Na 10 maanden nog geen nachtrust...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lila07, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    @ Nicole en Inky: wat is dan jullie flessenschema over de hele dag/ nacht?

@ Lila: sorry dat ik me zo in jouw topic meng ;) , maar ik ben ook zo wanhopig op zoek naar een oplossing :cry: dus ik lees mee hoor ;)

2. nicole26

nicole26 Niet meer actief

@ Emmaatje : Sara word rond 8 uur wakker en dan krijgt ze een flesje , dan rond 11 uur krijgt ze of pap of een boterhammetje , dan gaat ze meestal een uurtje slapen en dan krijgt ze rond 2 uur hetgene wat ze smorgens niet gehad heeft of een boterham of pap , dan rond 5 uur avondeten , en rond 8 uur nog een flesje voor het slapen gaan .... en dan als ze snachts wakker word geef haar nog een flesje en dat gebeurt bijna iedere nacht ....

3. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Heel herkenbaar! Bastian is bijna 1 en heeft nog nooit echt een nacht door geslapen. Ik ben al heel blij als hij 4 uur achter elkaar stil is. :)

Bij hem heeft de osteopaat goed geholpen, hij had last van zijn buik. Verder begon hij regelmatig zomaar hard te krijsen in zijn slaap, zonder wakker te worden. Hij ging dan ook meteen staan in zijn bedje en was niet te troosten.
    Hij is redelijk snel met alles (lopen enzo) en ik heb de indruk dat dat 's nachts verwerkt moet worden. Dat + verlatingsangst + eigenwijs karakter + tandjes + watdanook....er is altijd wel wat waardoor hij wakker wordt.

Ik heb geen gouden tip voor je. Maar...ooit gaat het over. Het lijkt erop dat Bastian de goede kant op gaat. Het compleet hysterische is er af. Hij wordt nog steeds wakker en hij krijgt nog steeds regelmatig een nachtvoeding (hoewel zelden meer midden in de nacht, wel 's avonds laat of 's morgens vroeg) maar hij slaapt steeds vaker of begin van de nacht een paar uur goed of eind van de nacht. En dat is al heel wat!

Merk bij hem trouwens heel duidelijk dat hij 's nachts beter slaapt als hij overdag goed geslapen heeft.

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Niels is wel net 7 maanden hoor dus wat jonger maar dit is ons schema;

7:30 papfles van 180ml
    10:00 200 gram fruit
    12:00 fles van 180ml
    15:00 sap
    16:00 fles van 180ml
    17:30 avondeten en klein beetje toetje
    21:00 fles van 180ml
    4:00 fles van 100 ml

5. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Nou mensen, ik ben zonet in het "inspelen op het gevoel van de ouders" getrapt, ik heb Daan een pyamapapje gegeven...pffff...had mezelf zo voorgenomen dat niet te gaan doen..maar ja, alles voor eindelijk es een lekkere nacht slapen :)

Zal je zien dat ie de hele nacht wakker is :(

Hij heeft wel alles opgedronken en dat is toch 250 cc...dat doet ie anders nooit ;)

Ik hoop dat we allemaal toch een beetje een redelijke nacht tegemoet gaan, ben benieuwd, morgen weer ff bijlezen hier 8)

6. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    @ Inky: Niels krijgt wel veel melk vergeleken bij Daan...Ik snap ook niet goed waarom het CB zo strikt zegt dat hij niet meer mag...ons schema nu:

07.30 fles groeipap 180+6+7 groeipap
    10.00 fruithap
    12.00 broodje en fles 180+6
    15.00 diksap en koekje/rijstwafel
    16.30 warm eten, beetje fruit na (toetje spuugt hij uit)
    18.30/19.00 laatste fles 180+6+4 nutrix/groeipap (en vanavond dus pyamapapje, maar daar gaan we geen gewoonte van maken ;) )

Ik zou hem dus ergens in de nacht nog 100 cc aan kunnen bieden?Maar ben zo bang dat dat een gewoonte wordt waar we helemaaaaal niet meer af komen...

7. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Ik merk dat jullie in Nederland veel meer verschillende papsoorten hebben, pyjamapap ken ik immers niet.
    Het eetschema lijkt me in België altijd veel korter/minder dan bij jullie, maar dat is misschien maar een idee.
    Bij Lin:
    rond 5u30 fles 210+7
    rond 8u00 boterhammetje
    rond 12u00 groentepap
    rond 16u00 fruitpap
    rond 18u00 fles 150+5
    rond 22u00 fles 210+7 (en deze pap is eigenlijk volgens Kind en Gezin niet meer nodig)

Ik voeg altijd wat rijstgranen met vanillesmaak toe, verdikt de pap wat.
    Het rotte is dat Lin haar pap nooit leegdrinkt, we zijn dus al lang op zoek naar iets dat ze wel graag lust voor in de pap. Dan denk je maar weer: als ze wat meer drinkt, wordt ze misschien niet wakker 's nachts.
    Tja, ijdele hoop waarschijnlijk.

8. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Dat probleem heb ik met Bastian dus ook! Hij drinkt zelden meer dan 120 ml (zonder pap), eigenlijk logisch dat hij best snel erna weer honger heeft.

Misschien kun je Lin 's avonds wat anders te eten geven? Bijvoorbeeld rond 17u00 groente en vervolgens om 18u00 de fles? Fruit lijkt mij lichter verteerbaar dan groente.

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Tja die 100 ml hoeft eigenlijk niet maar goed de andere flessen die ik aanbied gaan nooit op.

Hij drinkt alleen zijn eerste en zijn laatste fles helemaal leeg. Die van 12:00 gaat maar tot 100 ml leeg. Dus wat hij 's middags laat staan dat drinkt hij 's nachts nog op.

Als je kindje niet te zwaar is zou ik me er geen zorgen over maken.

10. yara06

yara06 Actief lid

10 mrt 2007
    119
    0
    0
    ooh wat ben ik blij (sorry voor jullie) dat ik niet de enigste ben! Yara heeft altijd goed geslapen tot de 9.5 maand en is nu steeds nog elke nacht aan het spoken. Ik kan de klok erop gelijk zetten dat ze tussen 21.00 en 02.00 uur gilldend wakker wordt.

Ik lees dus fijn even mee voor eventuele tips. Wat wel helpt is er je niet al te druk over maken. Het is natuurlijk vervelend maar je doet er niks aan. Sinds ik denk van ach ja het is zo, ben ik een stuk minder vermoeid en voel ik me een stuk beter.

11. yara06

yara06 Actief lid

10 mrt 2007
    119
    0
    0
    ooh wat ben ik blij (sorry voor jullie) dat ik niet de enigste ben! Yara heeft altijd goed geslapen tot de 9.5 maand en is nu steeds nog elke nacht aan het spoken. Ik kan de klok erop gelijk zetten dat ze tussen 21.00 en 02.00 uur gilldend wakker wordt.

Ik lees dus fijn even mee voor eventuele tips. Wat wel helpt is er je niet al te druk over maken. Het is natuurlijk vervelend maar je doet er niks aan. Sinds ik denk van ach ja het is zo, ben ik een stuk minder vermoeid en voel ik me een stuk beter.

12. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    We beginnen nu sowieso al af en toe wat eten van ons aan Lin te geven 's avonds (en wij eten zelf vroeg, rond 17u). Misschien kunnen we dat wat opvoeren.
    Het is wel zo dat er hier vanuitgegaan wordt dat de middagpap groentjes zijn: dus ook bij de kinderopvang eten ze 's middags groentjes en 's avonds fruit. Dat echt omdraaien zal moeilijk worden.

Men heeft me ook aangeraden om vlak voor haar slapen haar badje te geven, wij doen dat nu eerder rond 16u00 à 17u00. Dus echt om 18u30 in bad en dan pap en slapen.

En dan wordt me nog gezegd van eens naar een slaapdokter te gaan...
    Benieuwd of die kan helpen. Je staat voor alles open op den duur hé!

Nog veel slaapnachtjes aan iedereen gewenst en wordt het wat te zwaar, je weet me te vinden, ok!

Ik houd jullie op de hoogte!
    En als er plotseling één van onze kindjes rustig doorslaapt, laat het weten, hé!

13. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    goh dat omdraaien is wel jammer. Fruit verteerd namelijk eerder dan een avondmaaltijd.

Maar krijgt ze alleen groenten of ook rijst/aardappelen/pasta en vlees/ vis?

Hier is het een volledige avondmaaltijd. Ik heb stille hoop dat als we aan de boterham gana dat ie dan ook gaat doorslapen. Hier is het echt de honger waar meneer van wakker wordt.

