Onze dochter slaapt erg onrustig, Waar zoonlief sliep met z'n handjes naast z'n hoofd zonder ze ook maar te bewegen (hoera houding zeg maar) houd onze dochter haar handjes voor haar borst, waarbij ze ook nog eens flink alle kanten op gaan.... Afgelopen 3 nachten wilde ze alleen bij mij op de borst slapen op haar buikje, (dan slaapt ze denk ik ook rustiger omdat ze haar armen moeilijk kan bewegen...) gister ben ik begonnen met haar heel strak onder de deken te leggen met haar armpjes naast haar lijfje... Eerst met een dubbelgevouwen hydrofiel er overheen geslagen en ingestopt, daarna haar deken en lakentje strak ingestopt. Nu slaapt ze veel beter! Heb haar de hele nacht niet gehoord (op haar voeding na) en heeft ze heel lekker geslapen! (En ik dus ook) Aangezien ze haar armen wel makkelijk kan loswurmen op deze manier, zaten we aan een puckababy te denken.... Wie gebruikt hem? Zijn er nadelen aan en wat de voordelen? Andere tips met betrekking tot een puckababy of iets anders?
ik wikkel mn dochter strak in in een doek. zo 1 waar je dr normaal warm in houdt enzo. mijn dochter heeft precies t zelfde probleem, zwaait alle kanten op met haar armen. en maakt zichzelf wakker zo. ze is het er niet mee eens en schreeuwt wel even maar slaapt daarna stuk rustiger.
Hey hey, Ik deed dat ook altijd met zo'n hydrofiel-luier (in een punt vouwen en dan strak omslaan). Maar dit werkt niet meer als ze groter worden Toen heb ik een puckababy gekocht, maar hierin kunnen ze de armpjes wel nog bewegen (ze komen alleen niet aan het gezicht/hoofdje). Dit werkte bij mij dus absoluut niet. Hij wurmde daardoor alleen maar nog erger met zijn armpjes, en die armpjes waren nu juist het probleem. Toen heb ik die andere gekregen vanuit het ziekenhuis (weet even niet meer hoe die heet) maar daar werden de armpjes wel vastgemaakt. Dit werkte beter. Maar uiteindelijk begon hij toch weer heel erg te worstelen en zelfs zo erg dat zijn handjes schraal waren van het schuren tegen de stof. Ben toen overgegaan op een slaapzakje met lange mouwen en dat werkte veel beter.
Ik heb hier een dream swaddle gebruikt voor mijn kleine meneer en ik heb alleen voordelen... Hij sliep lekker en sloeg zichzelf niet meer voor zijn hoofd. Nadelen...? Of nou ja, het enige nadeel wat ik me kon bedenken was het afbouwen van de dream swaddle maar toen ontdekte ik de Hema slaapzakken en die hadden ongeveer hetzelfde stugge effect dat hij zichzelf niet wakker kon slaan.
Mijn zoontje is ook een hele 'wilde' slaper. In het begin hebben wij de kleinste maat van de puckababy gebruikt. Dit werkte prima. Toen hij te groot werd en we naar de volgende maat moesten overstappen was hij al te sterk en trok hij de puckababy alle kanten op. We zijn toen maar gewoon gaan inbakeren met een grote doek. Nu valt hij makkelijk in een diepe slaap. Hij wurmt zich in de nacht wel los maar zit dan al op 'nachtmodus' en is dan minder driftig met zijn bewegingen.
Wij bakeren vanaf 6 weken in met Pacco enndat bevalt zeer goed. Eerst puckababy geprobeerd maar dat had geen enkel nut. Hoe hij het deed weten we niet, maar hij kon nog steeds alle kanten op...90 graden draaien zodat hij dwars kwam te liggen, ondanks strak instoppen. Ik begrijp nu ook die hoofdbeschermers beter (al zijn die schijnbaar gevaarlijk). Ik gebruik de puck alleen nog in de kinderwagenbak tijdens het wandelen, want ook dan (en zelfs met deze kou) wil hij zijn armpjes boven de deken en omslagdoek uitwurmen. Lekker warm en voor zijn doen kan hij vrij bewegen. De Pacco gebruiken we voor alle andere slaapjes. Er zijn wel wat nadelen hoor. Ik vind het persoonlijk best lastig tijdens de nachtvoeding, we halen hem er dan niet uit. Dus luier controleren of eventueel verschonen, betekent toch losmaken en een baby die hier wakker van wordt. Verder heeft hij alleen een romper met lange mouwen aan in de Pacco. Als hij wakker wordt moeten we 'm dus eerst weer een pakje aandoen en dat daarna weer uittrekken (anders is het echt te warm in die doek). Verder vraag ik me af hoe het straks gaat met afbouwen....
