Samenstelling borstvoeding eerste weken anders?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marianne22, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marianne22

24 jun 2012
    16
    5
    3
    NULL
    NULL
    Beste Heidi,

Mijn dochter is nu 4 weken oud. Ik geef borstvoeding en kolf daarnaast om een voorraadje in de vriezer op te bouwen voor als ik er een keer niet ben of voor als ik straks weer ga werken. Is het zo dat de borstvoeding de eerste paar weken een andere samenstelling heeft (qua voedzame bestanddelen, hoeveelheid vet, etc.) dan latere borstvoeding (borstvoeding langere tijd na de geboorte)? Tot wanneer kan ik de ingevroren borstvoeding van de eerste weken nog geven zodat ze ook nog wel genoeg binnenkrijgt?

Vriendelijke groet,
    Marianne

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Borstvoeding verandert inderdaad van samenstelling, omdat het direct afstemt op de behoefte van je kindje. Het is echter niet zo dat je melk niet goed meer zou zijn voor je kindje wanneer je het later geeft.
    Het enige wat je kunt opmerken is dat je kindje wanneer je melk uit de eerste weken bijvoorbeeld pas met 5 maanden geeft, dat je kindje eerder komt voor een voeding. Vaak merk je ook helemaal niets.
    Wat wel handig is, is om de voeding die al het langst staat het eerst te gebruiken.

Veel succes verder!

Deel Deze Pagina