Hulp in Huishouding is dat raar?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Corry1985, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Hoe raar is dat als je 2 kindjes hebt van 5 maanden en 3 jaar en 24 uur per week werkt, manlief 45 uur om iemand te vragen om af en toe te helpen met schoonmaken en daarvoor te betalen?
    Ben ik dan echt zo slecht dat ik dat wil en Vriend dat persee niet wil. Wij hebben niet echt een top salaris hoor, maar ik zou het toch zo fijn vinden om wat hulp te krijgen om alles te doen.
    Het is beneden nog wel netjes, maar boven een zooitje.
    Dochter en ikzelf hebben een allergie voor stof dus ik vind dat alles schoon moet worden en zijn maar het gaat me dus niet goed af.
    Ik loop elke vrije dag alles op te ruimen en schoon te maken...
    Of ik ben ontzettend moe en blij dat ik kan zitten. Voel de kinderen gewoon te kort doen daardoor.
    Misschien moet ik wat minder moeten- moeten.
    Wie heeft dé tip.

Wie heeft er een hulp of vind je het juist grote onzin?

2. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Wij hebben geen hulp, maar ik vind het ook zeker geen onzin! Het ligt er denk ik wel aan hoevaak je een schoonmaakster wil en wat haar taken zijn. Het lijkt mij heerlijk als de badkamer de ramen worden gedaan. Stofzuigen, stoffen en opruimen zou ik zelf doen. Ik weet niet waar en hoe je boodschappen doet, maar de AH bezorgservice is ook erg prettig, scheelt ook weer tijd. Het huis moet bij jullie natuurlijk altijd schoon zijn, maar altijd opgeruimd hoeft niet. Soms een dagje lekker laten gaan!

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb hulp, zo een beetje iedereen die ik ken (in Amsterdam tenminste) heeft hulp en echt niet iedereen heeft een topsalaris. Het is zeker geen onzin, tijd met je kindjes (en gewoon een beetje rust) is natuurlijk heel belangrijk. Het is wel standaard dat de hulp schoonmaakt en dat je zelf opruimt, wat ook betekent dat het best opgeruimd moet zijn als de hulp komt, als je wilt dat er goed schoongemaakt wordt tenminste. (en je je spullen ooit nog terug wil kunnen vinden). Maar heerlijk toch als tenminste 1x per week alles schoon en netjes is ik vind het ook makkelijker om het dan zo te houden.

4. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik vind dit helemaal niet raar, ... ik red het nu nog maar net... en dan ook vaak maar 'net goed',... .man werkt 40 uur, ik 32,.. maar voel precies wat jij voelt. Ik kan er alleen niet zo goed tegen als er iemand in mijn huis loopt als ik er niet ben.. en als ik er wel ben.. op een vrije dag dus.. dan wil ik weer niemand in mijn huis .. en zeker niet om te poetsen.. omdat ik dan lekker 'ons' ding wil doen.. ;)

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet raar. Helemaal niet met kinderen. Wij werken ook beiden en ik vind het heerlijk dat de vrije tijd die we hebben niet hoeven te besteden aan schoonmaken. Ons huis wordt elke week van top tot teen schoongepoetst plus elke week wat extra's, zoals ramen, koelkast, grote beurt badkamer etc. Het enige wat wij nog doen is 1x per week stofzuigen, het dagelijks opruimen en de was.

Als je het kan betalen, zou ik zeggen doen. Het scheelt je een hoop tijd plus stress en je kan op je vrije dagen lekker met je kinderen tutten. Ik vind dat heel wat waard! Ik bespaar zelfs nog liever op de boodschappen dan de schoonmaakster.

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik vind het geen onzin en zou ook best graag een hulp hebben voor het poetsen, maar ik besteed mijn geld toch liever aan andere dingen en doe het poetsen dan dus maar zelf. Overigens is het hier ook niet spik en span hoor, maar dat vind ik ook niet echt belangrijk. Het is schoon genoeg, de kinderen kunnen rustig over de vloer zwemmen zonder vies te worden en dat vind ik goed genoeg.

