Ik heb een flesje voor de kleine man gekocht, voor de gevallen dat ik weg moet oid... (ik werk nog niet) Maar tot nu toe wil hij hem niet. Ik ben wel steeds in de buurt geweest wanneer we hem wilde geven zodat ik kon bij springen wanneer het niet lukt. Maar wat moet ik als ik straks echt weg ben en niet kan bij springen... Of is het een kwestie van wennen? Dronken die van jullie tegelijk uit de fles de eerste of tweede keer dat het aangeboden werd?
Mijn oudste vond het niet echt wat. Bij hem ging het het beste als ik niet in de buurt was (minimaal in een andere kamer, dus niet te zien en niet te horen), de melk goed warm werd gemaakt (38 graden, kouder moest hij het niet) en als hij niet op schoot werd gehouden tijdens het drinken. Hij zat dan in de wipstoel, en dan kon degene hem de fles aangeven van voren of achter hem gaan zitten (werkte soms nog beter, als hij diegene niet zag). Dat heeft echt wel wat tijd gekost om hem zover te krijgen. Na een week of wat ging het zo makkelijk dat hij ook op schoot een flesje wilde drinken, ook als ik dat gaf. Jongste had er totaal geen problemen mee. Die dronk gewoon een flesje leeg wat ik haar gaf, alsof ze nooit anders had gedaan. Er zijn ook kinderen die het niet uit een flesje willen, die kun je soms wel vanuit een bekertje laten drinken. Het is een kwestie van uitproberen, rust bewaren en kleine beetjes aanbieden (zonde als je veel weg moet gooien). Ga niet iedere keer een ander flesje of andere methode doen, dat geeft onrust. Maar probeer iets een paar keer, en werkt het niet dan kun je iets anders proberen.
Mijn dochter moest er niks van weten! Niet van mij niet van papa als ik er niet bij was niet van opa of oma Maar pap wilde ze wel en na een tijdje ook wel de fles
Mijn dochter wordt ook heel kwaad op de fles. Ze heeft het wel een keer gehad toen ik weg moest van papa, en toen dronk ze het op, maar het heeft heel lang geduurd. Nu ze ouder is wil ze het helemaal niet meer. Als ik afkolf (ik werk ook niet buitenshuis dus voed haar altijd live) drinkt ze het uit een gewone beker. Maar het heeft ook even tijd nodig, en zeker als je van plan bent vaker de fles te geven moet je er echt even mee oefenen.
Oh boy, wat een drama was dat! Met een week of 5 begonnen, lui geworden met oefenen toen ze t kon en groot probleem toen t echt nodig was... Diverse flessen, houdingen, warm, supervers, bottle bootcamp (je eten zit in de fles, je doet t er maar mee)... Mevrouwtje zei nee! Maar uiteindelijk gelukt bij de gastouder, twee dagen met een spuitje gevoed en ineens was ze overstag met de fles. Lekker warme melk, mama's geur aan een hydrofiel maar andere omgeving zonder mama, madonnahouding en daar ging ze... Nu drinkt ze in de vier dagen dat ik naar mijn werk moet haar twaalf tot veertien flesjes gekolfde melk met smaak leeg. Gisteravond toen ik de opbrengst van op het werk in de koelkast zette, kwam ik een fles tegen die ik niet kon plaatsen, er stond niks op de dop en dat type fles had ik de dag ervoor niet gebruikt. Het rook nog goed, dus ik dacht dan maar gelijk geven- en zo lag meisje aan de fles terwijl ik naast haar zat te kolven. Toen de melk al warm was had papa nog een helder moment: "o ja, ik heb de melk van gisteren overgegoten in een andere fles!" Grrrrrrrr, die had dus nog prima vandaag mee gekund en meisje had lekker bij mij kunnen drinken.