Hier stiekem een beetje hoop na weer een hele goede nacht (geen een keer wakker geweest!) Ik heb hem nu de laatste 2 dagen om 16 uur nog even op bed gelegd. Hij slaapt dan maar ene uurtje of anderhalf en krijgt dan zijn avondeten en toet en dan kan hij wakker blijven tot 20 uur voor zijn papfles en dan naar bed. Dus nu slaapt hij zo: 7:00 wakker 9:00-11:00 12:30-14:00 16:00-17:00 20:00-7:00
Bastian heeft vannacht ook doorgeslapen! (van 12 tot 7, 's avonds is ie nog wel een paar keer wakker geweest maar sliep snel weer in). Dat heb ik ook geprobeerd, eind van de middag nog even naar bed maar bij Bastian werkt dat helaas niet. Niels slaapt lekker veel zeg. Bastian overdag meestal maar een uurtje, tussen 11 en 12 ongeveer. Maar goed, hij is natuurlijk ook iets ouder. Hoewel hij nooit veel meer dan een uur heeft geslapen, haha.
mischien dorst in de nacht en geenhonger want heb paar weken ook gehad dat ze wakker werd vaak. En toen dacht ik heeft ze dorst sindsdien gewoon weer doorgeslapen.
@ Emmaatje, hoe ben je er achter gekomen dat Daan een koemelkallergie had? Ik heb net de klachten gelezen op internet, en sommige dingen komen wel overeen. Ik geef hem sinds kort ook yoghurt en en vla als toetjs en nu is hij vaker wakker s'nachts.. zal het daar aan kunnen liggen? Ik probeer allemaal dingen te bedenken....wat het dan kan zijn. Van het weekend had hij last van diarree en overgeven. Zou het koemelkallergie kunnen zijn? Grt Bella
@ Bella, Daan kreeg steeds meer exceem op zijn rug en buik, `s nachts dus heel onrustig en krampjes, hij verdraagt zijn toetjes als yochurt, danoontjes e.d niet, die spuugt hij er direct weer uit. In overleg met het CB zijn we gestart met Pepti (koemelkvrij) en krijgt hij nergens meer koemelk in (ander brood, alleen diksap, koekjes die koemelk vrij zijn) en sindsdien gaat het steeds een beetje beter!Exceem blijft nog wel, maar hij slaapt `s nachts (vaker) beter.
@emmaatje, oke dank je wel voor je antwoord. Lucas heeft wel wat last van exceem, maar niet zo extreem en kan wel toetjes verdragen. Ik twijfelde. Maar hartstikke bedankt en succes met Daan! Groetjes Bella
Lin doet het de laatste 4 weken goed, we kunnen ongeveer 3 op de 7 nachten doorslapen! Om 19.00u gaat ze er na wat pap in, om 21.00u geven we ze nog een pap (bijna niet wakker maken, vaak gewoon laten liggen-bedje staat schuin). Dan wordt ze rond 5u wakker, we geven pap en de laatste 2 weken slaapt ze dan terug in voor ongeveer 1, uitzonderlijk 2 uur. Iedereen hier weet wat voor een verademing dit na 10 maand kan zijn, ik voel me terug mens! Spijtig genoeg merk ik dat ons meisje echt met de minste verandering weer een reden weet om 's nachts wakker te worden, bijvoorbeeld eens wat granen door de pap, bedje terug recht zetten,... Elk klein dingetje merkt ze op en laat ze weten! Ach ja , dan proberen we maar echt alles krak hetzelfde te doen, elke avond. We zijn dus nu een pak verder dan toen ik dit onderwerp startte, maar ik lees en leef erg mee met iedereen die nog niet zover staat En, wij zijn ons erg bewust, mijn man en ik, dat er weer maar iets kleins nodig is om helemaal in het oude patroon te hervallen. Let us hope not!
Wat goed van Lin!Grote meid ! Daan slaapt de laatste week ook iets beter, na 3 nachten "uitslapen" tot 5 uur, hadden we daarna weer 2 gebroken nachten en afgelopen nacht ging het weer vrij goed. Om 1 uur even speentje, daarna werd hij om 5 uur weer wakker en sliep hij bij ons in bed nog door tot kwart over 7! Er is hoop
Hé wat goed zeg! @ emmaatjes, Goed zeg van Daan, hopelijk blijft hij het volhouden! Bij ons het het vannacht weer drama geweest, hij is wakker geweest van 1. tot kwart over 3, en nu zit ik hier op het werk, ik kan nauwelijks mijn ogen open houden... maarrr positief blijven denken, anders dan gaat het mis. Grt bella