Na 15:00/16:00 uur in de schaduw nog insmeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 1 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ik vind dit topic wel interessant. Ik kom een hele hoop dingen te weten die ik nog niet wist. Zoals dat er zonnebrandcrèmes zijn met slechte ingrediënten :$

Ik heb nog niet alle pagina's gelezen dus misschien heeft iemand het al genoemd maar ik vraag het toch.

Is zonnebrandcreme voor kinderen een verkooptrucje? (dus kan ik net zo goed van een lukraak merk factor 50 pakken) of is het toch beter eentje speciaal voor kinderen te kopen?

2. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Jij roept vanalles zonder goed te lezen volgens mij. Dat valt me al vaker op.

Het merk heeft zelfs op hun eigen website staan dat ze niet aan adverteren etc. doen. Hun naam is afgeleid van not advertised!

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoe zit het dan met die factor 50?

Want ik heb wel eens gelezen dat factor 30 97% bescherming biedt, maar factor 50 geen 100%.

7 adviezen over zonnebrandcrème » Detail » Uitzending » Radar

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Dit vraag ik me ook af eigenlijk. Ik pak ook altijd nivea kids 50+ is dat zelfs. Ik vind die kids(witte bus) wel fijn want het geeft geen gele vlekken, maar goed heeft het inderdaad ook nut.

5. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Vroeger was wit in de mode; een lelieblanke huid was voor de rijken.
    Boeren en arbeiders waren bruin: niet chique! Pas veel later ging men 'zonnebaden'.

Bovendien ging men 'vroeger'veel jonger dood en waaraan??? Misschien wel aan kwaadaardige huidkanker, je weet het niet!

In Zuid-Europese landne is alles ook dicht tussen de middag en rust men op de heetste uren van de dag. Dat er met dit weer mensen op het strand gaan bakken of uren in de rij gaan staan in de Efteling begrijp ik ook niet!

In mijn jeugd had je factor 4 en 6. Hilarisch toch?

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik had al kind als enige in het gezin een hele lichte huid die snel verbrandde. M'n ouders smeerde veels te weinig dus ik ben vaak. Heel vaak verbrand. De angst voor huidkanker zit er bij mij wel goed in daardoor. Maar tegelijkertijd zit het smeren niet in m'n routine. Bovendien verbrand ik sneller als ik weinig drink merk ik. Daarom gaat er nu standaard extra veel drinken (water) mee als we naar strand of zwembad gaan en zet ik de zonnebrand altijd in het zicht.
    Vanochtend met de kleine naar het zwembad geweest, het peuterbadje zit buiten. Eerst maar even van die uv-polsbandjes gehaald als extra reminder voor het smeren. Al vertrouw ik daar ook niet 100% op. Maar ook als de kleine in de schaduw speelt smeer ik hem met dit weer in. Scheelt ook dat hij nooit langer als 1 minuut op 1 plek blijft zitten spelen.
    Liever een keer te veel smeren als een keer te weinig. Met dit weer zou ik zeker de gok niet nemen,

7. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wie riep er ook al weer dat factor 50 onzin is? Diegene is denk ik nog nooit zo erg verbrand als ik (en waarschijnlijk nog een aantal hier) en heeft waarschijnlijk niet zo'n gevoelig huidje dat super snel en makkelijk verbrand. Voor mij is factor 50 nodig, smeer ik met een lagere factor dan word ik rood, vuurrood. Dus niks overdreven aan factor 50. Mijn dochter heeft gelukkig een veel makkelijker huidje dat niet makkelijk verbrand, maar ook haar smeer ik in. Niet zo vaak en precies als mijzelf (elke centimeter die in de zon komt), maar wel regelmatig.

Ik gebruik trouwens la roche posay, zo ongeveer de enige zonnebrandcreme waar ik geen uitslag van krijg. Iemand enig idee hoe het daarmee zit met parabenen etc.? Zou ik wel graag willen weten, aangezien ik er heel wat van op mijn lijf krijg.

