. Ik wil graag jullie advies vragen. Omdat mijn cyclus elke maand anders is (tussen 21 dagen en 32 ongeveer) en ik niet altijd mijn eisprong meer voel ben ik nu begonnen met ovulatietesten. Heeft iemand ervaring met temperaturen? En wanneer zijn jullie naar de huisarts gegaan? Ik wil ook geen zeikerd zijn weet je wel.

6. cilliebillie

Jun 14, 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd Kate! Jeetje na zo'n tijd proberen weet je niet wat je meemaakt. Wat super fijn voor je!!

7. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    @Kater: Ik begrijp dat je je onzeker voelt, ik denk dat misschien iedere pas zwangere vrouw dat zou hebben. Maar blijkbaar ontwikkelt er iets in je en probeer te genieten van dat gevoel! En dat de test steeds donkerder wordt is hartstikke positief. Je bent gewoon na 3 jaar zwanger... JOEHOE!!!
    Enne, bedankt voor je uitleg. Ik vraag me alleen af hoe groot onze kans nog is om via de natuurlijk weg zwanger te worden.

@Silliebille: Volgens mij is de richtlijn voor doorverwijzen een jaar, maar ik lees ook wel dat sommige dokters het sneller doen, hangt misschien ook wel van je verhaal af.
    Over temperaturen is een apart gedeelte Temperatuurkaartjes - Zwangerschapspagina

8. dromertje82

Apr 9, 2011
    15
    0
    0
    NULL
    antwerpen
    KateK; ik zeg toch al voorzichtig proficiat hoor!! en ik blijf duimen, jij ben echt een bewijs dat het op de duur toch moet lukken;)
    Morgen hebben wij de resultaten van mijn man zijn "zaadjestest" héééél spannend:p ik hou jullie op de hoogte. groetjes xx

9. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Dank jullie wel meiden, in mijn blog staan duidelijkere testjes van de afgelopen dagen. Morgen mogen we voor het echhie testen en het zk bellen! Zal vast goed komen!

Wij zijn na 10 maanden naar de ha gegaan. Ik had al vanalles geprobeerd. Hij deed er gelukkig niet moeilijk over. Ik denk dat je het altijd kunt proberen, die twee maanden zullen ook niet zoveel meer uitmaken. Tegen de tijd dat je een afspraak hebt en het onderzoek hebt gehad ben je ook alweer iets verder.

Dromertje ik hoop dat jullie een goede uitslag krijgen! Ik duim voor jullie!

Dantischa; ik kan je er helaas geen antwoord op geven hoeveel procent, kan dat ook nergens vinden. Wellicht kan een ivf arts je daar antwoord opgeven. (of fertiliteitsarts)

10. Yuppie

Yuppie Lid

Jul 26, 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    denk NIET aan een olifant....

Tot zover het advies om ergens niet aan te denken. Dat zijn onzin opmerkingen..

Als je graag wilt, zou ik na een jaar proberen toch enkele onderzoeken doen.

Share This Page