Dadelijk zijn laatste fles en we gana er nu een eetlepel bambix in doen ipv 3 rijstebloem dus 2 rijstebloem en 1 bambix. Wie weet!

14. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Tsja...dat dat zo`n verschil is tussen België en Nederland hè...kindjes groeien toch op dezelfde manier :(

Of het nu van het pyamapapje kwam of omdat ie toch weer een slaapzak aan had (in de safeTsleep, zonder tussendebenenstukje..), Daan heeft een aardig goeie nacht gemaakt. Ik ben er "maar" 3 x uit geweest en hij was PAS om 7 uur wakker!Voor ons dus een goede nacht \:D/

Vanavond een fles met 5 schepjes nutrix gedaan, maar es even zien hoe het nu gaat..

Inky, ik hoop dat Niels lekker slaapt ;)

15. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ook ik zie het soms niet meer zitten s"nachts! Rhune had vanaf 9 weken geen nachtvoeding meer nodig, wel soms dat we er s"nachts eens uitmoesten voor zijn tut maar dat was zelden. Nu ondertss is het al maanden dat hij vanaf 24u (kan je meestal je klok opzetten) om het half of om het uur ineens heel hard begint te wenen! Hij is dan niet echt wakker, gewoon tut en hij slaapt normaal verder. Maar het is zo erg dat wij er soms wel 10x per nacht uitmoeten! Weet ook echt niet meer wat ik er mee moet. Volgens kind en gezin is het dat hij veel leerd en s"nachts veel moet verwerken.. maar dit is toch echt niet meer normaal denk ik. Zou het misschien helpen dat ik hem er eens uithaal en hem eens een extra fles geef? Die krijgt hij wel al niet meer sinds zijn 9 weken. Weet het ook echt niet meer dus hier ook zijn de tips super welkom! Ik heb al zo een bedomranding gehaald en in het begin leek het inderdaad beter maar was spijtig maar van hele korte duur :cry:

Grtz x Sylvie

16. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    @Sylvie: probeer anders eens een fles, ik ben er geen voorstander van om 's nachts terug beginnen eten te geven, maar stel dat het bij Rhune veel oplost... Denk maar aan je nachtrust!

@Inky: Lin krijgt ook een volledige maaltijd hoor, ze noemen dat hier gewoon een groentepapje, houdt hetzelfde in.

@Yara: wij proberen ons ook soms bij het nacht'plezier' neer te leggen, maar na 10 maand van weinig rust, wordt het écht supermoeilijk, hoor.
    In ieder geval, aan jou ook veel steun gewenst :)

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    lees het boek

lekker slapen zonder huilen van Elizabeth Pantley

Heb het boek zelf nog niet uit maar het moet heel goed zijn en dat je kindje binnen een aantal weken de hele nacht door slaapt.
    Is niet alleen voor hele jonge beebjes maar ook voor wat oudere.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Erik is nu 7 maanden en slaapt ook nog steeds niet door. Hoop dat als ik het boek uit heb dat ie het dan wel doet ;)

Succes!
    Groetjes van mamzie

18. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Bedankt voor de tip Mamzie!

Weer een "goede" nacht gehad hier, 3 x eruit om speentje te geven en om 6.15 wassie wakker en heeft ie eerst heerlijk liggen spelen/brabbelen!En géén pyamapapje gisteravond ;) maar gewoon fles met nutrix!

Misschien toch de safeTsleep :rolleyes: die het doet...

Er is hoop :D

Hoe is het met de andere beebs?

19. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    @Mamzie: heb ook al een aantal boeken over slapen achter de kiezen, maar van die had ik nog niet gehoord, wie weet...
    Laat ons in ieder geval iets weten :)

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @ Lila07 : ja zal je op de hoogte houden ;)
    Had er ook al een aantal gelezen. Maar overal word maar gezegd dat je je kindje moet laten huilen enzo.
    En met dit boek met haar manier hoeft dat dus niet.

Je moet dan een slaapdagboekje bijhouden. Noteren wanneer ze wakker worden en hoe laat en hoe weer in slaap vallen en wat je doet voor het naar bed brengen.

En dan aan de hand van haar tips en hoe je baby is kan je een eigen persoonlijk slaapmanier gaan ontwikkelen voor je beebje.

Klonk mij heeel positief in de oren en veel beter als : laat maar een paar uur huilen dan valt ie zelf wel van ellende en moeheid in slaap :(

Deel Deze Pagina