Hoi iedereen, ik heb een zoontje van bijna 17m & die haalt me nog geregeld 's nachts uit bed maar dat is dan meestal enkel voor zijn tut of knuffel die hij kwijt is. Soms ook van de komende tandjes maja... Op de leeftijd van 10m gunde hij me ook amper rust 's nachts... het lastigste aan heel de zaak vond ik dan nog dat mijn man geen kick geeft 's nachts...die hoort dat helemaal niet! Tot op een goeie dag mijn moeder me de raad gaf of zijn avondflesje (laatste) zwaarder te maken met koekjesmeel of bambix ofzo. Eerlijk gezegd dat heeft me heel goed geholpen. Succes
Hoi iedereen, ik heb een zoontje van bijna 17m & die haalt me nog geregeld 's nachts uit bed maar dat is dan meestal enkel voor zijn tut of knuffel die hij kwijt is. Soms ook van de komende tandjes maja... Op de leeftijd van 10m gunde hij me ook amper rust 's nachts... het lastigste aan heel de zaak vond ik dan nog dat mijn man geen kick geeft 's nachts...die hoort dat helemaal niet! Tot op een goeie dag mijn moeder me de raad gaf of zijn avondflesje (laatste) zwaarder te maken met koekjesmeel of bambix ofzo. Eerlijk gezegd dat heeft me heel goed geholpen. Succes
@LinCtje: ik wou dat Lin ook zwaardere papjes wou, maar als ik het wat probeer te verdikken, drinkt ze gewoon veel minder Ik had echt goed nieuws, Lin heeft 8 nachten op rij doorgeslapen vanaf dat we de Kiekeboe-methode begonnen. We hebben de methode dus alleen 's morgens om 5u gebruikt om ze langer te laten slapen (na 1 uur is ze meestal terug moe en gaat ze nog eens ca 1,5uur in bedje). Dat was wel moeilijk, we denken niet dat het 's morgens veel effect heeft, maar we houden het toch deze drie weken vol. Tot vannacht verliep het dus super, ik merkte dat ikzelf na 8 nachten slaap veel actiever was. Iedereen zegt me steeds dat ze niet aan me merken dat ik vermoeid ben (gelukkig, anders lijk ik misschien een slons), maar ik merk het verschil nu toch wel. Vannacht dus ineens weer wakker, krijsend, snipverkouden, neusje helemaal verstopt, pffffff, nu waren we goed vertrokken, nu dit weer! Als je de methode voor een of andere reden onderbreekt, kan je terug beginnen... We zien dus wel vannacht, maar frustrerend is het, we dachten nu echt dat we goed waren vertrokken.
Yassir 16 mnd en nog haalt ie ons paar keer per nacht uit bed. Hier is het ook drama. Ik geef Yassir gewoon de fles, hij drinkt hem leeg en gaat dan slapen. Cb zegt dat ik dit niet moet doen omdat hetslecht is voor zijn tanden .
Hebben jullie in België geen nutrilon goede nacht melk? Dat is opvolgmelk met granen voor een verzadigd gevoel,maar dat is niet dik,net als gewone melk ongeveer. Werkt hier echt super,want pap uit een fles wordt hier ook niet zo goed gedronken. Kan je wel een pakje opsturen om uit te proberen als jullie het niet hebben?
@Pientje: heel lief voorstel van je! Ik denk dat we gewoon eens een dezer weken de oversteek maken naar Nederland Ik hoor immers dat pampers en papjes ook wat goedkoper zijn bij jullie, dan is het eens de moeite waard om af te komen hé! En dan kan ik eens snuffelen tussen jullie ruimer aanbod van papjes! Lin heeft vannacht trouwens terug doorgeslapen, joepie!
Zo ik moeste ver zoeken naar het topic maar ik heb hem gevonden. Niels heeft al 2 nachten nagenoeg doorgeslapen. Alleen de echte diehards weten hoe heerlijk dit is. Hij heeft om 20 uur een fles gehad en tot 6:30 geslapen. En steeds maar 1 keer even wakker. Met een aai over de bol weer in slaap gevallen. Dit nu 2 dagen. Waarschijnlijk roep ik nu een vloek over me af zodat hij straks weer heel de nacht ligt te stieren maar ik wilde dit nieuws toch nog even met jullie delen.
Onze dochter wordt ook soms gillend wakker. We denken nu dat ze te veel prikkels krijgt op een dag. Ze heeft veel speelgoed met Muziek erin en ik denk dat dat te druk is.Gisteren hebben we al dat speelgoed uitgezet en gedeeltelijk weggezet. REsultaat, vannacht een goedenacht, geslapen van 07.00-07.00u Andres is ze om 20u, 23.30u, 04u wakker dus ik denk dat het daar mee te maken heeft.
Yara begint gelukkig weer beter te slapen. Er zit wel vaak nog een nacht tussen dat ze niet wil slapen hoor. Hihi meer zeg ik er niet over, want telkens al ik tegen iemand vertel dat Yara heerlijk heeft geslapen, lijkt wel of ze het hoort. De nachten die dan volgen zijn dan weer als vanouds. Maar ja neem Yara dan gewoon weer mee naar ons en dan slaapt ze weer lekker in. Maar moet zeggen, er komt verbetering in
Hoi meiden, Sarah heeft ook heel lang niet doorgeslapen, en ik ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan, het CB kon er ook weinig mee. Van haar heb ik een hoestdrank gekregen waar een middeltje inzit waar je slaperig van wordt en het is totaal onschuldig. Zij vertelde dat je kind op een gegeven moment in een ritme komt dat het wakker blijft worden. Nu zijn we aan het afbouwen en het gaat nog steeds goed!
ja maar hier gaat het niet om het inslapen. Hij slaapt prima van 20 tot 3 en dan is het ieder uur of half uur huilen.
