Hallo, Ik kolf nu 14 maanden fulltime voor mijn dochter. Ze krijgt elke ochtend en avond nog een flesje moedermelk van 120 tot 150cc. Nu heb ik de hele periode al moeite met het op pijl houden van de hoeveelheid moedermelk. Veel ups en downs. Maar toch elke keer net voldoende om door te gaan. Ik kolfde de laatste tijd 4 x per dag 50/60cc per borst ( weinig maar daar was ik altijd al blij mee). Maar sinds een week gaat het behoorlijk achteruit met de productie. Kolf nu hooguit 30 tot 40cc per borst. Hiermee dreig ik dus te kort te komen voor wat ik haar nog zo graag wil geven. Ongesteldheid of eisprong kan het denk ik niet zijn want daar heb ik de dipjes van deze maand al van gehad. Normaal was het dan even een paar dagen minder maar nu blijft het dus minder. In totaal nu dus eigenlijk al dik 3 weken vermindering in de productie. Ik neem elke dag pure fenegriek al 9 maanden lang. Moet ik nu vrezen dat het langzamerhand echt op gaat houden of is er nog hoop en kan ik mijn dochter nog een aantal maanden moedermelk blijven geven? Ik hoor heel graag de adviezen/tips! Groeten S. Kerkdijk
Hoi, Hoe is het nu? Je kunt proberen of je met wisselend kolven nog een boost kunt geven, of een extra kolfsessie inlassen. wisselend kolven doe je door kolven en massage af te wisselen. Ook kun je kolven, 10 min. wachten, kolven, 10 min. wachten. enz. tot je een uur hebt volgemaakt. En dit dan een keer of 3 op een dag. Na een paar dagen zou je resultaat kunnen zien. Heb je geprobeerd om na het kolven met je hand nog laatste druppels 'te oogsten'? Dit kan ook veel verschil maken. Tot slot: ook 40 cc is nog waardevol! Ga zo door! Succes!