Toch zwanger?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bijtjebloempje, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijtjebloempje

29 okt 2011
    78
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo Mensen!!!

Net als zoveel denk ik dat ik waarschijnlijk zwanger ben, maar ik wil graag weten hoe jullie erover denken?:)

Ik zal eventjes bij het begin beginnen;) (sorry voor het lange verhaal) nl:

6 weken terug ben ik "normaal" ongesteld geworden, daarna verder gegaan met de pil. Ondertussen heb ik ee tussentijdse bloeding gehad (deze gewoon laten gaan)dus wederom gestopt en opnieuw begonnen met dezelfde pilstrip. Hierbij ben ik 1x de pil langer dan 12 uur vergeten en onbeschermd sex gehad (en ontzettend veeeeel geklust).. Deze strip verder afgemaakt en opnieuw weer ongesteld geworden. Deze ongesteldheid was minder in hoeveelheid dan de normale ongesteldheid. Eerst leek het alsof het niet door zou zetten daarna 2 dagen redelijk, en de rest leek het alsof het alweer aan het afbouwen was. Zodoende dus een ontzettende warrige maand gehad.

Nu komt het, sinds de tussentijdse bloeding (of eigenlijk erna) voel ik me "anders" ; misselijk, vergeetachtig (verkijk me gerust een uur op de klok), zeer trekkend gevoel onderin de buik en rug, vol/warm gevoel onderin de buik, s`nachts vaak heet (warm) in bed, en moe.. Natuurlijk al verschillende zwangerschapstesten gedaan, maar allemaal negatief :( . Ook ben ik al bij de dokter geweest voor een mogelijke blaasontsteking maar daar was geen sprake van. Misschien te vroeg getest? of denken jullie naar aanleiding van mijn verhaal dat ik eigenlijk helemaal niet zwanger kan zijn?!

Ik hoop op reacties!!

Liefs!:)

2. Maudje

Maudje Actief lid

2 nov 2006
    141
    0
    0
    Als je de pil vergeet kun je uiteraard altijd zwanger raken. Zelfs als je de pil slikt kun je zwanger raken. Dus ik kan jou niet zeggen dat je helemaal niet zwanger kunt zijn.
    Maar heb je het verhaal aan de huisarts uitgelegd ?
    Hoelang geleden ben je nou voor het laatst ongesteld geweest ? Ongeveer 4 weken daarna zou je kunnen testen...als de testen negatief blijven en jij toch het gevoel hebt dat je zwanger bent, zou ik naar de huisarts gaan. Hij/zij kan dmv een bloedtest misschien vaststellen of jij zwanger bent.
    Succes ermee !

3. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Als je testen negatief zijn lijkt het me dat je niet zwanger bent. Je kunt je ook behoorlijk anders gaan voelen bij onjuist-pilgebruik. Ik zou de oorzaak eerder daar in zoeken.
    Maar misschien geeft een bloedtest bij de huisarts uitkomst?

Succes!

4. bijtjebloempje

29 okt 2011
    78
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo Dames!!

Ontzettend fijn dat jullie al gereageerd hebben:), ik heb het verhaal nog niet uitgelegt aan de huisarts, daarvoor wil ik eerst mijn "volgende menstruatie" afwachten.. Heb ze tijdens de onderzoek naar blaasontsteking wel gevraagt of ze ook wouden testen op zwangerschap. de assistentes hebben het verkeerd begrepen en er niet op getest :( Mijn afgelopen "ongesteldheid" is nu zo`n 1,5 week terug.. Heb vandaag die testen (2 voor €5,-) van de kruidvat gekocht en wil er morgenvroeg 1tje doen en misschien over 2 weken de andere..

Misschien heb je idd gelijk lizzy14 dat het daardoor komt.. maar wil het iig niet over het hoofd zien ;)

5. bijtjebloempje

29 okt 2011
    78
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo dames!

Heb vannacht een test gedaan, en ik twijfel over de uitslag:$, zouden jullie mee willen kijken?? de foto`s zijn van 5 uur erna, maar de uitslag stond er al zeker binnen 5 minuten:)...

6. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik zie zeker op die onderste foto een streep.
    De bovenste lijkt doorgelopen ofzo???

Spannend!!!

7. Sjenny

Sjenny Bekend lid

24 jan 2011
    509
    0
    0
    verkoopster
    zuidholland
    Hij lijkt inderdaad doorgelopen.... Lijntje staat ook niet op de gebruikelijke plek.. Ik heb er ook een keer zo een gehad... Ongeldig :(helaas. Toch maar die ander nu nog een keer doen?

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    De test ziet er een beetje uit alsof ie niet helemaal goed is, maar ja een streepje is toch wel heel verdacht.
    Begrijp ik goed dat je graag zwanger wil worden ookal ben je aan de pil?

9. bijtjebloempje

29 okt 2011
    78
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    ik was wel aan de pil, maar door omstandigheden de pil vergeten in week 1 volgens mij langer dan 24 uur. Daarna alles op de kop gehad (tussentijdsebloeding, alle zwangerschapssymptomen en die houden nu nog aan) dus volgens mij berekingen kan het wel zo zijn ;) Nu gestopt met de pil. We waren er niet echt mee bezig, maar nu zo onderhands ga je er toch misschien stiekem wel rekening mee houden ;) En nu helemaal met deze test :( pffff... brengt wel spanning met zich mee :)

En trouwens!! Dat roze streepje stond het er eerst, en toen werd het pas roze tot aan de controle streep??.. balen dat het nu weer zo test is :(

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het streepje lijkt wat dun en te dicht op het andere te staan. Heb je mss wat veel urine gebruikt?
    Het is er 1 uit een pakje van 2 toch? Heb je die andere nog?

11. bijtjebloempje

29 okt 2011
    78
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Ik heb die andere nog, maar doe die denk ik over 2 dagen.. (als ik zolang kan wachten ;)) Balen!!

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik vind de test er zelf behoorlijk negatief uitzien. Het tweede streepje moet rechts komen en daar is het echt heel erg wit. Volgens mij is je lichaam van slag door het warrige gebruik van de pil. Het is behoorlijk rotzooi. Toen ik net gestopt was, heb ik alle klachten van zwangerschappen uit het boekje gehad, puur van ontwennen aan de pil. Ik zou er dan ook nooit meer aan beginnen, maar goed, dat is puur persoonlijk.
    Maar 1,5 week na je ongesteldheid testen is wel erg snel, normaal kun je 4 weken erna pas testen, mits je eisprong 2 weken erna geweest is.

Ik denk dat je er goed rekening mee moet houden dat je niet zwanger bent. En als jij en je partner dat toch jammer vinden, zou ik lekker stoppen met de pil.
    En mocht je er straks achteraf blij mee zijn dat je niet zwanger bent, dan zou ik volgende keer dat het fout gaat een morning after pil halen. Dat kan een hoop onzekerheid schelen.

Sterkte meid en ik hoop dat je snel zekerheid krijgt.

13. bijtjebloempje

29 okt 2011
    78
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo babke!:)

Ik had de symptomen al toen ik nog aan de pil was, vandaar dat ik het verdacht vond en de symptomen zijn 3 weken terug begonnen (heb er nu nog steeds last van)..
    Deze maand begin ik pas met ontpillen, zal mijn vriendjelief het leuk mee krijgen :p;) Ik begin ook echt nooit meer met die rotzooi :(
    We willen eigenlijk pas over 2 jaar officieel beginnen met baby`s, maar.. als het nu zover is, dan hoort de baby bij ons en passen we ons erop aan :D.. ik doe over 2 dagen nog wel een test om te kijken of het echt negatief is..:)

14. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik hoop voor je dat het positief is. Ik krijg de indruk dat je dat stiekem toch wel zou willen?
    Wij gaan nu ronde 2 in. Hadden een rare maand met maar 1 klus. ;) Het had dus ook niet echt kans haha. We gaan nu 2 weken lang vanaf volgend weekend gewoon regelmatig proberen. :D

En als je geen pil meer wilt maar wel anticonceptie, misschien is de koperspiraal iets? Ik heb er geen ervaring mee, maar het werkt in ieder geval niet op hormonen.

