En is urtizon (nieuw bij onze drogist) een beetje goede zonnecreme? Ik lees zonder parabenen en chemische filters. Ik gebruik voor mijn zoon ultrasun omdat dit het enige is waar hij geen zonne allergie mee krijgt. (ik weet dat hier ook nog rotzooi in zit, maar is beter dan niks smeren) Nu wil ik voor dochter urtizon kopen en gelijk bij zoon testen.
Ik vind middelen waarvan op de website niet staat welke ingredienten erin zitten, niet betrouwbaar. Van Urtizon staat onder ingrediënten een vaag verhaaltje over Aloë Vera. Bij Ultrasun staat dat ze gebruik maken van zowel chemische filters (welke??) en minerale die nano zijn.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hier ultrasun staan en is met chemische en minerale filters en nano. Maar dat was me al bekend. Vroeg me alleen af of iemand urtizon kent. Maar ik ben er al achter, heb de ingrediënten al gevonden.
Maar... Ik ben echt een leek op het gebied. Ik gebruikte altijd nivea voor mijn dochter. En nu ook voor baby. Deze is bijna op ; dus ik moet nieuwe kopen. Zowel voor de kids als voor ons zelf. Welk merk raden jullie aan ? En factor 50 voor de kids neem ik aan ?(heb ik altijd).
Ik heb factor 50 van lovea en ben heel erg tevreden...minerale zonnebrand en dat merk je met smeren. Het is echt een laagje op de huid. Als je goed insmeert trekt het witte weg...hij ruikt fijn.
Dat is apart, want een niet-nano mineraal zonnefilter blijft op de huid liggen en slaat wit uit. Heb je dan de factor 15? Die bevat wel nano-deeltjes.
Ingredienten Urtizon gevonden: Aqua, isohexadecane, zinc oxide [nano], caprylic/capric triglyceride, glycerin, titanium dioxide [nano], glyceryl stearate, peg-100 stearate, potassium cetyl phosphate, sorbitan stearate, tricontanyl pvp, xanthan gum, panthenol, aloe barbadensis, glycyrrhizic acid and derivatives, bisabolol, chamomilla recutita flower extract, helianthus annuus seed oil, pentylene glycol, butylene glycol, tocopherol, saccharide isomerate, hydroxyphenyl propamidobenzoic acid, tromethamine, sodium citrate, isodeceth-6, oleth-10, simethicone, aluminum stearate, alumina, isostearic acid, polyhydroxystearic acid, hydrolyzed wheat protein/pvp crosspolymer, propylene glycol, phenoxyethanol, ethylhexylglycerin, citric acid, sodium cetearyl sulfate, parfum, tetrasodium glutamate diacetate. Bevat dus nano-deeltjes en wél parfum, wat een lange lijst ook!
Ik bedoel ook 'after-sun' Gewoon wat je er 's avonds op smeert om de huid rust te geven. Iemand had het over pure aloë vera? Is dat wat?
Nog even reageren op de eerste vfraag. Zeker insmeren hoor! Ik ben gistermiddag om een uur of 5 zelf verbrand in de schaduw. Ik smeer me altijd zeer goed in met factor 30 of 50. Had gisteren factor 50 gedaan en me na een paar uur niet opnieuw ingesmeerd omdat ik in de schaduw zat en het al laat was, het had inmiddels al geregend enzo. Maar oeps.. benen waren behoorlijk verbrand. Mijn vriend snapte er niks van. Maar zo snel kan het gaan dus...