altijd die tv! even hart luchten..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anne1985, Jul 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Zelf hou ik niet van tv kijken, ik vind het te druk en te onrustig. Ik hou zelfs niet van radio. Het liefst heb ik het stil in huis, vind ik heerlijk en kom ik helemaal tot rust.

Ook met Julia wil ik geen tv aan in de woonkamer. Ik praat veel tegen haar en het lijkt me wat onrustig voor dat kleine koppie om en mij te horen praten en/of lekker te spelen en de tv op de achtergrond te horen. Wat mij betreft kijkt Julia voorlopig nog helemaal geen tv.

Maar.. mijn man is een echte tv fanaat. Altijd moet de tv aan, ookal is hij iets heel anders aan het doen en kan hij de tv niet eens zien! Hij ziet er ook geen kwaad in om de tv aan te hebben als Julia beneden is, en het flesje word ook standaard voor de tv gegeven.
    Waar ik knuffel en tegen haar praat kijkt papa lekker tv met haar. Ik zie dat ze het leuk vind en dat ziet papa ook. Hij vind dat ik niet zo moeilijk moet doen maar ik vind haar gewoon nog te klein :(
    We komen hier gewoon niet uit.
    Hoe doen jullie dat?

2. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    sorry sorry sorry, deze wilde ik bij baby&dreumes plaatsen, zit niet op te letten.

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

Jul 10, 2007
    2,092
    0
    0
    Ik kijk even mee want hier hetzelfde! :)

4. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Herkenbaar. Al moet ik zeggen dat ik ook wel tv zit te kijken (met geluid bijna uit) en ondertussen een fles geef. Maar dan wel met het overgrote deel van mn aandacht bij haar.
    Als lief de fles geeft kijkt hij tv en is hij meer een soort flessenhouder. Soms ziet hij niet eens dat t kind ongelukkig ligt of de fles raar in haar mond zit.
    En als ik er dan wat van zeg dan heb ik het gedaan...

Geen idee wat je ermee moet. Misschien het hem toch op zn eigen manier laten doen...? Ik probeer me er maar niet meer teveel aan te storen, want daar heb ik zelf de meeste last van ;).

5. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    hier net zo, zijn ogen zijn alleen op de tv gericht, tkind stikt soms bijna en hij heeft het niet door. Maar waar ik me wel het meest aan erger is dat het net lijkt of hij liever tv kijkt dan met haar knuffelt ofzo. Ook in bad doen doet hij liever niet want stel je voor dat hij iets mist :(
    Als hij oppast en ik kom thuis ligt Julia standaart in haar wipstoel/box en ligt papa languit voor de tv...
    En als ik mijn gevoel uit (en dat doe ik echt heel redelijk :) ) zegt hij dat hij Julia natuurlijk veel leuker vind dan de tv en dat ik me niet zo druk moet maken, Julia vind tv kijken ook leuk :(

Maar goed, ben blij dat ik niet de enige ben.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Hier staat de tv ook best regelmatig aan, vanaf het avondeten tot laat in de avond.
    Maar overdag zo weinig mogelijk wat mij betreft.
    Als ik aan het koken ben zet ik haar weleens voor babytv, maar dat is maar 20 min hooguit. En vaak neem i dr ook mee in dr wipstoel naar de keuken op veilige afstand van waar ik sta te koken. Het is maar net hoe het uitkomt.
    Als mijn man of ik de fles geef en de tv staat aan, dan hebben we evengoed ook aandacht voor haar. Het is neit zo dat we dan helemaal verzinken in de tv, gelukkig neit zeg!
    Lijkt me vervelend als je over deze dingen niet eens bent.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Oh ik herken het helemaal!
    Als mijn man thuis is ben ik blij als ik het eten meteen klaar heb, dan kan de tv nog even uit blijven!

Het ergste vind ik op zondagmorgen, hup meteen die tv aan en als het aan hem ligt gaat ie ook niet uit! Ik zeur gewoon net zolang totdat ie uitgaat. Ik vraag hem ook wel eens een programma op te zoeken wat hij wil zien, dat te kijken en dan het ding uit te zetten.
    Ik vind het namelijk nogal dominant om een tv aan te zetten en te gaan zappen, terwijl een ander daar niet op zit te wachten!

Nog erger vind ik het als hij de fles gaat geven en dan de tv aanzet. Ik zeg er altijd iets van, maar daar doet hij niks mee. Ik denk dat ik dat maar eens aan ga kaarten, want ik vind dat echt niet kunnen.

Ik zet dus de tv pas aan als er iets opkomt wat ik wil zien. Ik heb altijd 1 tv avond en verder kijk ik elke dag 1 programma. Heb het verder veel te druk met andere dingen om voor dat ding te gaan hangen ;)

8. famke84

famke84 Actief lid

Nov 21, 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Hier niet anders... manlief is altijd erg in met zijn gedachten bij de tv ipv bij de laatste fles. Zeg er wel eens wat van maar jah je kunt niet altijd zeuren want voor je het weet zeggen ze: doe het zelf maar! Bovendien vind Daniel de tv ook erg leuk! Gelukkig is mijn man verder wel gek met ons zoontje! in bad doen vind ie ook helemaal niet erg

9. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Hier ook zo'n periode gehad. Ik heb op een gegeven moment niks meer gezegd maar de tv uitgedrukt als hij aan stond en manlief gaf de fles.
    Werkte goed want nu doet ie zelf de tv uit. (rare wezens die mannen 8) )

10. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    oh dit is zo herkenbaar, mijn man is precies hetzelfde, en o wee als je er wat van zegt, dan heb ik het nog gedaan ook.

11. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Gelukkig zijn wij het er beiden overeens, nog geen tv voor ons meisje!
    Ze heeft dan ook nog nooit gekeken, om 19.00 ligt ze op bed en ik merk steeds vaker waar we vroeger gelijk de tv aan zetten hij nu uit blijft!

Misschien kun je een compromis sluiten? Na een bepaalde tijd kijkt hij wel, en niet onder het flesje geven ofzoiets?

12. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik had hetzelfde. Ik ben op mijn strepen gaan staan thuis. Voor 1 jaar, geen tv.!
    Het zijn wel een paar ruzie's waard geweest, laten we het daar maar op houden.

Nu mag mijj zoontje best wel een keertje tv kijken, Nijntje bijv. of fabeltjeskrant. Niet meer dan 15 minuten per dag.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier is de tv nooit aan als Eva beneden is, ik heb overdag nooit de tv aan, mijn vriend wel, als Eva op bed ligt. 1 keer stond per ongeluk de tv nog aan toen Eva beneden kwam, ze vond het wel heel leuk (was formule 1 geloof ik). Maar ik vind het helemaal niet nodig en gelukkig denkt mijn vriend (tv verslaafde ;)) er net zo over.

14. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Bij ons kijkt Milan eigenlijk alleen naar sesamstraat. Heel soms bij slecht weer kijken we nog wel eens naar kro kindertijd, maar verder gaat de tv 's avonds pas aan als Milan naar bed is.

15. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Hier hetzelfde, en als het uitkomt ook nog de hele zaterdag. Ik ben maandag soms blij dat ik weer lekker alleen ben, lekker zonder tv :oops:
    En als ik er wat van zeg krijgen we echt ruzie! We hebben eigenlijk nooit ruzie en verder is hij ontzettend makkelijk, maar hierover is geen discussie mogelijk. Ik kijk gewoon wat ik wil kijken ('s avonds) en dan mag hij wat mij betreft uit!

Wat heerlijk! fijn als je het daarover eens bent.
    Een compromis sluiten moet toch mogelijk zijn lijkt mij, maar zodra ik er een woord over durf te zeggen is het herrie in te tent, er valt echt niet over te praten, hij ziet er echt geen kwaad in om Julia gewoon voor de tv te parkeren :(

(verder is het een schat hoor, maar hierover... :evil: )

16. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Ik zie daar ook geen kwaad in hoor, jou zoontje is alweer een stuk ouder. Ik vind Julia met haar 3,5 maand gewoon nog veel te klein.

17. Anique

Anique Niet meer actief

Ja hier wordt de televisie ook vaak als "behang" gebruik. Ik af en toe best wel graag televisie overigens hoor, maar ik vind dat als er niet gekeken word dat hij uit moet.

Schijnt een Turkse gewoonte overigens te zijn (mijn man is Turks) .. als je bij zijn familie komt staat ook altijd eigenlijk de tv continue aan en meest van tijd kijkt er geen hond naar :( .. en hij staat ook aan op verjaardagen en als je met elkaar gewoon in gesprek bent enzo.. dat vind ik dus echt vreemd en heel erg storend.. voor je het weet zit je weer naar dat rotding te kijken.. en het is eigenlijk echt tijdsverspilling.. maar ja, daar maak ik me dus wel schuldig aan :oops:

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Ach je zet zoveel principes overboord als je tweede eenmaal geboren wordt.... Als ik nu de jongste moet voeden, gaat er toch echt vaak een Disneyfilm aan om de oudste te amuseren... Tja echt pedagogisch verantwoord is anders maar ik kan onmogelijk de hele tijd de oudste in de gaten houden als ik de jongste moet voeden.
    Dus ik bevind me hier geloof ik niet echt in goed gezelschap als ik dit zeg, maar hier staat hij best regelmatig aan... Dat geeft mij weer even die 30-minuten gegarandeerde rust!

19. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Hier ook twee kids, maar de kleine kijkt echt geen tv. Als ik moet koken ligt Kim in de wipper in de buurt (op veilige afstand) en kan ze naar mij kijken. Of ik rol haar met box en al naar de keuken. Oudste mag dan wel tv kijken (geluid niet te hard aan).
    Het is nog veel te heftig voor baby's vind ik, veel te veel indrukken in korte tijd.
    Mijn vriend zag er ook geen kwaad in, maar luistert gelukkig wel naar mij en zet de tv niet aan.

20. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    tot nu toe taalt lars er niet echt naar, ik zit smorgens nog wel eens te soapen, maar hij kijkt pas op bij de begin of eindtune. dus als ik hem wil vermaken, zet ik de radio aan, muziek vind hij tot nu toe leuker :)

Share This Page