Hier dadelijk 17 mnd verschil. En ik ben er erg blij mee. M'n dochtertje was nog geen 9mnd toen ik positief testte Vind het helemaal niet vroeg om te beginnen als de eerste een jaar is, volgensmij vrij normaal. weinig leeftijdsverschil lijkt me erg leuk. Fijn ook dat je nog helemal in de luiers zit en middagslaapjes. Anders ben je al zo gewend aan weer wat meer vrijheid en dan weer terug in het babyritme. De opmerkingen over dat de oudste nog de volle 100% aandacht verdiend vind ik nergens op slaan. Alle volgende kindjes hebben dat nooit. En je kan straks ook geregeld iets apart doen met de oudste of de jongste. De kinderen zullen het zeker niet erg vinden dat er maar weinig verschil tussen zit. Ik kan nu als ik moe en misselijk ben ff een dutje op debank doen als m'n dochtertje haar middagdutje doet, ideaal! Wat wel zwaar is is dat ze nog zoveel getild moet worden en ik nu al last heb van mijn bekken. Maargoed alles heeft voor en nadelen. En iedereen denkt er anders over en dat is rima toch. Doe wat voor julie goed voelt! Hopelijk ben je snel zwanger, succes!
dank jullie wel allemaal! heb er echt onwijs veel zin in!kan haast niet meer wachten. is dat mijn man echt wil wachten tot hij een jaar is. nog ff genieten van redelijk normale nachten en dus ff bijtanken van de afgelopen 10 maanden (en 9 maanden zwangerschap daarvoor want was toen ook vaak erg beroerd en dus slecht slapen)
Wij willen ook rond de eerste verjaardag van dochter voor een 2e gaan. Misschien al wel iets eerder. Zijn er nog niet helemaal uit. Gefeliciteerd voor de gene die al zwanger zijn.
De oudste was 11 maanden toen ik zwanger werd van nr 2. Zeer bewust omdat aangewezen waren op de medische molen en er bewust van waren dat het heel lang kon gaan duren. Gelukkig was is gelijk zwanger. En onze jongste is net 10 maanden en ben gister erachter gekomen dat ik spontaan en onverwachts zwanger ben van nr 3. Dus die schelen strak 3 jaar met de oudste en 1,5 jaar met de jongste. Ik kijk er echt naar uit. Maar daarna is het echt wel klaar
Ik vind rond de 1e verjaardag van de oudste starten niet echt weinig leeftijdsverschil. Prima gemiddeld toch lijkt me? En opmerkingen houd je altijd. Wij hebben 16 mnd leeftijdsverschil en ik vind het super. De oudste was net 8 mnd toen ik positief testte.
Ik vind het echt knap van jullie dat jullie zo enthousiast zijn! Dochter is nu 16 maand en ik mag er echt niet aan denken dat ik er nog een baby bij had... Ik kom nu al niet aan rust toe met een hyperpeuter die nauwelijks slaapt. Nummer twee komt er wel, maar liefst nog niet te snel. Maar again: knap van jullie! Ik wou dat ik zo weinig moeite had met dat mama-zijn.
gefeliciteerd icsiwonder! erg bijzonder! idereen is er anders in shakes. ik vind het ook echt wel anders als daarvoor maar hij geeft me zoveel liefde en geluk terug. scheelt misschien ook dat ik niet hoeft te werken. maar heb ook dagen dat ik onwijs moe ben en baal als hij wee ris een slechtere nacht heeft (zoals afgelopen nacht, waarschijnlijk door tandjes) maar toch zou ik heel graag een 2e willen kan niet wachten!
Hier een meisje van 20 maanden en een kereltje van 5 maanden. 15 maanden verschil ertussen bewust! Ze reageren zo leuk op elkaar en grote zus is zooo lief voor der kleine broer, maaarrrrr ooohh wat is het ook vermoeiend zeg! Onze kleine man slaapt nog niet door en om 7 uur begint de dag gewoon. Soms zeggen we weleens tegen elkaar, waarom wilde we er zo graag twee snel op elkaar? Het heeft ook echt leuke kanten maar vermoeiend vind ik het wel
Hier ben ik precies 20 weken zwanger op z. Eerste verjaardag. Dus tussen de 16 en 17 maanden verschil. Is een bewuste keuze geweest en we hebben mazzel dat het zo snel ook gelukt is. Ik heb nog niemand over het leeftijdsverschil gehoord. Alleen de opmerking dat ze dan veel aan elkaar hebben. Wat ik zelf kul vind want ik had zelf meer aan mijn oudste broer dan aan degene boven mij. Het valt mij aan de ene kant heel erg mee. Voel me super en de zwangerschap is an sich niet zwaar. Maar ik vind het wel pittig, maar dat komt misschien ook wel omdat ik nog steeds aan het omschakelen ben om werk, kind, hobby en rust goed te verdelen. Maar dat heeft niet echt wat met de zwangerschap te maken. Meer met prioriteiten.
Mijn zoontje was 11 maanden toen ik positief testte . En een complete verrassing aangezien wij alleen mbv de medische molen zwanger kunnen worden! Is vind het geweldig dat er weinig leeftijdsverschil tussen zit. En m'n zoontje krijgt een broertje. Dat weten we al . Ik zit liever nu aankomend jaar in de drukte van 2 kleine kindjes, dan veel leeftijdsverschil en opnieuw in de luiers moeten. Gelukkig slaapt m'n zoontje inmiddels klokje rond (en vaak nog langer) en smiddags ook nog 2 à 3 uurtjes .
Mijn kinderen schelen 20 maanden. Ik vind ze verschrikkelijk fantastisch allebei Ik vind het ook verschrikkelijk druk
Mijn oudste was precies tien maanden toen ik weer voor het eerst ongesteld werd. Vier weken later had ik een positieve test in handen . Onze tweede is een enorme rauwdouwer en steekt daarmee ook onze rustige oudste wat aan dus soms is het echt een apenkooi bij ons thuis. Maar het is ook super leuk om te zien hoe die twee met elkaar omgaan en hoe ze gek op elkaar zijn. Ze knuffelen elkaar plat. Oke, ze duwen en slaan elkaar ook regelmatig maar dat hoort erbij vind ik. Wat ik fijn vond is dat de oudste te jong was om zich echt te realiseren dat hij een broertje gekregen had. Dat kleine jongetje was er gewoon ineens. En hij houdt ervan om mama bij vanalles te helpen dus daar heb ik van geprofiteerd . Hij voelde zich daardoor belangrijk en ik voelde me de koning te rijk met mijn twee kleine zonen.