Hoi allemaal, In juni 2012 ben ik gestopt met de pil, aangezien mijn cyclus niet op gang wou komen (terwijl ik de pil gewoon slikte). Na 8 weken eindelijk ongesteld geworden. Mijn man en ik hebben toen samen besloten te stoppen met de pil en voor ons eerste kindje te gaan. Mijn cyclus kwam gelijk op gang, ik heb wel een vrij lange cyclus (38 dagen), ook voel ik mijn eisprong. In het begin geen klachten/symptomen gehad, ik was dan ook erg positief. Maar het lijkt nu elke maand steeds gekker te gaan qua klachten. Momenteel is het zo erg dat ik mijn tepels 's avonds niet meer kan aanraken, ik heb rugpijn (niet de hele dag, alleen bij inspanning, tillen, stofzuigen enz.) en rommelende darmen. Doordat het elke maand steeds gekker word met de klachten, denk ik elke keer weer, zou ik dan nu zwanger zijn... Maar helaas. Woensdag is mijn NOD, ik heb gister getest, deze was negatief. Herkennen jullie de problemen van het stoppen met de pil? Zal ik dan nog steeds aan het ontpillen zijn???
Ik ben in mei 2012 gestopt. Vrijwel direct een regelmatige menstruatie. Met gewoon normale klachten. Vanaf november duurde het iets langer voor ik ongesteld werd. Nu al vanaf 22 december niet meer ongesteld geweest. Heb wel menstruatie krampen en moet vaak plassen. Dat is wel normaal bij een menstruatie bij mij. Maar ben ook erg moe en heb hoofdpijn terwijl ik dat normaal nooit heb. Testen geven steeds negatief aan. Ik vraag me nu af of dit nog door het ontpillen komt of door een zwangerschap. Ik blijf meelezen op je topic.
Ik ben destijds naar de huisarts geweest, nadat ik 6 weken overtijd was. De huisarts gaf aan dat ik nog 2 weken moest wachten en ze mij dan verder zouden onderzoeken als mijn menstruatie nog niet op gang was gekomen. De dag dat ik al mijn moed had verzameld om te bellen... Werd ik ongesteld. Ik heb net mijn tepels ook eens goed bekeken, ik ontdek nu ook voor het eerst in beide tepels een 'gaatje'... Nog niet eerder gezien. Pfff wat kan een lichaam je aan doen ghehehe Ik hoop dat er voor jou ook snel duidelijkheid is, want dit is ook al erg lang zeg. Ben je al bij de huisarts geweest?
nee ik ga morgen de huisarts bellen. Ja irritant he. Nu ga je overal iets in zien. Hopelijk is er voor jou ook snel duidelijkheid.
Ik heb best wel veel ontpillingsverschijnselen gehad. Ben nu in m'n tweede cyclus (dus daar heb je misschien niet zoveel aan) heel moe , lage rug pijn, stemmingswisselingen (!), rommelende darmen.. Allemaal van de pil. Ja je denkt meteen dat je zwanger bent. Deze cyclus ook maar al wat minder van deze klachten. Dus hoop dat t bij jou ook volgende cyclus over is. Of.. Dat je zwanger bent natuurlijk
Ik heb een half jaar lang last gehad van grote puistjes op mijn hoofdhuid, rug, schouders en in mijn nek en hals. Na een half jaar was dit over en de maand erop raakte ik zwanger. Mijn klachten waren dus eenduidig en niet zoals bij jou steeds andere en heftigere klachten. Maar ja ieder mens is anders! Lijkt me echt super irritant voor jou en hoop voor jou gauw op een normale cyclus en nog meer op een goede zwangerschap!!
Hmmm... Volgens mij begint mijn menstruatie (nu al... te vroeg) ik heb zojuist een klein beetje bruin/roze slijm bij het afvegen (sorry voor het taalgebruik). BALEN!!!!!!!!!!
je lichaam zit echt raar in elkaar,ik ben november gestopt met de pil na de ontrekkingsbloeding.na 28 ongesteld.ik had echt de hele maand december zon pijn in de buik.en hele dunne ontlasting.dacht dat ik eerst buikgriep had maar het ging maar niet over.werd er gek van .heb normaal altijd een gave huid.maar had nu tussen mijn borsten allemaal pukkeltjes.nooit gehad.de tweede cyclus was er een van 30 dagen.en heb deze week mijn eisprong gehad.hoop.deze maand weer op 28/30 ze zitten.en dan gaan we het echt proberen wilde eerst mijn cyclus op gang laten komen
Ontpillen kan tot een jaar duren zei de huisarts. Dus het zou wel best kunnen dat je lichaam nog bezig is met zijn regelmaat te zoeken. Ikzelf ondervind tot nu toe weinig klachten. Een beetje puistjes op de rug en decolleté.Verder had ik mijn eerste natuurlijke menstruatie na 30 dagen, de volgende na 26 dagen.. En nu is het wachten op de volgende menstruatie. Zit nu op dag 16. Dus ben benieuwd.