Oh ja, ik heb me jaren niet zo goed gevoelt rond de herfst. Ik nog al eens somber zijn. Net alsof ik uitgevlakt was door de pil (nuvaring in mijn geval trouwens) Ik voel me echt gelukkiger en actiever!

15. bijtjebloempje

29 okt 2011
    78
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo Babske!

Zo af en toe spelen we wel met die gedachten, maar echt doorzetten durven we nog niet ;) (ivm opleiding vriend (1egraads leraar) en die van mijzelf (medische pedicure) . En als het nu zo zou zijn, zouden we er echt wel blij mee zijn ;). We hebben beiden vaste inkomsten, dus dat soort problemen hebben we gelukkig niet.

Je hebt vast een drukke maand gehad, aankomende maanden gaat het wel beter!:) Het word eerder donkerder, kouder en gezelliger in huis! :D (lange leve kerstmis!!!) allemaal dingetjes die erggg goed meespelen!!

Het spiraaltje is niet echt wat voor mij.. Mijn moeder heeft het spiraaltje gehad voor een jaar en daarna borstkanker gekregen :$
    Nu zeg ik niet dat het daarvan komt en misschien zonder dat ding het ze het ook wel gekregen, maar toch..:( Word iig niet blijer van "de vrouwenanticonceptie". Laat de mannen maar eens wat doen, toch?! :D Net alsof wij graag aan al die hormonen willen.

En nee, heb niet eerder dit gevoel gehad.. Heb ook niet het idee dat het van een dipje of wat dan ook komt.. :( ik wacht gewoon ff af ;) ben nog jong!! ;)

16. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Anders gooi je die andere test er toch tegen aan? Dan weet je het ook. Ik hoop het voor je.

17. bijtjebloempje

29 okt 2011
    78
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo Roos 36!

Morgen gooi ik de andere test er idd tegen aan ;)! vind het nu echt wel spannend!!;)
    En anders wacht ik mijn menstruatie af.. Alhoewel (2 jaar terug)... toen ik gestopt was met de pil, 3 maand lang niet ongesteld ben geworden.. :( tussendoor natuurlijk getest maar niet zwanger, kwam door het ontpillen zei de dokter. Door een gescheurde condoom hebben we toen een morningafterpil gehaald, en daarna was ik wel weer ongesteld :( (dit is 2 jaar terug gebeurd)

Lichaam is iets raars soms...;)

18. Haagje

Haagje Bekend lid

6 sep 2011
    511
    0
    0
    thuismama
    Raalte
    heb je de test al gedaan??? ga je echt wachten tot morgen? wat spannend en wat goed van je. ik had echt niet zo lang kunnen wachten . ik zit nu al met testdrang haha. sterkte en succes!
    ben benieuwd!

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Die testen zijn negatief of ongeldig, een tweede streepje ziet er echt heel anders uit in mijn ervaring. Heb je er misschien teveel urine opgedaan? Is dit een kv2v5 test? Spannend zeg. Heb je alweer getest?

20. bijtjebloempje

29 okt 2011
    78
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo Haagje! ik doe mijn best!! :D met de eerste test kon ik niet wachten, toen ik s`nachts wakker werd, direct gedaan!! Maar had deze toch liever in de ochtend gedaan.. dit omdat we na de test niet meer hebben kunnen slapen;);) en al helemaal met deze rare uitslag :) Wanneer mag jij gaan testen dan?!! Vertel vertel vertel!!!

@Evenstar; het is idd een kruidvat test... ik lees van meerdere mensen dat deze erg goed en goedkoop zijn!:D ik vraag me alleen wel af.. hoe kan het dan dat het lijntje toch roze kleurt? het hoort toch niet dat zo`n test helemaal roze kleurt als je geen HCG hebt?..

Deel Deze Pagina