Koffie en verminderde vruchtbaarheid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Danpas, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danpas

Danpas Actief lid

25 jan 2016
    104
    65
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik drink zelf 4 a 5 koppen koffie per dag. Nu hoorde ik dat veel koffie ervoor kan zorgen dat je verminderd vruchtbaar bent. Klopt dit?

En een ander vraagje....sorry ik ben nog niet zo ervaren in het proberen zwanger te worden😉, als ik een ovulatietest doe zie ik nog maar een heeeel licht streepje. Dat schijnt normaal te zijn omdat iedere vrouw lh heeft, maar volgens mijn berekeningen is zaterdag mijn eisprong.... Kan het streepje dan morgen ineens heel donker zijn? Of gaat dat gelijkelijk?

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
  3. Danpas

Danpas Actief lid

25 jan 2016
    104
    65
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje, verminderd de kans met 27%! Daar schrik ik wel een beetje van😳
    Dat wordt direct minderen dus. Hmmm

Dank je voor de info.
    En succes met de laatste loodjes. Genieten;)

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    dat gaat over 300mg caffeïne per dag in 1 kop koffie ziet ongeveer 70mg. 4x70= 280mg

ligt ook een beetje aan welke koffie je hebt. daar kan je dan nog naar kijken hoeveel caffeïne erin zit en anders eventueel 2 koppen vervangen voor caffeïne vrije koffie?

dank je gaat wel lukken dat genieten.

5. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

Ook veel koffie tijdens de zwangerschap schijnt niet zo goed te zijn.

Wat betreft je ovulatietesten: rond je verwachte eisprong kun je het beste elke dag op een redelijk vast tijdstip testen. Ik haalde de testen vervolgens uit het houdertje en plakte ze op een papier met wat info om ze te kunnen vergelijken. Ze kunnen inderdaad per dag heel erg verschillen en dus ineens positief zijn!

6. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Het voedingscentrum raadt tegenwoordig nog maar 1 kopje per dag aan zelfs... Ik doe zelf 2, en geen cola light etc .... Voelt niet meer goed.

Over die Ov testen; wat je zegt kan volgens mij. Het gaat echt om de piek, niet bij iedereen loopt het geleidelijk op, kan ook plotseling.

7. let1985

let1985 Actief lid

26 jan 2016
    439
    0
    16
    Zo ik haal gelijk ook maar even caffeine vrij geloof ik...

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Koffie vermindert de vruchtbaarheid?.. Ja.. vast.. maar ik ben al rokend en koffie drinkend zwanger geworden van een tweeling.. Dus het hoeft niks te zeggen :) (wel gelijk gestopt met roken en een stuk minder koffie toen ik positief testte hoor)

Ovulatietesten, daar heb ik geen ervaring mee :)

9. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koffie met mate zou ik zeggen... 4 a 5 is best veel.
    Probeer het tot 2 te beperken... Overal waar TE voor staat, is niet goed ;)

Wat betreft die ovulatietesten...ja hoor die kan ineens een knaller worden. Had ik vorige week ook... Moet net zo donker zijn als die controlestreep of nog donkerder :)

Deel Deze Pagina