Hebben jullie dat "probleem" ook? We waren vanmorgen in de wakkere tijd van Dax even weg moeten gaan met de bedoeling om terug te zijn als hij weer naar bed gaat. Hij viel 10 minuten voordat we thuis waren in slaap in de maxi-cosi en dat is dan echt een probleem. Thuis aangekomen heb ik hem nog even de luier verschoond omdat hij gepoept had en toen het bedje in. Op zijn normale slaaptijd. Drama hoor. Net alsof hij dan over de eerste slaap heen is. Normaal slaapt hij netjes anderhalf uur 's morgens maar hij heeft er net al 40 minuten over gedaan om in slaap te vallen. Huilen huilen en nog eens huilen. Ben uiteraard wel tussendoor telkens even naar hem toe gegaan maar ja ik dacht het is je normale slaaptijd en in de auto viel je ook in slaap dus moe ben je zeker.... Is dat nu een vervelende bijkomstigheid van het RRR-principe....?
ik heb geen RRR ritme zeg maar maar zo gaat het hier ook...ik krijg hem dan met geen mogelijkheid weer zijn bed in. Dat kan dan pas weer als hij zelf aangeeft weer moe te zijn. Alleen na het zwemmen lukt het wel want dan is hij heel moe
Euihm ja, hier ook Als Ruben net in slaap valt in de auto is het echt niet makkelijk om hem weer thuis is slaap te krijgen.. Wij hanteren ook best een strak ritme en meneer heeft dan het idee dat ie zijn slaap al heeft gehad Dit is inderdaad dan ff lastig maar uiteindelijk valt ie wel in slaap in bed als we weer thuis zijn.
Yep hier ook! Daarom hou ik er rekening mee dat hij nog niet zo moe is in de auto terug (valt niet mee) en dan idd wakker houden tot we thuis zijn. Als mn man ook mee is, ga ik achterin bij Justin zitten om hem zo te 'vermaken' tot we thuis zijn. Anders kan je t wel vergeten idd!
Heel herkenbaar, ze blijft dan gewoon wakker als ik haar in bed leg, en omdat ik het nu weet (duurde even want snapte er ook niets van) doe ik haar bij thuiskomst gewoon in de box of geef vast de fruithap. Dan wacht ik tot ze zelf aan geeft dat ze toch moe is, vaak een half uur tot een uur later en doe haar als nog in bed. Haar boterham valt dan gewoon een uurtje later. Is ook niet erg. Maar het werkt wel zo en ik heb me er maar bij neergelegd dat het schema op zo'n dag dan even anders is. Denk dat ze powernappen ofzo in de auto. Succes, M
Hier hetzelfde probleem. Probeer de dag zo te plannen dat we gewoon thuis zijn in de ochtend (dat wil zeggen dat we niet met de auto hoeven) en dat werkt prima.
Ja hier hetzelfde! Ook als hij in de kinderwagen voor eventjes in slaap valt, kunnen we het slapen daarna wel schudden. Dan zijn ze dus net over hun ergste moeheid heen denk ik. Ik hou er al helemaal rekening mee en als het echt niet anders kan en het gebeurt toch, weet ik dat na dat hazeslaapje weer ongeveer anderhalf uur moet wachten voordat ik hem naar bed kan brengen....
Hier ook zo, maar ik heb helemaal geen vast schema, dus ze gaat gewoon de box in en geeft dan vanzelf wel aan als ze moe is.
Hier ook het zelfde en soms valt ze in slaap in de maxicosi en laat ik haar even liggen en als ze in de wagen in slaap valt vind ik dat ook geen probleem dan zet ik hem thuis gewoon in de woonkamer neer en zorg ik dat ze lekker ligt. in de maxicosi slaapt ze toch niet lang want zit neit lekker (denk ik)
In de maxicosi slaapt Eva ook nooit lang door... Lindy, grappig om te zien dat Demy bij de laatste weging ook 7740 gram woog!
Hier ook altijd...! Wij proberen Joris dan ook altijd wakker te houden in de auto als hij daarna naar bed moet. Als hij eenmaal de ogen dicht heeft gehad in de auto, al is het 1 minuutje, dan slaapt hij daarna totaal niet meer! Toevallig vandaag ook gehad. Naar een park geweest, onderweg terug viel hij net voordat we thuis waren in slaap, nog geen 1 minuut, heeft daarna geen middagdut meer gedaan!
Ja mocht het weer eens voorkomen, dan ga ik denk ik ook maar achterin zitten bij hem om hem even te entertainen hihi.