hoi allemaal, Ik moet het even kwijt: adviezen en tips, ervaringen zijn welkom. Wie is nog meer na 1 jaar proberen de mm. ingegaan? wij zijn nu 12 maanden bezig voor een 2e, maar helaas, meeste cyclussen zijn rond de 28 de laatste was 37 dagen (balen!) En dan die ovulatietesten ook al 4 maanden gebruikt, en er komt een licht 2e streepje, en soms wordt hij iets donkerder maar nooit gelijk of echt donkerder dan de test streep! daar word ik ook gillend gek van. Ik heb 1 jaar geleden een cyste op mijn eierstok gehad,dit is na een kijk- operatie weggehaald, en alles zag er goed uit, zei de gyn. toen. maar tot op heden..... niet zwanger, toch maar naar de huisarts voor een afspraak : ( Ik zie het eigenlijk niet zo zitten, maar ik wil toch ook weten of mijn lichaam gewoon zijn werk doet)
Je kan een afspraak maken bij de huisarts en zeggen dat je al langer als een jaar bezig bent. Gewoon ff die 12 maanden iets langer maken En dan krijg je onderzoeken bij de gyn. Ik heb het ook gehad en ben blij dat ik daar heen mocht, Bij ons was alles goed gelukkig. Geeft je toch een rustig gevoel en een maand later was ik ook zwanger. Heel gek. Succes meis!!
Gek is dat he Ooievaar dat hoor je heel vaak dan ga je daarna toe en dan ben je de volgende maand zwanger hahah...
Ja omdat je weet dat alles goed is kan je je misschien ook meer ontspannen. Voor die onderzoeken dacht ik echt dat er iets met me aan de hand was en dat we geen kinderen konden krijgen. Maar ja de onderzoeken waren positief en de test de volgende maand ook
Ik zou als ik jou was even overdrijven wat betreft hoe lang jullie bezig zijn. Gewoon ander half jaar Het kan zijn dat je huisarts zegt wacht nog maar even. Probeer nog maar even zo. Leugentje om eigen best wil moet kunnen...
nou geen probleem, die verwijzing! zonder te jokken kan over 2 weken bij de fert.arts terecht. nog bedankt voor de tip ooievaar, maar ze wist wanneer ik met de pil ben gestopt!
Nou meid, Wij zitten wel in de MMM en ik hoop dat je gauw gerust gesteld kan worden en dat alles goed blijkt te zijn! Ik duim voor je! Elmo
wij waren in oktober 2004 gestopt en nu zijn we weer zwanger na meerdere miskramen. 7* in totaal, dus nu hopen we de finish te halen.
Nou, ik (wij) zijn geweest bij de fert.arts, aardig mens gelukkig. Ze had gelukkig mijn hele dossier compleet en goed ingelezen. Aangezien dit poging 13 wordt en ik van de 1e bijna direct zwanger werd, worden wij in ieder geval serieus genomen. Ik heb al ovulatietesten gebruikt en kan daar geen eisprong bespeuren, temperaturen is geen optie, onregelmatig werk (ook 's nachts) dus de arts stelt voor om direct met de inw. echo op zoek te gaan aar een eisprong. Ik heb eerst bloed laten prikken en morgen word ik gebeld over de bloedwaardes. Aangezien ik ook veel meer last heb van acne (de puberteit is er niks bij) kan het ook zo zijn dat mijn hormonen door de war zijn en ik teveel testosteron aan maak. Zo mannelijk voel ik mij nou toch ook weer niet Mocht het zo zijn dat mijn eisprong al geweest is, (weet iemand hoe ze dit zien in je bloed?) Dan mag ik de volgende ronde voor eiblaasjes meten etc? Ik heb geen idee wat de bedoeling verder is maar we zullen zien. Ik ben al blij dat we niet naar huis zijn gestuurd met een temp. curve! Ik weet niet wat er gebeurt als mijn testosteron te hoog is Heeft iemand hier ervaring mee? wordt vervolgd..... groetjes Gigi
Die eiblaasjes meten heet een follikelmeting. Dit gebeurt gewoon tijdens een inwendige echo. Heel grappig om je eiblaasjes zo te zien groeien. Ze zien op de echo hoe groot je eiblaasjes zijn, meten ze in mm. Als ik het goed heb is dat als je eiblaasje op springen staat, die 18 mm is. Er zijn wel medicijnen om je hormoonhuishouding weer op orde te krijgen en het stimuleren van je eisprong enzo. Dus dat zal wel weer goedkomen. Heel veel succes in ieder geval en hopelijk valt het allemaal mee.
bedankt voor je antwoord Moo... fijn zo'n gerustellend antwoord. Als je dan thuis bent heb je nog zoveel vragen. Ik heb ook alle vertrouwen dat het ooit wel goed komt hoor! maar liever vandaag dan morgen! Haha...
hoi gigi!, wanneer je eisprong is geweest stijgt je progesteron waarde in je bloed.... boven een bepaalde waarde, weten ze dus dat er een eisprong is geweest. meestal moet je dan 2 weken op je menstruatie wachten...... daarna kunnen ze je eisprong gaan volgen in je volgende cyclus. ik heb zelf verder geen ervaring met een te hoog testosteron gehalte.... succes met het vervolg van je gyn bezoeken! hopelijk ben je snel zwanger! liefs elfje
Hoi elfje, Ik zie dat jij in de 1e ronde clomid zit? dat is bij mij de volgende evt. stap. Valt het mee? bye Gigi