elke 2 uur drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sana, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraagje over het aantal voedingen vooral. Mijn baby is 7 weken oud en sinds een a twee weken lijkt wel of ze steeds vaker wil drinken. Als er eerst wel 3 uur tussen zaten, wordt dat nu steeds minder. Ook snachts, wat mij nogal breekt. Gemiddeld wil ze elke 2 a 2,5 uur drinken.
    Ik wil haar niet met honger laten, dus vooral aan haar behoefte voldoen. Maar kan ik iets doen om haar daarin te sturen?
    Of bijvoorbeeld dat ze snachts wat minder vaak komt.
    Ze slaapt ook erg weinig en slecht overdag.

Alvast bedankt,

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Sana,

Heb je wellicht het idee dat doordat ze slecht slaapt ze ook minder drinkt en dus vaker komt?

3. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat zou best kunnen.
    Want door t slechte slapen is ze ook onrustiger, denk ik, en misschien sneller hongerig, of laat ik haar eerder drinken omdat ik denk dat ze honger heeft.

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Wellicht lekker om te proberen haar in een dagritme te krijgen waardoor ze kan gaan slapen.
    Niet zozeer ritme op tijd, maar ritme: wakker worden, eten, "spelen", moe worden, in bed leggen, slapen.
    (bijvoorbeeld)
    Probeer in te schatten wanneer het vermoeide moment komt (baby's gapen meestal of wrijven in de ogen) en dan wegleggen.
    Eventueel lekker in een draagdoek als onrustig maar niet zozeer hongerig?

Deel Deze Pagina