Hallo, wij willen graag naar het buitenland toe voor onderzoeken ivm herhaalde miskramen (3x) en omdat wij intussen al 3 jaar bezig zijn ivm pcos. Wij hebben ons al een beetje verdiept en zitten zelf te denken aan fertiliteitskliniek MVZ kinderwunsch in Dusseldorf. Wij hebben ook al een online bijeenkomst gehad waarin ze uit leggen hoe ze te werk gaan etc. en dit sprak ons wel aan. Toch wil ik graag een goede keuze maken natuurlijk aangezien er in het buitenland veel opties zijn. Wie heeft er ervaring met onderzoeken in het buitenland en zo ja waar hebben jullie dit gedaan? Ben heel erg benieuwd
Ikzelf ben onder behandeling in België, bij het UZ Gent. Dit vanwege een gebalanceerde translocatie (bij mijn vriend) en omdat daar de fertiliteitszorg vaak uitgebreider is dan hier in Nederland. Doen ook sneller onderzoek naar miskramen én zijn een ziekenhuis dat ook PGT-testen doet. Tot op heden heel erg enthousiast en we kijken binnenkort uit naar de terugplaatsing van onze eerste embryo!
Ja ik hoor inderdaad veel over Gent, maar dat is voor ons veel te ver weg. Het gaat ook echt alleen om de onderzoeken. Wij zitten niet in een ivf/icsi traject. ik heb wel pcos en zolang mijn cyclus mee werkt kan ik gewoon natuurlijk zwanger worden. Soms wil dat even niet en gebeurt er maanden niks en dan wordt ik geholpen met ovulatie inductie. Maar voor de rest zijn verdere stappen niet van toepassing. Ik hoop dat jij ook snel zwanger mag raken!
Wat ik me wel afvraag: heb je in Nederland niet ook inmiddels al onderzoeken naar de herhaalde miskramen? Ik dacht dat dat iets was dat automatisch gebeurde vanaf drie miskramen? Hoewel de PCOS ook wel gerelateerd kan worden aan verminderde eicel-kwaliteit (kwantiteit over kwaliteit) staat het in veel gevallen wel los van een (vroege) miskraam. Het feit dat je natuurlijk zwanger kan worden zegt hier over weinig met betrekking tot de oorzaak, wat betekent dat je eventueel alsnog een traject nodig hebt om daar te komen. Dus ik zou zorgen dat je een ziekenhuis kiest waar (als 't nodig is) je ook bereid bent de rest van het traject te volgen en waar je vertrouwen in hebt.
Klopt dat doen ze in nederland ook maar dat zijn wel echt standaard onderzoekjes. Vooral omdat ik pcos heb wil ik verder kijken dan de standaard onderzoeken. In buitenland doen ze ook onderzoek naar bepaalde hormonen etc en hier in nederland niet. Ik wil wel onderzoeken doen maar dan wel direct goed ook, want het kost nu al 3 jaar en we worden er niet jonger op dus wil geen half werk maar het gewoon goed doen. Sowieso heb ik t idee dat hier in nederland veel minder serieus met je omgegaan wordt en je meer als een nummer behandeld wordt dan in het buitenland.
Ik heb geen herhaalde miskramen gehad maar wel een heel langdurig traject zonder duidelijke reden, dus wij hebben wel heel veel onderzoeken laten doen en waren ook onder behandeling in het buitenland. Wij waren onder behandeling bij Cuypers en Cuypers in Heinsberg (Duitsland) en dat is echt een hele fijne kliniek met veel mogelijkheden. Je kunt daar idd ook alleen onderzoeken laten doen zonder ook echt onder behandeling te zijn daar.