Dit keer is mijn menstruatie wel heel anders normaal. Ik treed niet in details, maar de menstruatie lijkt nu meer op die van voor de pil. Dus wie weet is mijn lichaam nu op orde. Ik hoop het
Ik heb eigenlijk geen noemenswaardige klachten gehad na het stoppen van de pil. In die tijd heb ik ook mijn voedingspatroon compleet omgegooid, dus ik had veel meer energie en juist minder stemmingswisselingen. Mijn cyclus is wel nog helemaal zoekende helaas, daar kan ik geen pijl op trekken. Ontpillen noemen ze dat :x. Maar goed, wat verwacht je dan na 12 jaar... Ongeduldig ben ik haha. Ander positief ding van stoppen met de pil: mijn libido schoot pijlsnel omhoog. Was ik eerder niet altijd te porren voor sex, nu was ik diegene die het spel continu begon.
Hoi hoi, Ik heb de pil geslikt en ben daarna aan de Nuva-ring gegaan (zit zelfde stofje in, maar dan 10 keer minder). Nu inmiddels 8 maanden zonder en heb erg veel last van pukkels en puistjes vanaf de borsten en up, zeg maar. Ook heb ik erge honger en veel stemmingswisselingen. Het ergste is nog wel de menstruatiepijn, waar ik voor en tijdens de pil nooit last van had, maar nu ineens wel heel erg. Alsof het al niet erg genoeg is dat het die maand niet gelukt is, zit je ook nog eens met een kruik op de bank :S. Mn cyclus was de eerste 4 maanden heel stabiel (lees: hooguit 1 dag verschil), maar daarna schoot het van 28 naar 24, naar 28 en naar 25. Ik hoop dat dit betekent dat de pil nu echt is uitgewerkt en dat die menstruatie binnenkort voor 9 maanden uitblijft . Liefs, An0niem
Hoop het voor je en voor iedereen op dit forum including me . Ik heb gelukkig nooit lacht gehad van menstruatie klachten. Soms een beetje kramp, maar niet noemenswaardig om te melden. Ik heb nu wel het idee dat ik mijn menstruatie beter voel aankomen. Ook geen pukkels gehad. Laatst wel ineens spontaan uitslag (brobbels) in mijn gezicht. Ach ja, vrouwen en hormonen, je kunt er boeken over schrijven.
hoi,had ff vraagje tussendoor. heb nu 23 dagen geleden mijn spiraaltje eruit laten halen. de 18e 19e en 20ste dag aardig veel bloed/bruinverlies gehad. nu niks meer,maar zou dat mijn ongie al geweest kunnen zijn?? en moet ik nu de 18e nu aanhouden als 1ste dag van mijn cyclus? heb ook telkens last van ongiekrampen. wel lastig om je cyclus nog niet te weten.
Hi, Dat zou ik vooralsnog wel doen ja. Mijn laatste menstruatie was ook uiterst vaag. Niet eens een menstruatie te noemen (soms bij het afvegen wat bruinig bloed, niet eens een tampon nodig). Cyclus moet toch op gang komen. Ik heb zelf geen ervaring met een spiraaltje dus geen idee hoe dat werkt eigenlijk. Hou de 18e aan en kijk wanneer je volgende menstruatie komt.... of niet, maar dat zou alleen maar positief zijn
bedankt voor je antwoord. dit was voor mij de eerste x dat ik een spiraaltje heb gehad,voor de 2 zwangerschappen altijd de pil gehad. toen waren mijn cyclussen na het stoppen van de pil rond de 29 dagen. zou het geen ovulatiebloeding kunnen zijn geweest? ik houd gewoon die 18e dag aan als 1ste dag en dan zien we wel.hihi wel spannend allemaal weer hoor!