Pijn, overproductie! Tips?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Williams, Mar 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Williams

Williams Lid

Aug 10, 2011
    18
    0
    0
    Mijn zoontje is nu een weekje oud. En vanaf de dag dat hij geboren is ben ik begonnen met borstvoeding. Mijn zoontje is 3 weken te vroeg geboren en weegt 2400 gram. Waardoor het heel belangrijk is dat hij om de 3 uur zijn voeding krijgt. En ook genoeg voeding. Als ik hem aan de borst leg, valt hij heel snel in slaap en krijgt hij ook niet genoeg binnen. Dus heb daarom gekozen om om de 3 uur te kolven.
    De eerste dagen ging dit prima. Wel na 3 dagen enorme stuwing dat al snel weer weg trok. De kraamzorg was verbaasd over mijn enorme hoeveelheid melk dat ik per borst afkolf. Al de derde dag heb ik bijna 1 fles per borst. De kraamzorg heeft dit alleen maar gestimuleerd. Door te borsten elke keer leeg te kolven incl. het drinken van borstvoedingsthee. Na 4 dagen kreeg ik een andere kraamzorg en die zij dat ik veel te veel kolf. Mijn kleine vent drinkt dat nooit allemaal op. Nu ben ik aan het minderen. Maar dit doet enorm zeer. Mijn borsten knappen bijna. Als ik klaar ben met kolven (50 cc per borst) loopt het er gewoon nog uit. En zit echt alles onder de melk. Tevens slaap ik snachts niet van de pijn. Kan mij amper bewegen. Al met al trek ik dit niet langer. En wil ik stoppen met kolven. Ik wil gewoon overgaan naar de flesvoeding. Wat moet ik doen om goed te kunnen afbouwen. Zonder dat ik straks met een ontsteking rond loop.

Doorgaan met de borstvoeding is voor mij geen optie.

2. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Volgens mij moet jij dringend een lactatiedeskundige raadplegen. Ik vrees dat je veel risico loopt om een borstontsteking op te lopen zoals het nu gaat. Eventueel ook eens je vraag stellen aan de lactatiedeskundige op het forum. Waarom wil je trouwens stoppen met bv? Door de pijn die je nu hebt? Dit kan opgelost worden he, eens je productie afgesteld geraakt op de vraag van je kindje!!!

3. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Je moet vandaag nog een lactatiekundige bellen, ik heb dit oik gegad. Bij de eerste en bleef er mee rond lopen en had een borstabses. Je hoeft niet te stoppen hoor doorvoeden is mischien wel beter om borstontseking tegen te gaan maar goed als je wil stoppen moet je dat doen t is wel jammer omdat je voldoende hebt. Maargoed een lactatiekundige kan je helpen. bel vanavond nog.

Een tip, ga met je borsten in een bak water hangen en probeer op een zachte manier melk uit je borsten te masseren. Maar stimuleer je tepel vooral niet. Of onder de douche melk weg laten lopen. Sterkte.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meteen contact zoeken met een lactatiekundige.
    Dat het ongemakkelijk voelt en pijn kan doen is normaal, dat zou een nogal suffe redden zijn om te stoppen met voeden natuurlijk.
    Eerst alles goed geregeld krijgen zonder een borstontsteking is eerste prioriteit nu.
    Lees ook het artikel op borstvoeding.com over 'teveel melk'.

Ben je wat meer op de been, dan lijkt een klacht over de kraamzorg die je de eerste dagen gehad hebt ook op z'n plaats.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, voor de pijn kun je gewoon paracetamol nemen, dat mag samen met bv.

Wel erg jammer dat je alleen maar kolft, dit is zo ontzettend Veel gemakkelijker aan te pakken als je gewoon je kind aan de borst neemt. Je kind is te droeg geboren, dus die moet je niet gaan belasten met kunstvoeding, hij heeft jouw melk gewoon nodig. Gewoon afspraak maken met lactatiekundige en goed plan van aanpak maken.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Het lijkt me logisch dat je op knappen staat als je van een liter naar 50cc kolven gaat.
    Ik zou idd ook snel een lactatiekundige raadplegen. 1x daags leegkolven wil de boel nog wel eens resetten en dat zou ik wel even doen. Zal waarschijnlijk ook even een opluchting zijn.
    Verder idd het artikel lezen op borstvoeding.com

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja schakel hulp in, dit gaat natuurlijk helemaal mis zo!
    Vraag en aanbod moeten op elkaar aangepast worden. Ik heb ook overproductie gehad en had óók pijn. Dat gaat vanzelf over.

Vraag iemand met verstand om je advies te geven om de boel weer op de rit te krijgen zodat je je kindje kunt voeden zonder dat je daar zoveel pijn aan hebt!

8. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Heei, hoe is het nu met je? Heb je al hulp van een LK gehad?

Share This Page