Tsja, het duurt voor ons gelukkig nog even. Maar het is natuurlijk wel iets om over na te denken. Wat als straks de kleine er is en ik weer aan het werk ga? De situatie is als volgt: vriendlief werkt 40 uur pw op onregelmatige tijden (overdag, 's avonds, 's nachts, 's weekends) en ik werk 32 uur, ook onregelmatige tijden van maandag t/m zaterdag begin ik ergens tussen 8.00 en 12.30 en ben ik klaar tussen 16.30 en 21.00. Mijn rooster is 4 weken van te voren klaar. Oppasoma's en -opa's zijn uitgesloten. Zijn er meer met een soortgelijke situatie? Is dit überhaupt te regelen? Of kan ik maar beter heeeel snel op zoek naar een andere baan?
Ik persoonlijk zou met een kindje geen 32 uur en onregelmatige tijden willen werken. Ik werk maar 3 dagen per week vaste tijden maar ben nu al kapot van vermoeidheid (spooknachten ook) en het geregel... Ik geloof dat je wel gastouders hebt die tot wat later werken en waar je wat meer soepelheid hebt,maar of ze ook doorgaan tot 21.00? of later want ik neem aan dat je ook nog reistijd hebt? Ik zou het ook niet prettig vinden om mijn kind dan 4 dagen per week te moeten storen in haar slaap (gaat al om 19.30 te bed)
Ik weet dat er bijv. hier in de buurt een KDV zit speciaal voor ouders die in de zorg werken, dus onregelmatige tijden. Je zou eens kunnen googlen op flexibel KDV. Ow, hou wel in de gaten, dat juist vaak op dit soort KDV een langere wachtlijst is... Mijn partner werkt 5 ploegendiensten, en ik ga straks na de bevalling de ene week 3 en de andere week 4 dagen werken... Maar juist doordat mijn partner ploegendiensten werkt gaat de kleine lang zoveel niet naar het KDV als dat mijn partner een "normale" baan met dagdiensten van 40u/week zou hebben...
Ik denk dat je enige opties een 24 uurs kdv en een gastouder zijn. Maar pittig is het zeker, dus als je een andere baan kunt vinden zou ik dat zeker doen!!
Bedankt voor de eerlijke reacties. Het lijkt mij inderdaad ook niet goed voor de kleine. Die wisselende tijden. Is het net zijn of haar eet- of slaaptijd en dan ben je net onderweg naar het KDV of gastouder. En daarbij inderdaad het geregel. Ik ben nog wel benieuwd naar reacties van dames in dezelfde situatie. Zal wel lastig worden, een andere baan vinden. Is sowieso al lastig in deze tijd, maar zwanger al helemaal
Lieve kaatje88, het is best wel te doen en te regelen hoor. Ja, het zal even wennen zijn, en er zullen tijden zijn dat je het even pittig vind, maar............. Het werk ligt tegenwoordig echt niet meer voor het oprapen. Dus als je een baan hebt, ben je blij (zelfs als het inhoud dat je onregelmatige tijden moet werken) Ik ga in juni ook beginnen met werken, ook met een onregelmatige rooster. Ik zal dan 24 tot 32 uur werken (voornamelijk 24) en moet beschikbaar zijn van maandag t/m vrijdag van 8 tot 17 uur. Ik krijg dan 1 1/2 week van tevoren mijn rooster voor 2 weken. Nu heb ik een zoon die naar school gaat en een dochter van nu inmiddels 3 maanden. Mijn zoon zal dan naar voor- en naschoolse opvang gaan. Mijn dochter gaat naar een vriendin en mijn moeder. (mijn moeder woont dan wel 30 min ver rijden van ons, maar ik heb het ervoor over) Als mijn moeder of vriendin niet meer willen of kunnen, dan neem ik een gastouder. Die had ik vroeger ook toen ik alleen nog onze zoon had. Ik werkte toen ook af en toe onregelmatig en dan is een gastouder een uitkomst. Kinderdagverblijven worden tegenwoordig ook steeds soepeler en flexiebeler (vooral omdat men steeds meer onregelmatig werken) Dus niemand die zegt dat het makkelijk is, maar HET KAN WEL (mijn man werkt ook 40 uur in waalwijk, dus hij is van 05:30 uur tot 17:30 uur van ma t/m vrij weg, dus op hem kan ik dan ook niet veel leunen. Wel kan hij af en toe vrij of vakantie opnemen als ik even moeilijk zit met opvang.)
Hier wel wisselende dagen en tijden, maar nooit 's avonds. Wij hebben een flexibel kdv wat per uur gaat. 1 maand van te voren moet ik aangeven welke uren hij de maand erop komt. Als dit van 10-14 uur is, betaal ik gewoon 4 uur ( ipv 2 dagdelen) Maar of er opvang voor na 19 uur bestaat ???? geen idee Hier in de buurt is 19 uur het laatste.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar in Veldhoven zit Klokje rond en die zijn 24 uur per dag/7 dagen per week geopend en je kunt zelf je uren indelen bij hun
Ik heb het een paar maanden volgehouden: baby en onregelmatig rooster. En dan hadden wij nota bene wél oppas opa en oma.... Maar ik werd er helemaal gek van. Uitslapen als je 's avonds tot laat hebt gewerkt of moet werken?! Wát is dat? De kleine is gewoon vroeg wakker hoor! Iets van te voren plannen, consultatie bureau etc, gaat allemaal niet, je hebt je rooster dan nog niet... Ik zeg: heeel snel een andere baan zoeken dus! Ik werk nu op vaste dagen en heb het gevoel dat ik zeeën van tijd thuis heb daardoor! Je komt veel meer in een ritme en dat komt je kleine ook ten goede!!!!
Ik besloten dat ik mezelf die stress niet aan wil doen. Ik moet nu al hemel en aarde bewegen voor een afspraak bij de gynaecoloog. Lijkt me ook niet goed voor die kleine. Ik ga op zoek naar een andere baan. Mocht ik niets vinden dan zing ik het bij mijn huidige werkgever uit tot (na) de bevalling. En dan stop ik ermee. Dan maar eventueel thuis zitten. Mochten jullie een leuke baan weten in het noorden, ik houd me aanbevolen. Ik ben niet zo kieskeurig (alleen qua tijden dan) Administratief, winkel, klantenservice.