Hallo Toen mijn dreumes nog een baby was, las ik regelmatig in het boek 'Oei, ik groei' over de 'sprongetjes' die baby's maken in hun ontwikkeling. Nu nam ik al die adviezen wel met een korreltje zout, maar ik vond het toch ook wel fijn om herkenbare dingen te lezen. Helaas houdt dit boek op bij ong. 1 jaar, maar wat ik me afvraag is; hebben dreumessen ook nog last van 'sprongetjes'? Ik heb het idee dat ik dat namelijk nog steeds merk bij mijn dochter van 1,5. Op dit moment zit ik er weer eens middenin, ze is net ziek geweest en al 1,5 week hangerig en zeurderig, huilt veel en ze is erg gefrustreerd over alles wat ze nog niet mag en niet kan. Vaak kan ze na zo'n periode ineens weer nieuwe dingen, of zegt ze nieuwe woordjes. Herkennen jullie dat? Hebben jullie dreumessen ook nog steeds van die 'sprongetjes'? Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Groetjes van Berenice
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een sprongetje herkent bij Sam..... Hij is natuurlijk wel eens ziek, maar ik merk verder weinig aan hem. Hij kan vaak ineens iets. Zo gaf hij vandaag zijn eerste kusje!
Ik herken ze nu bij 3,5 nog steeds wel. Al zien ze er wel wat anders uit. Op baby leeftijd was hij dan een paar daagjes heel erg uit zijn hum, en nu is het een paar weken iets brutaler. Het duurt langer, maar is wel milder. En daarna heeft hij vaak iets nieuws onder de knie (spraak, klimmen, sociaal handiger etc) Mijn jochie heeft ze trouwens niet gehad zoals in het boek. Maar compleet op zijn eigen tijdschema..
Mijn dochters heeft ze ook niet op schema gehad.De jongste moet nog 3 maanden worden en heeft sinds vorige week maandag haar sprongetje(over 9 dagen pas 3 maanden oud) Het kan zijn dat ze dat heeft....Dit duurt ongeveer totdat ze 2 jaar is,dan heb je de peuterpubertijd.En ook daar is weer een verschil,wanneer het kind het krijgt.Mijn oudste had het met 19 maanden al
Mijn zoontje heeft ook altijd erg last van zijn sprongetjes.. En ik merk en hoor met andere kindjes om mij heen dat ze na de 1,5jaar nog altijd last hebben van die sprongetjes En eigenlijk maken de kindjes hun voorlopige levenfase wel van deze ontwikkelings sprongetjes door Heb ook wel ergens gelezen, dat de pubertijd eigenlijk ook zo een sprong is xx Liefs!