Ik ben even op zoek naar ervaringen van moeders die lang gevoed hebben. Mijn zoontje is bijna twee jaar, en de borstvoeding liep altijd heel goed. Nu drinkt hij alleen nog 's ochtends als hij wakker wordt, de andere voedingen heeft 'ie min of meer zelf afgebouwd (met een beetje stimulans van mij). Ik heb nog genoeg voeding, en hij dronk tot vorige week ofzo ook echt nog een flinke slok melk als "ontbijt" en nam er de tijd voor zegmaar. Nu de laatste paar dagen maakt hij er een rommeltje van. Hij wil nog wel drinken, maar hij hapt voor geen meter goed aan. Hij lijkt mij ineens als tuitbeker te zien, steekt z'n tong niet meer over z'n onderlip en zuigt dus niet goed vacuum. Het is meer alsof hij m'n tepel tussen z'n tanden neemt en dan een beetje probeert te drinken. Ik heb er zelf last van nu, nog halfvolle borsten en het voelt ook niet echt fijn tijdens het drinken. Zijn er moeders die dit herkennen? Gaat het weer over, of is dit het begin van het einde?
Hoi! Hier een vergelijkbaar verhaal met een wat jonger kindje, met 11 maanden opeens niet meer willen/kunnen drinken bij mij, zogenoemde nursing strike. Mag ik vragen of jouw zoontje opeens meer tanden had, of dat ze opeens een stuk groeide ? Vraag me namelijk af of ze niet ind e war is door de tanden haha heb alles nu al verzonnen als oorzaak maar ik herken in je verhaal heel erg het 'verwarde/verkeerde' aanhappen.
Lastig he? Qua tanden is er volgens mij niets veranderd, ik heb meer het idee dat hij z'n nieuwe beker zo leuk vindt dat hij het ook bij mij zo wil doen ofzo??? Maarja, een iets ander soort tuitbeker heeft ie al lang, en dat was geen probleem. Misschien dat hij er gewoon een beetje genoeg van heeft, ik weet het niet goed.
Hier deed zoon dat ook, de laatste periode. Hij was toen 2,5. Het drinken werd ook steeds onrustiger, meer een spring feest op het bed. Dat was voor mij het punt dat ik de knoop heb doorgehakt. Voor mijn gevoel was hij er klaar mee. Jammer, hij had nog best door mogen gaan. Maar toch ook oke omdat hij het zelf mocht bepalen.