Na 13rondes, Huisarts bezoek, wat kunnen we verwachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stay calm, 27 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.301
    395
    83
    Hier hebbben wij op het werk niets gezegd. het gaat hun niets aan.
    de 1e afspraak dat we beide heen moesten viel gunstig, en daarna ben ik alleen heen geweest, gewoon gezegd naar het zh, verder hoeven hun niets te weten! je bent het niet verplicht te melden namelijk!!
    oktober moeten we weer heen, dan zegt vl gewoon dat hij er die middag niet is, zijn baas is niet moeilijk en vraagt niet waarom.

Ook familie en vrienden weten hier van niets, wij houden het voor onszelf.

2. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

23 jul 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik wil graag met jullie mijn verhaal delen.
    Wij zijn nu een half jaar bezig met onze kinderwens, nog super kort als ik jullie verhalen lees.
    Ik heb een onregelmatige cyclus eerste 3x een cyclus van 35 dagen, hierna een cyclus van 65 dagen en zit nu op dag 103.

Ik ben een aantal keren bij mijn huisarts geweest en weg gestuurd omdat ik moest afwachten.
    Nu heb ik aankomende vrijdag in het ziekenhuis een gesprek en een onderzoek en een vaginale echografie.
    Eigenlijk eerst om mijn menstruatie te onderzoeken en waarom ik niet ongesteld word.
    Ik mag ook zonder mijn man komen (die moet werken) en hij hoeft geen zaad in te leveren.

Weten jullie wat ik kan verwachten, vind het echt heel spannend.

3. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Aanmelding ziekenhuis is nu defenitief.
    Huisarts heeft ons aangemeld bij de polikliniek voortplantingsgeneeskunde.
    We kregen beide eerst een grote enveloppe met stapel papieren die ingevuld moesten worden. Ook veel vragen over je geboorte en zwangerschap van je ouders. Wist op aantal geen antwoord te geven, vragen aan onze ouders geen optie omdat we het voorlopig voor ons willen houden dat we in een onderzoekstraject gaan.

Na het invullen van de papieren hebben we een datum toegestuurd gekregen. We worden volgende week dinsdag 21 oktober verwacht.
    We vinden het allemaal erg spannend. Ik hoop ook dat ik goed met mijn emoties om kan gaan. Ben de laatste tijd erg onzeker aan het worden en dat reageer ik teveel op mijn man af, terwijl hij er net zo goed mee zit als ik.

Pfff zwanger worden is moeilijker dan we dachten helaas :(

4. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Toen wij voor het eerst naar de ha gingen omdat het met een jaar nog niet gelukt was zijn we doorgestuurd naar de gyn in het ziekenhuis. Manlief moest eerst zijn zaad inleveren, daarna is mijn cyclus gevolgd dmv een vaginale echo. Of er een ei zat en hoe groot en hoe dik je baarmoederslijm is. We hebben ook een samenlevingstest gehad. Een week na de eisprong bloed laten prikken voorde progesteronwaarde en ze checken of je ooit een soa/chlamydia hebt gehad. Een paar maanden later heb ik een hsg behandeling gehad, dat is het doorspuiten van je eileiders om te kijken of er geen verklevingen zitten.
    Bij ons was alles prima in orde en werden we weer naar huis gestuurd. Deze maand gaan we weer terug naar de gyn omdat het helaas nog steeds niet gelukt is om zwanger te raken.

Succes met de afspraak volgende week.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Spannend to. Lastig is dat he, al die vragen. Probeer af en toe lekker samen te genieten! Je zal heus wel eens ff stressiger zijn en dat op elkaar afreageren, maar dat komt heus wel Goes. :)

Spannend! Wat is jullie vervolgstap?

6. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0

Ondertussen de 1e onderzoeken gehad.

Afspraak 1:
    - ingevulde papieren wordt kort op terug gekomen.
    - wordt stilgestaan bij je BMI. Mijn BMI is te hoog. Ik zit in catogorie van overgewicht (weeg 95, gezond gewicht voor mij is rond de 88 kg) Dit kan eventuele problemen leveren bij het zwanger worden of bevalling. Mij is aangeraden om 10kg proberen af te vallen.
    Bmi van man heeft geen invloed.

- Mijn man moet zaad inleveren bij het lab en bij mijn man is er lichamelijk onderzoek verricht door controle van de ballen of deze goed ingedaald zijn en of er geen spataderen zichtbaar zijn.

- Bij mij hebben er twee inwendige onderzoeken plaats gevonden dmv een echo en eendenbek. Er word gekeken naar je baarmoederslijmvlies en je eierstokken. Tot zover zag alles er goed uit bij mij. Ik maak in iedergeval eitjes aan, dus er is sprake van maandelijkse eisprong.

Ik krijg vervolg onderzoeken. ik moet ziekenhuis bellen zodra ik ongesteld ben. Dan word op dag 3 van je cyclus opnieuw een echo uitgevoerd en dag 10 een bloedonderzoek. Door deze onderzoeken wordt er gekeken hoe actief mijn cyclus is. Dat zal waarschijnlijk deze week of begin volgende week zijn.

