Herpes en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door elineworldwide, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elineworldwide

26 apr 2010
    19
    0
    0
    CMV
    Guatemala
    Hola!

Ik heb sterk het idee dat ik een koortslip krijg want mijn lip is erg aan het tintelen. Dit doet het al een tijdje en het verdween steeds weer maar nu is het wel heel erg.

Ik geef dus borstvoeding en wil mijn dochter echt niet besmetten. Op mijn tepelhof heb ik sinds kort wel een paar bultjes (aan beide kanten). Mijn dochter neemt dat gebied net wel in de mond als ze drinkt. Echter, de bultjes worden groter als mijn dochter net gedronken heeft en slinken weer na het voeden (dan moet je echt goed kijken om ze te zien en zie je een soort donkere plekjes). Dit zijn toch kliertjes ofzo, en geen herpes op de tepel?

Hoe weet ik wanneer het een herpesinfectie is en wanneer moet ik de borstvoeding dan laten? Komt herpes op de tepel erigenlijk regelmatig voor in combinatie met een koortslip? Ik heb wel vaker een koortslip gehad maar, zover ik weet, nooit op mijn tepel.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes, Eline

2. elineworldwide

26 apr 2010
    19
    0
    0
    CMV
    Guatemala
    Ik ben even online op zoek gegaan en ik denk dat het klieren van Montgomery zijn. Heb er plaatjes van gevonden en dat komt erg overeen. Af en toe zie ik wel een wit puntje maar verder zijn het echt kleine bultjes. Mijn borsten zijn wel wat gevoeliger maar dat kan komen omdat ik nu meer direct borstvoeding geef en minder kolf.

3. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Fijn dat je het antwoord al had gevonden. Ik denk inderdaad dat het die kliertjes zijn.
    Ik heb nog nooit gehoord van herpes op je tepel, gelukkig maar want dat is best gevaarlijk.

gr
    Linda

Deel Deze Pagina