Hallo allemaal, Afgelopen vrijdag heb ik mijn laatste pilletje ingenomen. Ik had een 10 daagse kuur van provera gekregen van de gyn. Ik zou eigenlijk 3 dagen later ongesteld moeten worden maar ben het nog steeds niet en ik heb ook helemaal geen buikpijn of zo (normaal wel) Kan dit?
Hoi Sevgul.... Was hier vorige week ook gepanikeerd op de site....ik had al 6 dagen gewacht en nog steeds niets,,,,maar de zevende dag werd ik ongesteld! Je kunt eens een tampon in doen en een tijdje inlaten om te kijken of er al wat ongiebloed aanzit. Anders als je symptomen hebt moet je eens een zwangerschapstest doen. Als je niet zwanger bent, bel dan de gyn voor advies die zal je waarschijnlijk zeggen de clomid gewoon te nemen als je zeker bent dat je niet zwanger bent. succes! Fiorentina
Hoi bedankt voor je snelle reaktie! Ik ben vorige week begonnen met de provera en de tweede dag was ik al ongesteld en toen heb ik de gyn gebeld hij zei dat ik gewoon door moest gaan met mijn 10 daagse "kuurtje" afgelopen vrijdag moest ik dus mijn laatste pilletje innemen en zaterdag was ik nog ongesteld Hij zei er wel bij dat ik als ik zou stoppen met de provera weer ongesteld zou worden tussen 3-7 dagen ongeveer. Ik heb nog helemaal geen clomid gehad, Ik weet trouwens nog niet eens zeker wat ik heb waarschijnlijk geen eisprong maar ik hoop dat ik 5 juni meer weet want dan moet ik naar de gyn. groetjes Sevgul
Hoi Sevgul, Ik vraag me af of je weer ongesteld kunt worden als je net ongesteld bent geweest want je hebt net alles eruitgegooid zeg maar. Jouw menstruatie die je had was dus een natuurlijke menstruatie? Ik weet niet hoe het zit met provera, maar duphaston wat ik neem dat is om je regels weer regelmatig te krijgen maar wordt ook gebruikt bij zwangere vrouwen zodat ze geen miskraam krijgen. Groetjes Fiorentina
Hoi Fiorentina, Nou ik zal eventjes in het kort uitleggen waarom ik provera heb gekregen. Ik had altijd een hele goede cyclus tot februari. Toen was ik 10 dagen over tijd Met heel veel pijn werd ik toch nog ongesteld. Assistente van de huisarts zei dat ik misschien wel een foute innesteling had. En na februari was ik dus heel onregelmatig ongesteld. Ik gebruik al 1.5 jaar lang geen anticoncepti. Maar voorheen had ik geen kinderwens en beschermde mijn man zich. Maar in februari gingen we ervoor. Uiteindelijk ben ik een paar weekjes geleden naar de huisarts geweest ik kreeg een inwendig onderzoek en de huisarts stuurde mij door naar de gyn want ze dacht dat ik waarschijnlijk een anovultoire cyclus heb (wel ongesteld maar geen eisprong). 15 mei ben ik naar de gyn geweest kreeg daar een inwendig onderzoek en ik moest bloed laten prikken en kreeg de provera voorgeschreven. Het ging allemaal zo snel en nu weet ik toch bijna niets. 5 juni moet ik weer terug ik heb nu wel allemaal vragen op een papiertje geschreven. Want achteraf denk ik bijmezelf ik moest dit en dat nog vragen. Maar ja ik zou het in het kort uitleggen groetjes
Ik wil je geen valse hoop geven maar ik heb ook na een 5 daagsekuur provera geen menstruatie gehad ... gyn gebeld en ze zei doe maar eesn een test en dan bel je me morgen maar terug. En check mijn banner! dikke Kus Dommeltje
Ook ik werd na gebruik van provera niet ong, heb gebeld bij de gyn en die zei dat ik maar blind bloed moest gaan prikken ( zo noemen zij dat als je niet ong wordt en toch bloed laat prikken) en volgende week terug moest komen en dan weer een echo kreeg om alles te controlleren.
Als ik een kuur provera kreeg (van 5 dagen dan).. Werd ik pas ruim 17 dagen daarna ongesteld.. dus het kan nog steeds.. Succes