Spannend.:$

7. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Hmmmm ben nu 4 dagen overtijd, maar vanochtend negatief getest :(

Afgelopen week een dag gehad met hoofdpijn. Maar nu totaal geen klachten dat kan duiden tot komst van menstruatie en ook geen klachten rondom zwangerschap.

Ik snap er helemaal niets meer van.

8. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Jeetje vervelend hoor... 4 dagen overtijd en nega test :-S

Wel fijn te lezen dat er met mij meedere al langer dan 12 rondes bezig zijn.....
    Wij zitten in ronde 13 maar manlief wil nog niet naar de ha. Heeft ergens gelezen dat 90% in het tweede jaar zwanger word ... dus ja dan heb ik nog even... en of die dan met mij naar ha wil... geen idee!

9. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Vandaag is alweer de 5e dag aangebroken van overtijd zijn.
    Nog geen teken van menstruatie te zien.

Ben alleen wakker geworden met hoofdpijn en pijn in mijn onderrug.

Wij hebben we de stap gezet naar de huisarts. Dit steld mij gerust.
    We zijn direct doorverwezen naar het ziekenhuis voor verdere onderzoek.

Heb een inwendige echo gehad (zag er allemaal goed uit) en mijn man moet deze week zaad inleveren.
    Ik moet de 1e dag van mijn menstruatie bellen voor een afspraak.
    Het is de bedoeling dat op dag 3 van de menstruatie weer een echo krijg. Ziekenhuis gaat in kaart brengen hoe actief mijn cyclus is.
    Dit laat nu wel even op zich wachten ;)

Wat ik erg vervelend vind is dat ik overtijd ben en negatief test.
    Dat geeft nog geen duidelijkheid.

10. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Hey Stay Calm, ik zag je naam staan en dacht eens kijken (ken je naam van de NOD topics).
    Nooit geweten dat wij rond dezelfde tijd gestopt zijn met de pil.
    Ook hier helaas nog na een jaar niks. (Voor mijn eigen gemoedstoestand heb ik de rondes wat naar beneden bijgesteld, gebaseerd op dat het de ene maand want minder effectief klussen was ivm familie weekendjes enzo, dan de andere maand).

Met mijn man afgesproken dat wanneer er in januari nog niets is, wij ook de stap naar de huisarts zullen gaan zeggen. Gaat je emotioneel ook flink opbreken he?

Ik blijf je berichtje volgen om een beetje op de hoogte te blijven. Hopelijk gauw een positieve test deze ronde (dat heeft de voorkeur), en anders maar een menstruatie want dan heb je iets waarmee je verder kan he. Sterkte! xx

11. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Het afwachten breekt je emotioneel op inderdaad.
    Nu wij in de molen van onderzoeken zitten, valt het qua emotie nu wat wat mee. De stap naar de huisarts heeft mij rustiger gemaakt.
    Ik wacht nog steeds af. Ben vandaag niet vooruit te branden: Moe en Hoofdpijn :S Morgen ga ik opnieuw een testje wagen.

Ik hoop ook voor jou dat je snel een zwangerschap mag verwachten. Succes en hou me op de hoogte.

12. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Hoi dames,

Ik lees ook zo een beetje mee. Ik ben nu nog in de ontpil fase maar ben er zo mee bezig dat ik dan maar meelees/meeleef met jullie. Ik hoop zo dat je morgen positief test! Bij mij duurde het de vorige keer ook 6 dagen na mijn NOD dat ik positief teste. Toevallig net voordat wij een afspraak voor onderzoeken hadden staan. Ik help het je hopen. Duim duim!!

13. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Dankje,
    Ben zo langzamerhand wel klaar met de onduidelijkheid.
    Of ik ben nu liever ongesteld zodat ik verder kan of ik wil een positieve test.

14. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    Vanochtend opnieuw getest; Negatief.
    Nu 6 dagen overtijd, geen teken van menstruatie te zien.

Klachten: Moe, hoofdpijn, raar op de maag (misselijk) :(

15. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Jeetje stay calm!! En nu?! Afwachten zeker?! Dit maakt een mens toch compleet gek!

16. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Bah! Echt vervelend zeg!
    Zou het door de spanning komen van het naar de gynaecoloog gaan? Je hoofd heeft echt wel invloed op je lijf ....

Even een dikke knuffel voor jou *knuffel*

17. Stay calm

Stay calm Actief lid

7 jan 2014
    439
    0
    0
    En dag 7 van overtijd is aangebroken.

Ik heb ziekenhuis ondertussen gebeld met de vraag wat te doen.
    Ze raden aan om nog even af te wachten. Over paar dagen opnieuw testen als de menstruatie nog uitblijft.

Als volgende week nog steeds geen positieve test heb of heb gemenstrueerd dan moet ik terug bellen en wordt er een afspraak gemaakt.

Ik weet niet of dit komt door stress. Ik voel me vanaf dat ik in behandeling ben relaxer.

Liefs StayCalm

Deel Deze Pagina