ik heb ook de puckababy gebruikt. de piep en mini. mijn zoontje vond het heerlijk, deed hem erin en hij zuchte dan echt een keer heel diep en ging dan rustig slapen... idd t afbouwen is t enige nadeel, ik deed overdag met een slaapje 1 arm eruit en als dat goed ging arm 2 erui (zitten ritsjes voor in) en dan over in een gewone slaapzak.
jaa de dikke winterslaapzak. die is zo stug, ze kunnen hun armen amper bewegen! en warm is hij ook niet... mijn zoontje werd wakker met mega koude voeten en handen! dus als je zelf graag onder een plank slaapt als dekbed moet je die kopen voor je kindje... anders lekker laten hangen in de winkel maar dat is mijn mening dan...
die witte dikke winterslaapzak bedoel je toch? Misschien wel goed om inbakeren af te bouwen als ze de armen bijna niet kunnen bewegen?
Wij hebben tot vorige week de puckababy piep gebruikt maar zoon werd daar echt 'te dik' voor. Ik had eigenlijk weinig zin om een nieuw system te kopen. ZIjn grote broer en zus zijn beide met 11 weken uit de piep gegaan en gaan slapen in een gewone slaapzak (zonder mouwen) en dat ging altijd prima. Nu dus ook geprobeerd met de jongste en dat gaat goed mits hij op zijn zij slaapt.
Precies dezelfde situatie gehad als bij jou. 1 dochter sliep met haar handjes naast haar hoofd, en de andere zwiepte ze alle kanten op waardoor ze niet sliep. Resulteerde in slapeloosheid en oververmoeidheid van mij, de eerste 2 weken, want ze sliep alleen op mijn buik. Toen heb ik de tip gekregen om haar in te gaan bakeren. Eerst geprobeerd in een puckababy, maar daar had ze nog te veel bewegingsvrijheid in. Toen in gaan bakeren in een paccodoek. Nou echt waar, ik kreeg een heel ander kind! Ze viel gelijk in slaap als ik haar inwikkelde, het creƫerde zoveel rust voor haar. Uiteindelijk ben ik af gaan bouwen toen ze ongeveer 5 maanden oud was. Ik merkte aan haar dat ze het steeds minder fijn vond om ingewikkeld te worden. Dit was een teken dat ze er aan toe was, om af te gaan bouwen. Inmiddels had ze ook al veel meer controle over haar armpjes. Ik ben langzaam af gaan bouwen met een puckababy. In jou geval vind ik het zeker het proberen waard! Het komt zo overeen met onze dochter, dat ik echt denk dat het jou dochter ook echt gaat baten.
Hier lag ons meisje vanaf een week of zes in een Puckababy. Eerst in de piep, daarna in de mini. Ook vanwege armpjes die alle kanten opgingen. Ze vond het echt heerlijk! Door de stof heen kon ze op haar handje sabbelen en dat troostte haar als ze verdrietig was. Een speentje heeft ze dus nooit gehad. Ook heeft ze meteen een erg goed slaapritme ontwikkeld. Met vijf maanden hebben we haar van het ene op het andere moment over gelegd in de 4 seizoenen slaapzak van Puckababy en dat ging meteen probleemloos. Kortom, ik heb totaal geen spijt van onze keuze voor een bakerzakje en ik zie ook echt geen nadelen.
Ons zoontje lag ook vrij snel in de Puckababy. Maar nu is ie daar echt te dik voor geworden. Ik zie alleen maar voordelen, want nu slaapt hij perfect. Oh en wij gebruiken sinds vandaag Swaddle me, ook een fijne zak vind ik.
Hooooi Soepstengel, komen we elkaar weer tegen! Inbakeren helpt om te voorkomen dat ze zichzelf wakker meppen met de schrikreflex. Die Ria Blom-methode is absoluut ons ding niet, maar inbakeren hebben we wel gedaan. Alleen wel opletten dat je de honger-signalen van je baby niet mist. Wij hebben 2 a 3 maanden lang ingebakerd met Swaddleme. Heel fijn was dat voor alle partijen.
Hai meiden! Bedankt voor jullie reacties! Ben overtuigd, (vriendlief ook) Dochter heeft de eerste helft vd nacht op mij geslapen, daarna der nachtvoeding en toen kon ik haar in de wiegje leggen, (Waarschijnlijk eerder ook maar sliep zelf ook) Een collega van vriendlief heeft er waarschijnlijk een om te proberen dus dat is ook super! Onze dochter slaapt in een romper met korte/geen mouwen en een pyama'tje uit 1stuk, dan een lakentje met een dubbelgeslagen dekentje, Kan ik dat zo laten? Of moet er iets uit/anders?
Ik probeer al (deed ik ook met zoonlief alleen ging het daarmee veel makkelijker ) Een regelmaat aan te houden, eten, "spelen" naar bed, etc.... Maar lukt niet altijd omdat ze korter slaapt dan dat ze gevoed moet worden...