8. Dappertje Dik

Ik smeer ook met LRP. Op advies van mijn dermatologe, want ik heb PLE.
    Smeren met minerale zonnebrandcremes verergert de boel omdat ik daaronder ga zweten. En ik heb ze allemaal geprobeerd. Totdat ik bij de Italiaanse Eerste Hulp zat met zulke vreselijke uitslag! Nog een maand lang last gehad!
    Factor 30 en 50 maakt hier ook heel veel uit. Je moet ook kijken naar de Index UVA en die is 19 bij factor 30 en 34 bij factor 50.
    LRP is sowieso parabenen- en parfumvrij. Louis Widmer is ook goed, maar wel duur!
    Als je wilt weten waar je LRP goedkoop kunt bestellen, geef je maar een gil!

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier moet ik zelfs bij de jongste factor 50 smeren. Ondanks dat hij al van zijn eigen een tint heeft en niet snel verbrand moet ik het hier doen juist omdat hij een grotere kans op huidkanker heeft dan iemand van ons en hij niet teveel vitamine D binnen mag krijgen.

Ben alleen verbaasd om te lezen dat er veel mensen zijn die het niet zo belangrijk vinden :$

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik smeer mezelf en de Kids in met 50. Met 30 verbrand ik ik niet hoor maar voor die paar euro meer maar meteen de Max bescherming. Dochter is allergies voor zonnebrand maar heeft ook zonneallergie. Die van niveau de witte sprayflessen voor kinderen is enige waar ze goed op reageer.

Verkleurd langzaam maar wel op een gezonde manier.

Wrm extra risico op huidkanker als niet nodig is. 1x verbranden is al te veel. Kinderen 6 en 7 zijn nog nooit verbrand :)

Voor zoon gebruik Ik de blauwe niveau 50.
    Dochter dus de witte. Deze is 100% parfum, kleurstoffen en conserveermiddel vrij . Is ook de enige waarbij ze geen uitslag krijgt.

11. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je dacht ik voeg nog maar wat onwetendheid toe?
    Als je factor SPF (sun protection factor) 12 smeert, is je huid 12 x 20 minuten beschermd, 4 uur dus. Vroeger werd dat aangeduid met factor 4. Precies hetzelfde dus.

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Nivea lijkt misschien nergens op, maar betekent als ik het me goed herinner van mijn lessen Latijn sneeuwwit. Voor de weetjesfreaks onder ons:cool:

13. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    emand met huidtype 2 (lichte huid; verbrandt vrij snel; bruint langzaam) verbrandt in de middagzon na ongeveer 20 minuten. Elke factor-eenheid verlengt deze tijd met 100%. Wanneer bovenstaande persoon dus een zonnebrandcrème gebruikt met factor 12, dan treedt de verbranding op na plusminus 12 (= factor) x 20 (= minuten), dus pas na 4 uur.

De reden dat veel mensen toch verbranden is omdat ze
    - pas smeren als ze al im de zon zitten ipv min. 30 min van te voren
    - te weinig zonnebrandcreme smeren
    - niet frequent genoeg smeren

14. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    En er zijn heus wel uitzonderingen ..... maar daarom zijn het ook uitzonderingen

15. Dappertje Dik

Wat een bitchy reactie!!!:$

Hoe goed wist jij het als je moest opzoeken hoe het zit? Letterlijk geknipt en geplakt beste mensen, link: Shot of Joy - Your daily shot of joy! punt 5. Applaus!

Vroeger had je geen factor 17. En was factor 8 HOOG. Nu is factor 8 (als het nog bestaat LAAG).

Nu jij weer.

16. Dappertje Dik

Tuurlijk joh .....

Het merendeel van de mensen zou verbranden als ze NU met factor 12 op in de zon gaan.

17. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoefde niet op te zoeken hoe het zat, dit deed ik om mijn eigen kennis te checken en ik ben te lui om hetzelfde verhaal vervolgens te gaan tikken

Weet je wel.hoe warm het is joh!! :D

18. tuc

tuc Niet meer actief

nou dit is dus precies wat ik bedoel...laat ik voorop stellen dat ik die onderzoeken al helemaal niet geloof waarin staat dat 30 evengoed is als 50...maar stel even dat het toch zo is...maar dan sowieso niet de max bescherming??

19. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48

Dit vraag ik me ook af! Moeten kinderen hiermee ingesmeerd worden of is normale ook prima?

20. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.087
    1.069
    113
    Omdat er in een van 50 veel meer (chemische) filters zit dan in een van 30.
    En die filters zijn niet echt goed voor je.

Ergens gelezen.

Deel Deze Pagina