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    helemaal niet raar, het is een luxe die je je wel of niet kan of wil veroorloven..

ik ben thuismama van 1 jong kindje maar wij hebben sinds mijn zwangerschap een hulp in het huishouden die om de week ons huis heel goed schoonmaakt

simpelweg omdat wij een hekel hebben aan schoonmaken, het niet goed kunnen, het ons kunnen veroorloven (en wíllen veroorloven, we zijn niet superrijk maar het is het ons waard)

het is een hele aardige, kundige vrouw die het werk graag doet, het is gewoon een zakelijke overeenkomst en iedereen is blij :)

gewoon doen dus, als je wil en kan. het is zo fijn dat iemand af en toe het huis heel grondig kan reinigen, het geeft jou veel rust en regelmatig stofzuigen en een doekje over de meubels is dan veel minder werk tussendoor

8. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niks mis mee. Wij werken ook resp. 4 en 5 dagen en ik zit met een schouderblesure waardoor ik niet alles zo kan doen als ik zou willen. Elke 14 dagen komt er iemand die in ieder geval douche+wc een grote beurt geeft en wat er verder nodig is. Denk wel eens jammer van dat geld maar aan de andere kant doet zij haar werk goed. Ben wel eens jaloers op meiden die met een drukke baan en gezin het voor elkaar krijgen hun huis ook nog eens superschoon te houden.

9. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Nee hoor zeker geen onzin. Kan me er best wat bij voorstellen dat je wat hulpt wilt. Twee kindjes en werken en het huishouden is gewoon heel veel werk. Zeker niet raar om daar hulpt bij te hebben. Als je het kan betalen waarom niet?

10. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Helaas hier is die bezorgservice van AH niet aanwezig.
    Ik kijk van julie voor mij positieve reacties op... stiekem had ik gedacht aan opmerkingen dat ik een lui mens zou zijn, misschien komen die nog, maar vind het echt super eerlijk en fijn dat jullie een reactie geven.
    Ik wil inderdaad alle aandacht aan de kinderen geven.
    De was vind ik echt leuk om te doen, lekker in de kasten doen. Ook de wc vind ik prima, tis meer dat stoffen, stofzuigen, de badkamer, de ramen.

Nou ja waarom zou je het niet doen. Mijn vriend vind het niet nodg en niet prettig iemand in zijn huis te hebben. maar hij doet het zelf ook liever niet ;)
    Ik wilde het toen ik zwanger was graag omdat ik het echt niet meer kon, toen wilde hij het ook niet.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Eerlijk? Nee zou ik niet doen. Hier een kindje van 2 en een baby van 3maanden. ik werk 24pw en mijn man is er alleen in de weekenden.
    moet er niet aan denken om iemand in huis rond te hebben lopen als ik er niet ben. op je veije dagen kom je al een heel eind.. Geef de oudste een doekje, zet haar met een emmer en al in de badkamer.. zij lekker spetteren en jij boven schoonmaken.. daarna aankleden en klaar weer.. zo doen wij het sinds kort ook, kon nooit ristig boven aan de gang omdat de oudste dan liep te etteren. nu doen we het zo elke maandagmorgen.. na het poetsen gaat hij onder de douche..

Na het koken doe ik een sopje door de keuken.. ergens tussendoor de toilet en woonkamer. je oudste meenemen de was ophangen, knijpers aangeven..

Nee, ik vind het onzin.. wil niet zeggen dat je lui bent, maar als je creatief genoeg bent lukt het makkelijk.. en als je man thuis is kan hij toch ook wat doen?

12. Trees

Trees Niet meer actief

Je bent een werkende moeder met twee kinderen. Zoveel tijd om te luieren heb je sowieso niet. Lui? Echt niet! Ik denk dat de meesten liever tijd aan de kinderen en zichzelf besteden in plaats van schoonmaken. Misschien is het eerst even wennen dat er een vreemde in je huis is, maar het is heerlijk als je 's avonds na een drukke dag thuiskomt en je hele huis is schoon zonder dat je daar ook maar iets voor gedaan hebt. Ik doe op mijn vrije dagen alleen nog maar leuke dingen. Als we wakker worden gaan we eerst een paar uur met elkaar tutten, beetje spelen, 's middags lekker op pad en als ze slaapt ga ik fijn een boekje lezen of besteed ik tijd aan mijn hobbies. Wie wil dat niet :D

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh het lijkt me echt heerlijk! Ik ken zelfs iemand die het graag zou willen doen als haar kinderen op school zitten (1 zoontje bij Eva in de klas). Maar ik hou er helemaal niet van, iemand die door mijn huis gaat, zelfs mijn eigen moeder niet.... Ik vind het zelf ook niet leuk om te doen, maar ja zal dus wel moeten ;)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Geen onzin, juist makkelijk. Wij hebben vorig jaar ook een hele periode iemand in huis gehad (ze maakte alleen niet goed schoon, dus ben ik het zelf maar weer gaan doen). Als je een goed iemand kan vinden, is het ideaal.

15. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Ja inderdaad...
    Hoe vind je een betrouwbare en vooral goede schoonmaken? Hoeveel betaal je dan? En laat je inderdaad iemand in je huis als je er niet bent... of laat je iemand komen als je er wel bent?
    Dat is wel een beetje erg lastig natuurlijk.
    Het is natuurlijk wel de bedoeling dat als je dan thuiskomt er echt wat gedaan is.

Ik heb gewoon ook niet zulke makkelijke kinderen, maar als ze eenmaal naar school gaan is het misschien allemaal wel makkelijker.
    Maar iedere keer weer die zelfde klussen.
    Mijn dochter vind het inderdaad wel leuk om even te helpen, maar met ruim 3 jaar staat ze snel achter je de hele kast uit te ruimen. Hoe lief ze ook is, want ze luistert redelijk.
    Het is gewoon een drukke tijd!

16. Trees

Trees Niet meer actief

Een goede schoonmaker is misschien ook een kwestie van uitproberen. Het fijnste is via via, maar als dat niet lukt moet je wat anders. Hier via een simpel briefje in de supermarkt.
    Ik heb zelf om referenties gevraagd en ik heb de kennismaking bij haar thuis gedaan. Ik wilde weten waar ze woont voor het geval dat. Verder heeft ze geen eigen sleutel, maar leg ik een sleutel klaar en deze gooit ze na afloop door de brievenbus. Als ik thuiskom en het is niet schoon, zal ik haar na één waarschuwing ontslaan.

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het ook niet vreemd dat je dat wil hoor! Zou ook graag iemand vinden :) (mocht iemand nog iets zoeken in Zoetermeer, dan hou ik me aanbevolen :D )
    Wat ik wel apart vind is dat je vriend tegen is, maar ook niet in huis wil helpen. Doet hij het uiteindelijk wel? Als hij ook echt niets doet, dan zou ik zeggen: leuk dat je het niet prettig vind om iemand in huis te hebben maar het is of zelf meehelpen of gewoon je mond dichthouden... Als hij zelf niets doet heeft ie ook niets in te brengen!

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Momenteel is de situatie bij ons even een heel gekke. Normaal gesproken werk ik 32 uur en is mn partner thuis bij de kinderen. Maar afgelopen zondag heeft hij een hartinfarct gehad en is gedotterd, incl stent geplaatst... gelukkig mag hij morgen naar huis :D
    Mja.... waar haal je zo snel de hulp voor thuis vandaan mbt de opvang van de kinderen etc. Na wat heen en weer bellen... kreeg ik zelfs te horen dat we evt recht hadden op een soort van Thuiszorg (Notmutter/Haushaltshilfe... ja sorry woon in Duitsland :D ) Terwijl ik alleen maar rekende op hulp voor de opvang van de dames.

Nu eerst nog eens kijken hoe ik het rondbrei met mn werk,.... en dan kunnen er spijkers met koppen worden geslagen.

Moet zeggen dat ik het op zich niet zo raar vind hoor. denk dat je gewoon je man voor de keuze moet stellen. Of hij doet de dingen X, Y en Z naast zijn werk. Dan doe jij A, B, C etc Of er komt voor een bepaald aantal uren in de week iemand poetsen.

19. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Vind het helemaal niet raar, jij kiest zelf waar je je geld aan uitgeeft.

Ik werk 33 uur en mijn man 40. Onze dochter is 3,5 en we hebben een tweede op komst.

Ik heb al een aantal jaren 3 uur hulp per week en zou niet meer zonder willen.

20. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens!!!
    Waarom zou een hulp 'raar' zijn? Je wordt ook niet raar gevonden omdat je je brood bij de bakker haalt, ipv elke avond braaf de deeg staan kneden en de nacht laten rijzen.
    Of ben je ook lui omdat de wasmachine je was doet ipv jijzelf met de hand?

Gemak dient de mens en als jij iemand anders wilt betalen om je ramen te zemen, waarom niet?

Ik had al een hulp toen we nog geen kinderen hadden. We konden het betalen, en ik kan leukere dingen bedenken om te doen in mijn vrije tijd.

Deel Deze Pagina