Hoi Meiden, Even een vraagje, heb nu clomid maar slaat niet aan, hierna kan je spuiten krijgen maar wat als dat ook niet werkt, want iui en icsi is dat niet voor verminderde zaadkwaliteit, ik ben een beetje angstig voor als die spuiten ook niet aanslaan wat dan ! Ben al wel zw geweest met behulp van 1 tablet clomid helaas een mk gehad, daarna weer clomid gehad maar slaat gewoon niet meer aan raar he ! hoe weet je of je pco hebt, de gyn heeft hier namenlijk niks over gezegt maar lees toch de verhalen en vind herkenning. Hopenlijk kan iemand me een antwoord geven, om me een beetje verheldering te geven Liefs Leonie
Hoi Leonie, Wat vervelend voor je zeg dat de clomid niet meer aansluit. Ik heb wel eens gehoord van een hormoonpompje, die dan op je wordt geplaatst en die heb je dan dag in dag uit aan staan. Heb vele succesverhalen hier over gehoord. Ook doet het spuiten veel meer als clomid. Bij werkte clomid ook niet, en op de injecties reageerde ik al veel beter. Mbt PCO, kan je denk ik het beste je gyn bellen om dit nog een keer voor te leggen. Volgens mij hadden ze het al kunnen zien aan je bloed ondertussen, maar je weet maar nooit. Heel veel succes en hou ons op de hoogte. Groetjes, ELvira
Hoi Elvira, Bedankt voor je snelle reactie, de gyn had het ook al over een pompje of spuiten gehad, maar moet nu nog 1 x 3 tabl van clomid slikken, maar wil eigenlijk gelijk gaan spuiten ga dit gewoon bij hem voorleggen. dus bij jouw heeft het spuiten goed aangeslagen, hopenlijk wil dat bij mij ook, ik wordt dat wachten zo beu elke x weer provera om de ongi op gang te brengen wordt er gek van ( ben vrij ongeduldig van aard, weet dat dat niet goed is maar de wens is zo groot ) Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het nu verder gaat. Hopenlijk mag het voor jouw ook snel raak zijn en dat dan alles goed mag gaan. groetjes leonie
Hai Leonie, een andere optie is de leo operatie als je pco hebt.. dan branden ze de eiblaasjes weg en dan hopen ze dat het weer vanzelf op gang komt.. maar wat raar dat je gyn niet zegt waarom je geen ei sprong hebt. Bij sommige helpt 150 mg clomid overigens wel hoor
Hoi Mj, Ik vindt het ook raar, ga 6 april weer naar de gyn zit nu op dag 16 en nog geen ei te bekennen dus heb een afspraak gemaakt ( heb ook geen last van bijverschijnselen gehad, die had ik eerst wel ), en zal het eens aan hem vragen waarom ik geen eisprong heb, ik merk wel dat je echt op je strepen moet staan bij mijn gyn anders sta je buiten en ben je nog niks wijzer geworden. Ik weet dus niet of ik pco heb heb, toen ik de eerste x kwam heb ik wel een inwendige echo gehad dus had hij het wel kunnen zien maar heeft er niks over gezegt, zal het eens vragen aan de gyn over leo, weer een puntje op mijn lijstje Ik denk dat hij toch ook eerst clomid 150 wil proberen, hopenlijk slaat het dan wel aan. Ik had trouwens ook ovulatie testen gekocht maar die geven ook niks aan, maar helpt dat trouwens wel als je clomid gebruikt ? volgens mij stond het wel bij de beschrijving dat je met clomifen wel deze testen kan gebruiken. maar wat is > duphaston( = dit hetzelfde als provera ) en wat is metformine, misschien kan ik dat ook voorstellen bij mijn gyn. Groetjes Leonie
duphaston is idd het zelfde als provera, het wekt je menstruatie op. Metformine is eigenlijk voor suikerpatienten, maar is nog redelijk experimenteel voor pco gebruikers. wat ik ervan begrijp doet het wat met je glucose opname waardoor je testoron verminderd wat ook weer een eisprong kan opwekken. Ik wil je wel meegeven dat met clomid je ei best iets later kan komen.. het is anti oestogeen, dus het kan best op dag 20 komen hoor.. maar gewoon alles vragen aan je gyn..
oke, bedankt voor de info, ben echt nog een leek met bepaalde dingen, maar vragen staat vrij toch ! hopenlijk komt me ei nog, nog even afwachten. gr leonie
hoi Ik reageerde ook helemaal niet op clomid. Ben toen puregon gaan spuiten en dat duurde ook erg lang. Spuit nu 150mg en dat werkt eindelijk! Heel veel succes
Hoi peetje, jij ook veel succes, maarhe, hoe werkt dat met spuiten puregon, begin je dan ook met weinig en wordt dat steeds opgevoerd. Gr leonie
dus dat proces kan ook nog wel een tijdje duren, jeetje, en als dat ook niet werkt ( wil er niet vanuit gaan ) wat kunnen ze dan doen ? misschien een voorbarige vraag hoor maar om me eigen gerust te stellen Liefs leonie
Ik den IVF. maar het werkt wel.. positief blijven denken.. anders toch die operatie.. dus je zit pas in het begin.. medische wereld kan gelukkig erg veel.. check voor de injecties wel even bij je verzekering
idd ze kunnen tegenwoordig heel veel gelukkig, ik weet dat ik ook positief moet blijven denken maar soms word je er zo moedeloos, omdat je lichaam je in de steek laat, ik heb dit ook al eerder meegemaakt met mijn schildklier dus wordt af en toe een beetje depri van, ik weet dat ik nog maar in het begin sta, maar ongeduld als ik ben, ik weet dat ik het niet kan dwingen en dat het dan ook helemaal niet lukt. Ik vind het alleen zo raar dat het eerst op 1 tablet wel werkt en na die mk dat 2 tabletten niet meer aanslaan raar toch, maar ja die lijst voor de gyn zal wel langer worden, maar daar is hij toch voor. Zal eens gaan informeren voor de injecties, thanx voor de tip. Waar staat mmm voor, misschien een stomme vraag hoor ! liefs leonie
Hoi Bij mij sloeg 150 mg clomid wel aan. Ik had toen ook al een beetje de hoop opgegeven dat het aan zou slaan. succes