Ook wij zijn gelukkige ouders van een uk die 's nachts nog regelmatig wakker is. Met een maand of 8 ging het twee weken goed maar toen werd de wintertijd ingevoerd en was meneer weer helemaal uit zijn doen. Hij ging 's nachts niet terug slapen zonder een fles als hij wakker werd. Hij gaat rond 18:30 slapen en we maken hem rond 21:00 wakker voor een papfles, verschoning en trekken zijn pyamaatje aan. Nu slaapt hij door tot 7:00 al is hij soms nog wel wakker omdat hij zijn fiepje kwijt is. Ik ben sinds twee maanden weer aan het werk en goede nachtrust doet echt wonderen voor je energiepeil. Het went wel om iedere nacht er even uit te zijn maar leuk is anders.
Onze dochter slaapt sinds 2 nachten weer goed. We hebben dan ook alle speelgoed waar muziek/geluid inzit uitgezet. Dit schept rust in haar bolletje! Zij een goede nachtrust, maar wij ook!
Hier ook bijna eentje van 10 maanden en helaas heeft deze vrolijke dame nog werkelijk geen nacht doorgeslapen! Ook wij vannacht weer, lijkt wel een kopie van jouw verhaal. We zijn gebroken Ik heb helaas geen tips, alleen dus herkenning. Als jij de gouden tip hoort, laat het me dan maar weten!
Hoi allemaal, Wij hebben ook hetzelfde probleem Lucas wordt morgen 10 maanden, en heeft denk ik 4 nachten doorgeslapen. Eerst ging het een tijdje wel goed en hoefde wel alleen zijn tutdoekje te geven en sliep hij verder, maar nu.... gaat hij huilend in bed staan, en is niet meer te troosten. Het enige wat hij wil is opgepakt worden en daarna een flesje. Want zonder flesje gaat meneertje echt niet meer slapen. Ik moet eerlijk zeggen dat het flesje onze laatste red middel is om hem in slaap te krijgen. Het is toch eigenlijk te triest voor woorden he? We hebben hem ook wel eens eventjes laten huilen, maar het gaat over in totale paniek, met van die harde snikken. Dan haal ik hem er toch maar weer uit en geef ik de fles. De tijden dat hij wakker werd was meestal tussen 1.00 en 3.00 s'nachts. maar eergisteren was het kwart voor 5. Ik moest om 4.00 uur naar de wc en ik dacht... wow ik heb hem niet gehoord, en toen ben ik gaan malen en kon ik niet meer in slaap komen... ggrr en toen werd ie om kwart voor 5 wakker.....dusss weer niet goed geslapen. Ik ben helemaal op, en mijn vriend ook. Soms dan worden we ook geirriteerd naar elkaar toe, ik zou willen dat ik wist wat er met mijn kleine man aan de hand was! Sterkte allemaal
Ik heb er wel veel over gelezen al en ook de vraag aan de opvoedwinkel gesteld. Het is zo dat als je je kindje rond deze leeftijd nog wakker maakt voor ene fles dat je dat moet doen voordat ze 2 en een half uur geslapen hebben. Stel je legt je kindje om 19 uur op bed dan moet je hem om 21 uur wakker maken. ALs ze namelijk meer dan 2 en een half uur geslapen hebben dan is het voor hen nacht geweest en maken ze gene lange ruk meer. Onze man houdt het niet vol tot 19 uur en stort om 17 uur in. Dan gaat hij na zijn eten naar bed en maken we hem om 19 uur wakker. Dan krijgt hij zijn papfles en slaapt hij even. Vervolgens gaat hij rond 19"30 weer naar bed en slaapt dan meestal tot 4 uur en dan moeten we er nog 2 keer uit voor ene tut en om 6 uur is het dan dag voor hem. Een fles doen wij echt niet meer. Dat hebben we gedaan maar bleek dus echt gewenning. We zijn nu bezig met de 10 min. methode en dat werkt wel. Maar om 6 uur is de oudste ook in zijn lichte slaap en kunnen we dat niet toepassen. Dan is de oudste ook wakker en die wordt daar niet vrolijker van!
Bij ons bleek Daan een koemelkallergie te hebben...we gevgen hem sinds 2 weken Pepti, en hij wordt een stuk rustiger `s nachts!Helemaal doorslapen is er nog niet bij, maar nu is het nog 1 a 2 keer speentje geven en tegen half 6 komt ie bij ons in bed en slaapt ie lekker nog even verder! @Inky: Daan gaat ook na het eten rond 18.00 naar bed, dan issie kapot!Vaak wordt hij rond 21.00 wakker en krijgt hij zijn papfles voor de nacht..ik zal es proberen om hem idd na 2 uurtjes wakker te maken, dus rond 20.00. Kijken of dat helpt!
Hopelijk werkt dat bij jullie ook Emmaatje. Hier in ieder geval wel. Niels heeft ook koemelkallergie maar dat wisten we bij hem met 3 weken al. Ik gooi het hier al 4 maanden op de tandjes haha maar nog steeds geen tand te zien.