Kraamzorg in Den Haag. Ervaringen?

Discussion in 'Kraamtijd' started by Alexandra2008, Feb 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Ik moet zo onderhand me gaan aanmelden voor kraamzorg, maar heb helemaal geen idee voor welk bureau ik moet kiezen.
    Zijn er meiden die hun ervaringen willen delen en mij kunnen adviseren?

2. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,131
    1,830
    113
    Ik heb 2 keer take good care gehad.(heet nu TSN)
    1e keer heb ik daar 3 kraam vrouwen gehad 2 hebben we de deur uit gegooid en de 3e was een top vrouw

2e keer hebben we 2 kraamvrouwen gehad en een van de 2 hadden we dus bij de 1e keer de deur uit gestuurd maar we hadden geen keus:(.
    De 2e was ook niet leuk heel erg aanwezig en niet naar onze wensen willen luisteren,
    We hadden aan gegeven dat het huis houden niet gedaan hoefde te worden en toch doen.
    Wc schoon maken met gloor wil ik naar de wc zit het er nog in dus moest nog wachten ook.
    Afwassen heeft ze ook gedaan resultaat een vieze kaas schaaf in de la.

Dus die raat ik je niet aan.
    Want met de feest dagen heb je kans dat je verschillende kraamvrouwen krijgt.

3. coon

coon Bekend lid

Apr 18, 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb kraamzorg van careyn gehad.en was goed tevreden over ze.leuke meid over de vloer gehad al hoefde ze bij ons niet veel te doen omdat ook me man thuis was.we werden netjes geholpen ook door de mensen van het kantoor en de gene die de intake kwam doen.we hebben 1 en de zelfde persoon gehad.wat fijn was.
    ze ging ook goed met me man om en met de katten die we hebben rond lopen al had ik het aan gegeven dat ze wel iemand moesten sturen die een beetje van dieren houd en daar hebben ze zich aan gehouden

4. Alexandra2008

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    @Din0
    Jeetje, nou da's dan in ieder geval 1 minder om uit te kiezen. Bedankt voor je reactie!

@Coon
    Wij hebben ook 2 katten, dus voor ons is het ook belangrijk dat ze daar lief voor is. Is inderdaad een goeie om dat van tevoren aan te geven. Bedankt voor je reactie!

5. Alexandra2008

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Iemand misschien ervaring met Kraamzorg Mama? Staan goede Google recensies bij, maar je weet natuurlijk nooit hoe "onafhankelijk" die zijn.

6. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik zat bij kraamzorg nieuw leven. Zaterdag om 12.00 uur bevallen en zondagmiddag om 13.00 uur hadden we kraamzorg.. Er was niemand eerder beschikbaar. Zij was wel vriendelijk maar nog erg jong. Vanaf maandag kregen we Jeanette en die was gewoon in 1 woord geweldig!! Super lieve wat oudere vrouw. Heel veel verstand van borstvoeding ( was een pre voor ons) en we hebben een superweek gehad.

Nieuw leven is een kleinschali goed bureau. Alleen door die kleinschaligheid gebeurde het dat we zondag pas zorg kregen. Dat was een stuk minder.

7. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    ik pb je even

8. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij Wereld Wonder 3 verschillende gekregen. Ik had maar 3 uur hulp per dag en ze deden bijna niks, gingen zelfs eerder naar huis.
    We hadden achteraf wat mondiger moeten zijn, maar het is gewoon erg triest dat die vrouwen niet zelf gewoon de boel aanpakken en doen waar ze voor betaald worden.

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Bij mij gaf de vk wel aan met welke organisatie ze veel werken, dat had hun voorkeur. Zij hebben natuurlijk ook ervaring met verschillende kraamzorgbureaus.
    Bij mij kraamzorg van Careyn, was ik erg tevreden over. 2 verschillende dames gehad vanwege de zomervakantie, beiden niet erg aanwezig, wel lief en behulpzaak en zeker niet te beroerd om even wat extra's te doen. Vriendinnetje had ook Careyn en was ook happy.
    Vk werkt trouwens graag met ze samen vanwege de goede organisatie.

10. HOG

HOG Niet meer actief

Ik had ook iemand van Careyn. Ook geen klachten :)

11. Inaya

Inaya Actief lid

Dec 4, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag heel erg op tegen de kraamzorg, maar het is me zo meegevallen! Ik had kraamzorg De Waarden, weet niet of ze ook in DH actief zijn. We kregen heel de week dezelfde kraamhulp.

Ik vond haar actieve en behulpzame houding vooral erg prettig. Ze deed van alles; met de baby en mij bezig zijn was nr.1. Als dat allemaal op orde was ging ze aan de slag in het huishouden; wasjes draaien, toilet en badkamer, stofzuigen, dweilen, stoffen, ontbijt en lunch klaar maken etc.

Heeft me een fijne start gegeven om nu zelfstandig weer dingen op te pakken.

Share This Page